Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hele mitt liv brukt briller (siden jeg var to år), og det har bestandig fungert på samme måte. Jeg kjøper et par (til mange tusen kroner), har dem i 1-2 år (til de er utslitt), før jeg kjøper nye.

Jeg regnet ut at jeg tilsammen hadde brukt over 100 000 kroner på briller i løpet av mitt liv (er 31 nå). Det som er irriterende, er at når briller er så dyrt, kan man ikke bare bytte briller etter mote og hva man synes er kult. Har man kjøpt et par briller til 5000,- så må man nesten bruke dem!!

Men for en tid tilbake oppdaget jeg verdens mest geniale nettside.ExtraOptical. Det er en norsk side som selger briller for utrolig lave priser. Det starter så lavt som 79,- pr par (inkludert glass). Jeg har ellerede bestilt meg briller to ganger, og det fungerer genialt. Jeg har nå 8 par briller, og har 5 par i bestilling. Alle disse har jeg kjøpt for samme pris som jeg vanligvis betaler for et par hos vanlig opptiker. Dette er jo som brilleverdens H&M ! Jeg har kjøpt meg nerdebriller, gule partybriller, røde briller, blå briller. Briller til jobb, briller til bilkjøring, briller til fest og briller til fritid.

Endelig kan jeg bruke briller som tilbehør til antrekk !!

Helt genialt!!

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke wow-faktoren her..

Det der er enkle enstyrke biller, som man vil få like billig på f.eks. Rema eller Nille.

Du kan ikke sammenligne slike briller med briller kjøpt hos optiker. OG du kan da umulig ha brukt 5000 kr på enstyrkes biller hos en optiker!? (Med mindre du har kjøpt designer innfatning til 4500...)

Å slite ut briller på 1 år, høres, hmm, usannsynlig ut? Min niese på 5 år klarer å passe sine lengre enn det.

Dette lukter reklame..

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg kjøper briller på Favoptic :) Du legger ved synstestresultatene fra optiker, også får du brillene produsert for deg. De billigste koster vel rundt 200,-

Gjest Vitaminbjørn
Skrevet

Tenkte det samme.

Plastikk og enkle ala nille briller.

Og jeg har hatt det samme paret med briller i 9 år faktisk.

Men så er de helt enkle og svarte, så går ikke "av moten" på så viset.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg er forøvrig ikke imponert over den siden det ble linket til :) Og må si jeg ennå har til gode å slite ut et par briller...

Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Jeg har -4,50. Fikk kjøpt meg briller på brilleland til 500kr for snart 3 år siden. Må nå kjøpe nye glass, grunnet at brillene kun er -3,75. Hvordan du har brukt så mye penger, og slitt dem ut så fort, er veldig rart for meg. Er ikke så mye som ei ripe noen plass. Nå bruker ikke jeg briller fast, men bruker de ca 2 timer om dagen, + hele søndagen.

Rart at dine fem tusen kroners briller blir slitt etter et år. Mine 500krs briller er like fine etter 3 år ;)

Lukter reklame jeg :D

Og hvis siden er norsk, hvorfor står ikke prisen i kroner? eller teksten på norsk?

(btw, har du noen gang vært på rema? har briller til en hundrelapp der, for de som har synsstyrken de selger ;) )

Endret av Huffsa
Gjest Rosemor
Skrevet

Og hvis siden er norsk, hvorfor står ikke prisen i kroner? eller teksten på norsk?

Jeg klikket på det norske flagget, og fikk både tekst og priser på norsk...

I motsetning til de andre som har svart, likte jeg denne siden, jeg kunne legge inn resultatene fra optiker, få bifokale glass, progressive glass, få riktig styrke, axe osv... og jeg kommer nok til å benytte meg av den for reservebriller og solbriller med styrke. :)

Jeg ble veldig positivt overrasket siden responsen her var så negativ.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Nå må dere følge med da!

Jeg likte også siden godt. For det første er jo siden på norsk, hvis man trykker på det norske flagget (da kommer det jo både norske tekster og norske priser).

For det andre er jo ikke dette enstyrkeglass som man finner på rema og nille.. Jeg trykket meg litt videre, og da må man legge inn hele brilleseddelen sin, slik at glassene blir i samme styrke som de du får hos optiker..

Briller med din styrke til 200,- er jo kjempebillig.. Kommer definitivt til å prøve!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

De 8 parene jeg har bestilt er nok ikke enstyrkebriller (slike man kjøper på Rema), men briller med styrke på akkurat samme måte som hos optiker.

Men disse brillene er ikke noe kjent merkevare (som man sikkert betaler både 1000 og 2000 kroner ekstra for).

Det er helt sikkert kvalitetsforskjell på brillene jeg tidligere har betalt 5000,- for og disse som jeg har kjøpt på nettet (håper for guds skyld det), men det er vel ikke poenget. Hvis man kan kjøpe seg briller for 200,- som er kjempetøffe og som man bruker en gang i blant, kan man jo bruke briller som tilbehør til antrekk i stedet for å bestandig ha de samme brillene.

Det er sikkert stor kvalitetsforskjell på en D&G skjorte og en skjorte kjøpt på H&M også, men jeg har i allefall ikke råd til å kjøpe meg mange skjorter til 1300,- kroner. Flere skjorter til 199,- på H&M derimot...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...