Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I går var mannen på fest hos en nabo. Der dukket en annen nabo opp. Det var en del alkohol i bildet og den ene naboen som dukket opp er litt alternativ. Hun kunne fortelle mannen at det var onde ånder i huset vårt. Mannen blåste det hele bort men syntes det var litt ekkelt. Naboen fortsatte med å fortelle at det var derfor sønnen vår på 2 år våknet og skreik på natten (!) Dette stemmer jo at han gjør rimlig ofte. Jeg har alltid tenkt at det hører med alderen og det går raskt å roe han ned. Kan naboen "se" at sønnen vår våkner?

Jeg har sett på programmer på TV om dette og syntes det har vært facinerende og konkludert med at det er mer "mellom himmel og jord" men at det hender ikke meg.

Er det andre ting jeg skal være obs på? tingene våre forsvinner ikke og ikke er det rare lyder i huset. Det eneste er at jeg i det siste har vært veldig sliten og tappet for energi. Men vet ikke om det er noen sammenheng med dette.

Har noen andre opplevd dette? hva gjordet dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Child of nature
Skrevet

I går var mannen på fest hos en nabo. Der dukket en annen nabo opp. Det var en del alkohol i bildet og den ene naboen som dukket opp er litt alternativ. Hun kunne fortelle mannen at det var onde ånder i huset vårt. Mannen blåste det hele bort men syntes det var litt ekkelt. Naboen fortsatte med å fortelle at det var derfor sønnen vår på 2 år våknet og skreik på natten (!) Dette stemmer jo at han gjør rimlig ofte. Jeg har alltid tenkt at det hører med alderen og det går raskt å roe han ned. Kan naboen "se" at sønnen vår våkner?

Jeg har sett på programmer på TV om dette og syntes det har vært facinerende og konkludert med at det er mer "mellom himmel og jord" men at det hender ikke meg.

Er det andre ting jeg skal være obs på? tingene våre forsvinner ikke og ikke er det rare lyder i huset. Det eneste er at jeg i det siste har vært veldig sliten og tappet for energi. Men vet ikke om det er noen sammenheng med dette.

Har noen andre opplevd dette? hva gjordet dere?

Her er det flere ting jeg reagerer på...

For det første er det i mine øyne helt uakseptablet at en person forteller om åndelig aktivitet i deres hus, uten å ha blitt invitert til å gjøre det. Nå vet ikke jeg om hun faktisk har fått invitasjon til det, har hun fått det er det greit. Men IKKE i beruset tilstand. For meg blir dette veldig useriøst.

En annen ting, onde ånder. Dette er uhyre sjeldent. Mange oppfatter gjengangere som onde, fordi de ikke vet bedre. Ofte er dette søkende sjeler som ønsker oppmerksomhet. Å denne oppmerksomheten kan oppfattes som ubehagelig. Men i de fleste tilfeller ønsker de bare hjelp, bli sett, hørt, forstått, sendt over, osv.

Jeg liker ikke ordet gjengangere eller spøkelser, ei heller onde ånder. Jeg kaller de for jordbundne sjeler som av en eller annen grunn ikke har gått over. Å det kan være av mange årsaker. De kan enten være redde for å gå over, fordi de kanskje har gjort noe galt i forhold til sin egen religion/livssyn og tror de vil bli straffet. Det kan være de har noe ugjort, eller at de ikke ønsker å forlate familien sin. Grunnene kan være mangt.

Når de velger å bli igjen her nede, så trenger de energi, å da kan vi ofte oppleve å føle oss tappet, tom og sliten uten å finne reele årsaker til det. Dette kan gå ut over humøret fordi man ikke forstår hvorfor man er sliten, kan bidra til at man sover dårligere, drømmer oftere osv. Men det er ikke etter min erfaring noe som helst farlig eller skummelt. Det er bare deres måte å *livnære* seg på.

Har selv erfaring med at barn våkner opp på nettene og skriker. I et par tilfeller så pekte barnet ut i luften og spurte hvem det var som sto der. Siden jeg selv alltid har kjent aktivitet rundt meg, visste jeg at barnet hadde rett. Å da er det viktig å fortelle barna at det ikke er noe farlig. At den som står der ikke er skummel, at alt er helt ok. Vise barnet at man selv ikke er redd. For barn ser, de er så åpne ennå, å ser mye de fleste av oss ikke kan se. Det samme med dyrene.

