Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...men det stemmer jo ikke, som sagt så bruker jeg 75F (målt i undertøysforretning), men jeg er ikke 75 cm under bysten. Derimot så er jeg rundt 10 cm bredere, som tilsvarer 34", og str 75F tilsvarer britisk str 34F...

De alleraller fleste bruker feil størrelse rett og slett, for bred under bysten og for liten cup.

Jodå, det stämmer. Man brukar till och med dra bort 5cm till 10cm om det inte känns bra. (Det spelar också roll hur mycket fett du har, BH:n skär ju in i huden/fettet) Alltså kan vissa använda 70F även om man är 75cm under. Om du är 85cm runt så kan du alltså ha 75 eller 80 i omkrets på BH:n. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg syns det er så ekkelt med stramme BHar eg :sjenert:

Men eg som er ca 73 cm under bysten, skal eg då eigentleg bruke 65 i omkrets då? Grøss... Syns 70 er ille nok... Men merkar jo at 70D sit mykje betre enn 80B feks ;) Men eg har litt fobi mot stramme klær ;)

Skrevet

Eg syns det er så ekkelt med stramme BHar eg :sjenert:

Men eg som er ca 73 cm under bysten, skal eg då eigentleg bruke 65 i omkrets då? Grøss... Syns 70 er ille nok... Men merkar jo at 70D sit mykje betre enn 80B feks ;) Men eg har litt fobi mot stramme klær ;)

Man märker lätt om BH:n är för stor runt om. Om den går i en båge (tänk formen av en regnbåge) på ryggen är den alldeles för stor. Den ska sitta rakt och inte dras upp av axelbanden. ;)

Gjest loveli
Skrevet

Selv bruker jeg 70J, om MÅ ha det stramt rundt, fordi ellers så dør skuldermusklene mine i løpet av 10minutter. Men selv noen av BH'ene mine kryper opp på ryggen etter en liten stund. Har en BH i 65 også, men den var visstnok litt stor i størrelsen. Det er bra å gå til en undertøysforretning, men selv de kan ta feil, det vet jeg av erfaring. :) Jeg vil ikke si hvilken forretning det er snakk om, for jeg er fast kunde, men det er ikke snakk om en kjedebutikk altså. ;).)

Hvis man bruker en 75A/B/C så ser jeg ikke at det spiller så stor rolle å ha en BH som passer (ergo er STRAM), for den skal jo tross alt ikke holde oppe så mye... :)

Skrevet

Men DERSOM man vet det du sier nå skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor man skal måle seg. Spesiellt ikke hos en profesjonell. Dette kan man jo gjøre hjemme.

Jeg har målt meg selv hjemme, og tatt utgangspunkt i cm under puppene og differansen mellom cm rundt puppene og cm under puppene (som beskrevet i en artikkel av typen "slik finner du din egentlige BH-størrelse"). Da fikk jeg at jeg skulle bruk 70B eller C. Men jeg kan bare glemme å få plass i en 70C. Den egentlige riktige størrelsen for meg er faktisk 65G, da er det ingenting som tyter ut noen steder ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Vel.

Mitt problem var at jeg hadde brukt feil BH ganske lenge og fant ikke noe som var i nærheten av å passe i billig butikkene. Jeg har ikke råd til å bruke BH som koster nærmere 1000 pr stykk så derfor har jeg heller ikke gått til disse spesialbutikkene.

Når jeg da gikk til tilpasning hos Bravissimo ble jeg stort overrasket over at omkretsen gikk ned med 25 cm (jeg hadde i lang tid kjøpt den største cupen og den største omkretsen jeg fant). Cup størrelsen gikk opp med 3 bokstaver.

Men jeg er fornøyd nå - spesielt siden jeg nå kjøper BH'er til 25-35 pund og nylig altså fikk 4 BH'er i posten for 1300 inkl. frakt, mva og toll. DA er det verdt det altså.

