Gå til innhold

Noen som strikker her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet en super duper oppskrift på en dåpskjole, men i mønasteret har de greid å skrive den samme forklaringen på alle 4 symbolene som brukes.... Dette var den eneste strikkeoppskriften i boken med slike symboler, så jeg kunne ikke stjele betydningen fra et annet sted heller :(

Har greid å tyde meg til at blank rute betyr glattstrikk fra retten og at rute med en liten prikk i betyr vrangstrikk fra retten!

De to symbolene jeg står igjen med er [o] samt et jeg ikke får til å skrive inn på pcen, men det ser ut som en kyllingfot om dere forstår! En rett strek som splittes ut i 3 streker...

Blir veldig glad dersom noen kan hjelpe meg =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

[o] er sannsynligvis et kast. Det siste symbolet tror jeg er at du skal øke en maske til tre masker.

Kan det stemme, tro? Jeg antar at med disse økningene så skal du også ta inn noen steder, jeg gjetter på et slags hullmønster?

Skrevet

Hvis du har kast i oppskriften har du sannsynligvis også strikking av to masker, eller flere, sammen. Kanskje kyllingfoten betyr det?

Skrevet

Det kan den bety. Hvilken vei peker den? Hvis den er som en y med en ekstra strek, så er det en maske til tre. Hvis den er en y snudd opp-ned så er det med stor sannsynlighet å ta en maske løs av, strikk to sammen, ta den løse masken over. Da gjør du tre masker til en.

Skrevet

Fant denne fra en annen oppskrift:

/|\ = Ta 2 m løs av som om du skulle strikke 2rsm, 1r, trekk de løse m over - 2 m felt med den løse m øverst (brukes kun i kantmønsteret)

Hvem har gitt ut oppskriften? Er det noen kontaktinfo? Du kan sende en mail eller ringe og spørre.

Skrevet

Jeg har googlet, og hvordan man gjør tre til en varierer veldig og er spesifikt til oppskriften, egentlig. Fordi de forskjellige metodene gir forskjellige visuelle resultater.

Jeg ville nok tatt kontakt med den som har gitt ut boka, det bør ikke være vanskelig hvis den er relativt ny.

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar!!

Da har jeg vertfall kommetfrem til at det er tre masker som skal gjøres om til en! Men siden det kunne gjøres på flere måter så sender jeg en mail til hun som har gitt ut boken! Det tenkte jeg ikke på selv en gang å hun har jo til og med skrevet adressen sin forran i boken!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...