Jeg har aldri fortalt eller snakket med mine barn som små hverken om spøkelser eller annet. I min familie er vi oppdratt til å ha fri tro, uten å påvirke noen til noe annet. Så når mine barn begynte å skrike, se ting, så var det uten min påvirkning.

Jeg synes ikke dere har noe å være engstelig for. Men det er dermed ikke ok at det skal være slik. Å bli tappet for energi i eget hus, eller at sønnen våkner redd. Så jeg vil anbefale at dere for noen til å ta en husrens. Men da av noen som er seriøse, og som har gode referanser fra andre, å som forhåpentligvis ikke tar seg svinbetalt for å gjøre dette.

Lykke til! :)

Skrevet

Klart man kan begynne å lure.., men ville liksom ikke blitt helt overbevist av at en nabo kunne "se" at en toåring våkner om nettene. Kan det være mulig at han har fått vite dette gjennom andre kilder enn onde ånder? Eller kanskje han bare gjettet.. Sikkert ikke veldig uvanlig at toåringer griner litt om de våkner midt på natten.. Hva mer kunne han "se"? Hva er hans neste "trekk"? Tilby å rense huset for den nette sum av 3000?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at mannen min aldri har spurt denne personen. Ikke viste mannen at denne personen kunne "se" slikt og ikke er han noe særlig opptatt av slikt. Så dette kom brått på han og han lo det bort, men fortalte meg det i dagmorges.

Min toåring har aldri forklart hva som gjør at han gråter og han er som sagt veldig lett å roe så jeg vil ikke tro han er kjemperedd.

Vi overtok dette huset ved juletider. Det hadde da forfalt noe voldsomt pga tidligere eiere så vi har totalrenovert det og nå flyttet inn. Men for å si det på en annen måte så våknet sønnen vår på natten før vi flyttet hit også...

Men jeg syntes det var en rar og "ekkel" ting å si og bare la det bli hengende i luften på den måten. Hvis personen virkelig kan se slikt burde h'n henvendt seg til oss på en annen måte og iallefall foreslått en løsning eller en slags befaring. Nå vet vi liksom bare at det er noe og at det er litt ekkelt. Vet forresten ikke om jeg hadde likt å være hjemme alene en kveld/natt lenger. Så da har personen oppnådd frykt da!

Gjest Blondie65
Skrevet

En interessant ide, Child of Nature.

La oss si at fam. Olsen flytter inn i et hus i et godt etablert nabolag. En dag kommer Pettersen på besøk og han sier: kjekt med nye naboer. Hvor mye betalte dere for huset? Vi synes det er rart det er solgt uten at det er gjort noe med muggsoppen som gror i kjelleren. Hr Olsen blir en smule forferdet: hva slags muggsopp? Det har jo ikke selger opplyst om.

Pga at Pettersen gir Olsen informasjon har han en sak mot selger som kan medføre reduksjon i prisen. Skulle Pettersen ha ventet til Olsen oppdaget problemene selv eller til han ble "invitert" til å fortelle det?

Kan du fortelle meg en eneste god grunn til at dersom det virkelig finnes onde ånder så skal ikke den som har kunnskap om disse fortelle dette uanmeldt uten invitasjon?

Gjest Child of nature
Skrevet

Jeg vet at mannen min aldri har spurt denne personen. Ikke viste mannen at denne personen kunne "se" slikt og ikke er han noe særlig opptatt av slikt. Så dette kom brått på han og han lo det bort, men fortalte meg det i dagmorges.

Min toåring har aldri forklart hva som gjør at han gråter og han er som sagt veldig lett å roe så jeg vil ikke tro han er kjemperedd.

Vi overtok dette huset ved juletider. Det hadde da forfalt noe voldsomt pga tidligere eiere så vi har totalrenovert det og nå flyttet inn. Men for å si det på en annen måte så våknet sønnen vår på natten før vi flyttet hit også...