Skrevet

Spiller ingen rolle hvor mye en bh skal holde på plass, den skal fortsatt ikke skli oppover ryggen. Man trenger ikke ha digre pupper før man merker at bhstroppene skjærer seg ned i skuldrene, og 75B/C er ikke såå smått.

Alle jenter/kvinner fortjener å ha en bh som sitter nærmest perfekt så puppene får den støtten de skal, og så blir holdningen så mye bedre og alt ser bedre ut :)

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis man bruker en 75A/B/C så ser jeg ikke at det spiller så stor rolle å ha en BH som passer (ergo er STRAM), for den skal jo tross alt ikke holde oppe så mye... :)

Det der er arrogant. Bare fordi du og jeg trenger masse støtte for å holde mye pupp oppe betyr ikke det at de som har mindre ikke trenger stram BH.

Forskjellen på om en topp eller kjole sitter fint - også på de med mindre cup - er BH. Har man den riktige BH som løfter/sprer på rett måte så vil kjolesømmer komme der de skal og kjolen sitte mye bedre.

Skrevet

Men viss det er slik at dei fleste må ha ganske stor cup og liten omkrets, burde jo verkeleg (kjede)butikkane selge fleir av desse! Som regel finn ein jo berre 70-85 A,B,C og kanskje D. Og det er vanskeleg å finne stor cup og liten omkrets. Berre å finne ein 70C/D er ganske vanskeleg. Og store cupstr finn ein jo berre med gigaomkrets...

Gjest Blondie65
Skrevet

Men viss det er slik at dei fleste må ha ganske stor cup og liten omkrets, burde jo verkeleg (kjede)butikkane selge fleir av desse! Som regel finn ein jo berre 70-85 A,B,C og kanskje D. Og det er vanskeleg å finne stor cup og liten omkrets. Berre å finne ein 70C/D er ganske vanskeleg. Og store cupstr finn ein jo berre med gigaomkrets...

Helt enig. Men det ser det ikke ut som de forstår. Forøvrig er det ikke bare BH størrelser dette gjelder. Store størrelser i bukser betyr at jeg kan klippe av 10 cm. Det er mange som klarer å selge bukser i forskjellige lengder - bare ikke kjedene.

Det samme gjelder jakker, bluser, osv.

Skrevet

Vel.

Mitt problem var at jeg hadde brukt feil BH ganske lenge og fant ikke noe som var i nærheten av å passe i billig butikkene. Jeg har ikke råd til å bruke BH som koster nærmere 1000 pr stykk så derfor har jeg heller ikke gått til disse spesialbutikkene.

Når jeg da gikk til tilpasning hos Bravissimo ble jeg stort overrasket over at omkretsen gikk ned med 25 cm (jeg hadde i lang tid kjøpt den største cupen og den største omkretsen jeg fant). Cup størrelsen gikk opp med 3 bokstaver.

Men jeg er fornøyd nå - spesielt siden jeg nå kjøper BH'er til 25-35 pund og nylig altså fikk 4 BH'er i posten for 1300 inkl. frakt, mva og toll. DA er det verdt det altså.

Er litt nysgjerrig på hvordan du klarte å bruke en BH som var 25 cm for stor i omkrets? Jeg har prøvd BHer som hadde 15 cm større omkrets enn det jeg egentlig skal ha, men da falt de bare ned...

Skrevet

Jeg er helt enig med Rødtoppen86! :klemmer: Tror faktisk det er en bh-kalkulator her på KG om jeg ikke tar helt feil...

Men i hvert fall, her er en link til en bh-kalkulator http://www.underverker.no/extra1.php

Lykke til!

Gjest Blondie65
Skrevet

Er litt nysgjerrig på hvordan du klarte å bruke en BH som var 25 cm for stor i omkrets? Jeg har prøvd BHer som hadde 15 cm større omkrets enn det jeg egentlig skal ha, men da falt de bare ned...

Når cupen er 3 bokstaver for liten? Vel det var ikke behagelig BH akkurat og det var ting og tang som tøt ut over alt. Måtte stadig dra den på plass.

