Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker på ham om dagen. Drømmer om ham hver natt. Han er det første jeg tenker på når jeg står opp, og ser jeg et stjerneskudd, er ønsket mitt at vi to blir sammen.

Vi har rota, flere ganger. Jeg er der at jeg ikke aner hva han vil. Kanskje han bare vil ha sex. Kanskje han vil mer. Jeg vet ikke. Jeg spør ikke dere om hjelp til å finne ut av det heller, det er det vel bare han som vet.

Men hva gjør man, når man er så uutholdelig forelsket? Det ene øyeblikket kan jeg være i himmelen bare for en sms fra ham, men jeg kan også gråte meg i søvn av tanker om at han ikke engang liker meg litt.

Jeg er tjue år, og har aldri hatt sånne følelser før. Det er lenge siden sist vi så hverandre, og enda en uke til vi kanskje sees. Men via sms har vi holdt kontakten, og jeg savner ham. Så utrolig mye også!

Vet ikke helt hva jeg spør etter. Kanskje råd om hvordan man overlever sånne teite forelskelser? Om hvordan man kan tone den ned litt, dempe følelsene? Jeg hater dette. Blir helt nervøs og rar. Og sur og glad samtidig.

Videoannonse
Annonse
Gjest Super
Skrevet

Hei du!

Først vil jeg si: jeg vet NØYAKTIG hvordan du har det. Har selv hatt det sånn to ganger, og det er spesielt, fantastisk og helt jævlig på samme tid.

For det første (enkelt å si, vanskelig å gjøre): ikke tenk så mye på han. Med det mener jeg at det ikke er noe galt i å tenke på han til hverdags, hva gjør han nå, hvor er han osv, men du skal være forsiktig med å dagdrømme og skape deg et bilde av en person du egentlig ikke kjenner så godt. Dette vil medføre at du "opphøyer" denne gutten, setter han på en pidestall ved å danne deg en forestilling om at "han er sånn og sånn og gjør sånn og sånn". Dette har du intet belegg for å vite.

Dette er hvertfall en god måte for meg å tone ned slike forelskelser på, siden jeg er en dagdrømmer av dimensjoner ;)

Det er slett ikke sikkert at han er så fantastisk som du forestiller deg, selv om det er vanskelig å se for seg akkurat nå.

Og angående det at du aldri har hatt sånne følelser før: det trenger overhodet ikke bety noe. Han er ikke "den rette" eller "den store kjærligheten" selv om det virker sånn akkurat nå. Hvordan kan jeg vite det? Det kan jeg ikke, men jeg har vært i din situasjon, og har erfart at det ALLTID kommer en du faller like sterkt for din vei senere en gang. Du tenker kanskje nå at han er helt perfekt og fantastisk (slik du kjenner ham), men TRO MEG: slik er det ikke, og det finnes massevis av andre gutter som kan få deg til å føle på akkurat samme måte. Det handler bare om flaks, og timing.

Til sist: hva har du å tape på å ta en sjanse?

Selv var jeg ekstremt flørtete og utadvent sist gang jeg møtte en slik fyr (etter tidligere erfaringer ;) ), og nå sitter jeg med han dønn forelsket, og laaaangt innpå kroken :) Alt som krevdes var en liten dytt, og et signal om videre interesse fra min side.

Dette er skrevet fra mitt perspektiv og min erfaringer, så alt trenger nødvendigvis ikke være riktig for akkurat deg. Men husk at millioner av mennesker har hatt det slik du har det nå, og enten så har det gått i boks, eller så har det ikke gått i det hele tatt, og man har funnet en ny og EEEENDA mer fantastisk ;)

Vet hvor vanskelig dette kan være, men lykke til!!

Skrevet

Åh, tusen takk for godt svar!!

Svaret ditt var litt som å lese noe som kom innenfra meg selv, uten at jeg visste det før nå. Altså, jeg forstår godt hva du mener, og kan se logikken ;)

Jeg tenker ikke at han er "den rette" eller noe, tror egentlig ikke på noen "den rette". Egentlig føler jeg meg litt som en forelska fjortis (hadde aldri den perioden som fjortenåring). Men tenker masse på ham likevel, og ja, en dagdrømmer av dimensjoner er vel jeg også! Må passe meg for det der.

Så nå skal jeg prøve på det du skriver, ikke dagdrømme for mye, og ikke tillegge ham egenskaper jeg ikke aner om han har!

Ta det som det kommer, og slippe meg litt løs når jeg ser ham :)

Og du, hihi, GRATTIS med at det funka med fløring og sånt for å gjøre han forelska!! :D :D

Igjen, supertakk til deg, supre gjest :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...