Men jeg syntes det var en rar og "ekkel" ting å si og bare la det bli hengende i luften på den måten. Hvis personen virkelig kan se slikt burde h'n henvendt seg til oss på en annen måte og iallefall foreslått en løsning eller en slags befaring. Nå vet vi liksom bare at det er noe og at det er litt ekkelt. Vet forresten ikke om jeg hadde likt å være hjemme alene en kveld/natt lenger. Så da har personen oppnådd frykt da!

Jeg forstår at dere syns dette er ekkelt. Vet ikke om det hjelper, men min erfaring er at slike som slenger ut av seg slike ting, ofte ikke er så seriøse, å som er mest ute etter oppmerksomhet. Seriøse medium (de som ser) praktiserer ikke på denne måten. Det at personen kaller dette onde ånder gjør meg ennå mer sikker på at personen ikke helt vet hva det hele dreier seg om. Så jeg syns dere skal ta det helt med ro. Som du sier så merker dere heller ikke noe særlig.

Jeg vil bare du skal ha i minne om at uansett om det er noe der eller ikke, så er det ikke noe farlig. Det kan bare oppfattes som skummelt og ekkelt.

Hele poenget med den alternative verden skal egentlig handle om å være behjelpelig med å fjerne frykter, ikke skape dem. Så jeg syns dere kan se bort fra hele hendelsen, å kose dere i huset!

Gjest Child of nature
Skrevet (endret)

En interessant ide, Child of Nature.

La oss si at fam. Olsen flytter inn i et hus i et godt etablert nabolag. En dag kommer Pettersen på besøk og han sier: kjekt med nye naboer. Hvor mye betalte dere for huset? Vi synes det er rart det er solgt uten at det er gjort noe med muggsoppen som gror i kjelleren. Hr Olsen blir en smule forferdet: hva slags muggsopp? Det har jo ikke selger opplyst om.

Pga at Pettersen gir Olsen informasjon har han en sak mot selger som kan medføre reduksjon i prisen. Skulle Pettersen ha ventet til Olsen oppdaget problemene selv eller til han ble "invitert" til å fortelle det?

Kan du fortelle meg en eneste god grunn til at dersom det virkelig finnes onde ånder så skal ikke den som har kunnskap om disse fortelle dette uanmeldt uten invitasjon?

Tror kanskje det er en stor forskjell på åndelig aktivitet og muggsopp? For det første er muggsopp fysisk, det er noe alle kan se og håndtere fysisk med. Muggsopp er vel ikke det jeg kan forbinde med som noe skaper frykt hos oss, eller som gjør at vi får trøbbel med å være hjemme alene osv?

Jeg syns det er uakseptabelt fordi det er ikke alle som merker åndelig aktivitet i huset, selv om det kan være mye av det der. Det har noe med hvor lukket eller åpen man er. Når noen forteller noen at huset deres er okkupert av onde ånder, å de som bor i dette såkalte okkuperte huset ikke har merket noe til dette, men samtidig kanskje er redd for det ukjente, så skaper dette såkalte mediumet en frykt som ikke er nødvendig.

En annen ting, seriøse medium fanger ikke bare opp åndelige aktiviteter, de kan fange opp andre ting også. Som private ting, gjennom å føle på sinnstemninger, positive eller negative energier om personene i huset. Når de gjør dette uten å ha fått invitasjon eller tillatelse til å gjøre det, blander de seg inn i en livssituasjon de overhode ikke har rett til å gjøre.

Som healer er jeg i lignende situasjon. Jeg healer aldri noen uten tillatelse, nettopp fordi man kan fange opp ting om personen man helaer. Skulle jeg heale noen uten tillatelse, vil det være det samme som å åpne denne personens private dagbok, eller gå igjennom meldninger på tlf og andre nettsamfunn (satt litt på spissen). Derfor er dette en meget useriøs praksis.