Jeg hadde 105 cm omkrets - nå har jeg 85 (20cm, hoderegning ikke min sterkeste side). For første gang på det jeg kan huske går bøylene bak og under og mellom puppene og hele BH'en hele veien rundt ligger i kontakt med huden. Og det gir en fin kløft i tillegg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg er heller ikke enig i denne, jeg gikk selv fra 75b til 70c og bare det gjorde en utrolig stor forskjell for meg! At bhen faktisk sitter på sin plass, sklier verken opp eller ned, og at puppene ikke hopper ut av bhen med en gang jeg bøyer meg, det gjør faktisk en forskjell. Som for eksempel, jeg kan bruke topper med utringing, noe jeg ikke kunne før (fordi puppene titta ut nå og da). :fnise:

Skrevet

Kunne ikke dere som vet nøyaktig hvilke str. dere skal bruke prøve den kalkulatoren? Siden dere fra før av vet hvilke str. dere skal bruke kan man jo se om den regner riktig eller feil...

Skrevet

Iflg den kalkulatoren skal eg bruke 75 B... B-cup er lik "dobbelpupp" for meg men...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Haha, den viser jo riktig, men gir ikke mye feilmargin. Jeg bruker 70C, som sagt. Hvis jeg skriver inn 72/87, da sier den riktig størrelse. Men hvis jeg skriver 72,5/87 som er mine nøyaktige mål, da sier den plutselig 75A-. :fnise: Og som sagt, jeg kan jo bruke bhen i 75 størrelse, men ikke lenge. For at de blir så fort strekt. Det blir "engangs bh"...

sorry for AB, føler ikke for å avsløre min bh-størrelsen for hele forumet. :fnise:

Gjest loveli
Skrevet

Det der er arrogant. Bare fordi du og jeg trenger masse støtte for å holde mye pupp oppe betyr ikke det at de som har mindre ikke trenger stram BH.

Forskjellen på om en topp eller kjole sitter fint - også på de med mindre cup - er BH. Har man den riktige BH som løfter/sprer på rett måte så vil kjolesømmer komme der de skal og kjolen sitte mye bedre.

Ok, det var ikke ment som at INGEN trenger det, men de jeg kjenner som bruker de størrelsene der sier at de gjerne ikke vil ha den så stram som det jeg f.eks. vil. De synes det er ubehagelig og de vil slippe at BH'en lager spor i rygghuden som synes under en tynn topp fordi BH'en er stram.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ok, det var ikke ment som at INGEN trenger det, men de jeg kjenner som bruker de størrelsene der sier at de gjerne ikke vil ha den så stram som det jeg f.eks. vil. De synes det er ubehagelig og de vil slippe at BH'en lager spor i rygghuden som synes under en tynn topp fordi BH'en er stram.

Jeg har små pupper, har heller ikke noe fett rundt bryst eller mageregionen. Har derfor ingen behov for en BH som strammer slik at det gnager rundt brystet. Bruker BH kun for at puppene skal se større ut (ellers ser det ut som jeg ikke har pupper) Synes virkelig ikke det er pent heller med valker over og under BH´en. Eneste BH typen som ser ok ut på meg er t-shirt bra og da i minst mulig størrelse. Om den sklir litt opp på ryggen har ingen betydning, bare den sitter stramt nok til at den ikke sklir opp foran, noe som er et problem med små pupper.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Men DERSOM man vet det du sier nå skjønner jeg fortsatt ikke hvorfor man skal måle seg. Spesiellt ikke hos en profesjonell. Dette kan man jo gjøre hjemme.

Dersom man vet hvordan systemet fungerer, ja. Men dersom man tror at så lenge man måler 75 cm rundt så er 75 helt riktig, så trenger man å ta en tur til en profesjonell butikk. 75cm kan være riktig størrelse dersom man er helt massiv og har en kropp som gir null etter for BH'en, men dersom man har litt fett rundt brystkassa, så må man faktisk ha en BH som er så trang at den sitter innat kroppen og ikke bare innat fettet. Det er det ikke alle som skjønner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...