Hadde det virkelig vært *onde ånder* i det huset, vil jeg tro at alle, åpnet eller ikke ville merket noe. Onde ånder er en sjelden affære, å kalles gjerne for poltergeist. Det er da man kan oppleve at ting blir slengt veggimellom, dører som blir smelt igjen når man vet man er alene i huset, uhyggelige stemninger som gir en frysninger helt inntil benet osv. Når det er voldsom aktivitet i form av slikt, kan vi begynne å snakke om disse *onde ånder*, som jeg heller velger å kalle sinte ånder.

I mine øyne er man ingen god veileder når man unødvendig skremmer personer, når de engang ikke har bedt om slike opplysninger. Derfor forstår jeg ikke din sammenligning av åndelig aktivitet og muggsopp.

Endret av Child of nature
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tenker at det nok er forskjell på selvlærte healere og gode naboer.

Det er ikke sikkert at man kan se muggsopp heller, og det er slett ikke sikkert man merker det med en gang.

Jeg er enig i at man ikke skal invadere noens privatliv, samtidig mener jeg at dersom noen er i direkte fare for noe farlig venter man ikke på invitasjon for å gripe inn. Hvis ungene leker i trafikken spør du ikke: kan jeg få lov å be barnet ditt flytte seg ut av veibanen?

Ellers forstår jeg hva du mener med invadering. Det er nok skeptiske meg som ikke forstår din verden og som av den grunn heller ikke kan forstå den tankegangen.

Gjest Child of nature
Skrevet (endret)

Jeg tenker at det nok er forskjell på selvlærte healere og gode naboer.

Det er ikke sikkert at man kan se muggsopp heller, og det er slett ikke sikkert man merker det med en gang.

Jeg er enig i at man ikke skal invadere noens privatliv, samtidig mener jeg at dersom noen er i direkte fare for noe farlig venter man ikke på invitasjon for å gripe inn. Hvis ungene leker i trafikken spør du ikke: kan jeg få lov å be barnet ditt flytte seg ut av veibanen?

Ellers forstår jeg hva du mener med invadering. Det er nok skeptiske meg som ikke forstår din verden og som av den grunn heller ikke kan forstå den tankegangen.

Jeg er enig i din mening om at man må gripe inn hvis man oppfatter noe som en farlig situasjon. Men ikke i fylla for det første når det gjelder åndelig aktivitet slik som denne situasjonen. For det andre, hvis denne personen virkelig mener at det finnes onde onder i huset, vil jeg tro at personen ikke kom på dette akkurat på den festen, men kunne gått frem på en litt bedre måte.

Dessuten så ser den enkelte forskjellig på hva som er ondt eller ikke. Jeg har sett og merket ting siden jeg var bitteliten. Før fryktet jeg ting og trodde det var mye mer skummelt enn jeg syns i dag. Ofte kommer disse *onde vesnene* fra den enkeltes persons egne frykter. En som har sett mange og skumle skrekkfilmer vil automatisk forbinde åndelig aktivitet med noe kjempeskummelt og ondt. Mens andre som kanskje hele livet har oppfattet og merket ting, gradvis lærer seg at det hele er ganske ufarlig.

En kristen spurte meg en gang om jeg noengang hadde oppfattet negative energier rundt meg når jeg healet. Hvilket jeg aldri har gjort. Grunnlaget for spørsmålet er at denne kristne ser på healing som et arbeid i det godes tjeneste, å derfor kaller på seg onde som ikke liker det. Mens jeg ser ikke det onde, jeg ser heller vesner som sitter fast i egne frykter. Denne personen frelste bort andres frykter, som jeg oppfatter som denne kristen

personens selv sine frykter.

Forskjellen mellom denne kristne og meg er at denne personens religion er proppfull av frykter og skummle saker, mens mitt livssyn som ikke har noe med religion å gjøre, men som er en form for et levesett, noe lik indianers livssyn, hvor det ikke finnes onde vesner og et helvete med grusomme straffer.

Min erfaring er spørsmålet om hva vi har lært her i livet, hvor åpne vi er, hvor mye vi forstår av den åndelige verden, hvilken religion eller livssyn vi har osv, å hvilke frykter vi har tatt til oss. Noen bærer på mange frykter, mens andre har jobbet bort mange av sine frykter.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg rett og slett skal konfrontere denne personen her mer direkte neste gang vi møtes. Jeg har ikke hensikt å være frekk eller anklagende, men stille noen spørsmål om det som er blitt fortalt. Hvorfor h*n mener dte er onde ånder her, hva som ligger i begrepet onde ånder og hva h*n mener er lurt av oss å gjøre. Og hvor h*n har hentet info om vår sønn. Hvis h*n drar frem min sønn som er det eneste konkrete vi er blitt fortalt vil jeg fortelle at dette er noe som han har gjort lenge før vi flyttet hit. Bare ikke den/ onde åndene følger oss og ikke huset, er det mulig? Jeg er vel mest spent på hva som er svaret på hva vi skal gjøre nå? :ler: og hvor dyrt det er. Hvis h*n snakker penger, blir iallefall de pengene til en annen. Jeg føler kanskje dette er en alternativ person som sikkert kan en del men kanskje ville briefe litt og da er det vel lett å ta utgangspunkt i den nye naboen som ikke kjenner så mange. Kanskje resten av naboene satt og himlet med øynene "på an igjen!"

Personen hadde med seg hvit salvie og hadde en lang avhandling om dette, men da hadde mannen lukket ørene.

Min mann blåste litt av det og sa "det er vel ikke noe særlig farlig?" Nei, ikke veldig farlig var svaret han fikk!!

Skrevet

Jeg tror jeg rett og slett skal konfrontere denne personen her mer direkte neste gang vi møtes. Jeg har ikke hensikt å være frekk eller anklagende, men stille noen spørsmål om det som er blitt fortalt. Hvorfor h*n mener dte er onde ånder her, hva som ligger i begrepet onde ånder og hva h*n mener er lurt av oss å gjøre. Og hvor h*n har hentet info om vår sønn. Hvis h*n drar frem min sønn som er det eneste konkrete vi er blitt fortalt vil jeg fortelle at dette er noe som han har gjort lenge før vi flyttet hit. Bare ikke den/ onde åndene følger oss og ikke huset, er det mulig? Jeg er vel mest spent på hva som er svaret på hva vi skal gjøre nå? :ler: og hvor dyrt det er. Hvis h*n snakker penger, blir iallefall de pengene til en annen. Jeg føler kanskje dette er en alternativ person som sikkert kan en del men kanskje ville briefe litt og da er det vel lett å ta utgangspunkt i den nye naboen som ikke kjenner så mange. Kanskje resten av naboene satt og himlet med øynene "på an igjen!"

Personen hadde med seg hvit salvie og hadde en lang avhandling om dette, men da hadde mannen lukket ørene.

Min mann blåste litt av det og sa "det er vel ikke noe særlig farlig?" Nei, ikke veldig farlig var svaret han fikk!!

Salvie brukes av trosretninger som wicca og pagan til å drive ondskap og negative krefter bort fra et bestemt sted (f.eks et hus)

Det virker på meg som denne personen er ute etter muligheten til å "prøve seg" med denne formen for utdrivelse. Gjerne for en pengesum, men også andre former for "belønning".

Jeg har selv benyttet meg av "husrens", men av en mer bibelsk utgave. Vil ikke gå nærmere inn på den :sjenert:

Dersom du føler at det er nødvendig og adressere dette "problemet", men ikke vil, eller kan, gjøre noe på egen hånd, ville det være naturlig at du søker bistand fra noen innenfor din egen trosrettning.

Skrevet

Forskjellen er at onde ånder er en trossak, muggsopp kan både påvises og behandles objektivt og vitenskaplig sett. Dersom noen ubedt hadde tatt opp dette med onde ånder i mitt hjem hadde jeg følt det som ubehagelig på lik linje med dersom den kristne naboen tok opp at min syndige og løsaktige livsstil som sexglad og ugift ville føre meg lukt til helvete. Ja, det er i beste mening, men det er likevel noe som koker ned til tro, og det er en privatsak.

Skrevet

hvis dere ikke plages med noe åndelig aktivitet så synes jeg ikke det er noe og bekymre seg over :)

mulig det er ånder der og kanskje ikke, men om dere ikke merker noen ting så er det ikke vits og sitte og skremme seg selv og gruble over det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Forskjellen er at onde ånder er en trossak, muggsopp kan både påvises og behandles objektivt og vitenskaplig sett. Dersom noen ubedt hadde tatt opp dette med onde ånder i mitt hjem hadde jeg følt det som ubehagelig på lik linje med dersom den kristne naboen tok opp at min syndige og løsaktige livsstil som sexglad og ugift ville føre meg lukt til helvete. Ja, det er i beste mening, men det er likevel noe som koker ned til tro, og det er en privatsak.

Betyr det at det ikke finnes onde ånder dersom man ikke tror det finnes onde ånder? Og omvendt? Jeg skjønte ikke den ...

Gjest Child of nature
Skrevet (endret)

Betyr det at det ikke finnes onde ånder dersom man ikke tror det finnes onde ånder? Og omvendt? Jeg skjønte ikke den ...

Alle har forsjellige trosretninger. Noen tror på onde ånder, andre ikke. Det betyr ikke at det ikke finnes fordi noen ikke tror på det og det betyr heller ikke at det finnes fordi noen tror på det.

Spørsmålet ditt var jo en sammenligning mellom muggsopp og onde onder. Selv om ikke musggsopp synes eller oppdages med det første, så vil det med tid og stunder vises, måles og man kan bevise dens eksistens. Det kan man ikke med onde onder, der kommer trosretningen inn.

Siden vi alle har forskjellige trosretninger, så vil det alltid eksistere onde onder, andre ånder, gud, buddah, alla osv..i den enkelte som tror nettopp på sin trosretning. Å for de som ikke tror på noe, vel, der eksisterer det ikke, i den personen.

Siden religioner og livssyn er forskjellige og har forskjellige ånder, så vil det alltid være noen som tror på onde onder mens andre ser på onde onder som forvirrede og sinte sjeler. Å slik er det med alle. Noen tror på kraftdyr og ikke engler, noen begge deler, andre ingenting osv.

Alt avhenger av den enkeltes tro og livssyn, å dens sammensetninger.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hvis dere ikke plages med noe åndelig aktivitet så synes jeg ikke det er noe og bekymre seg over :)

mulig det er ånder der og kanskje ikke, men om dere ikke merker noen ting så er det ikke vits og sitte og skremme seg selv og gruble over det.

Jeg er forsåvidt enig i dette. Men i natt igjen våknet sønnen vår og lå lenge i sengen å sutret. Han er god til å snakke men endog bare to år så han klarte ikke å forklare hva som er galt. Vi spør om han har vondt, er tørst, vil sove sammen med oss. Men ingenting hjelper. Hva om han har plaget uten å sette ord på det?

Mannen innrømmer en viss overdriving når han sa onde ånder, det var visst uroligheter i huset her. Jeg har ikke fått snakket med henne enda. Jeg vil liksom ta det naturlig når vi møtes i gaten ikke trappe opp hos henne. Jeg googlet hun og hun jobber ved byens healinghus. Så hun er nok dyktig i sitt fag og mannen min som har fremstilt det hele feil.

Skrevet

kan dere ikke få noen, eventuelt denne dama til og komme en dag for så og spørre henne om hun kan finne ut mere konkret om det faktisk er pga ånder sønnen deres våkner? og om hun eventuelt kan gjøre noe med det om det skulle være noe der?

jeg bodde sammen med en venninne og hennes barn for en periode og i det huset var der ånder, sønnen våknet HVER natt og spes rundt samme tid. vi fikk en såkallt "åndeutdriver" eller hva det heter til og komme og han fjernet ånden i huset.

det sluttet og spøke (fotsteg, dørslamring, hunden bjeffet på "noe", den følelsen av at noen står og ser på deg ), men kan ikke huske at sønnen våknet mindre fordi. enda han åndeutdriveren mente det var værst på hannes soverom.

men hvem vet, kanskje han så noe eller kanskje han hadde mareritt, kanskje åndene gjorde så han fikk mareritt? det mener jeg og ha hørt at de kan påvirke drømmene med mareritt, spørs kanskje hvilke ånder det er.. jeg er ingen ekspert altså :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...