Gå til innhold

Megamygg - som ikke er mygg

Suzy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samme her - veps finnes jeg ikke redd for, men gufne stankelbein som flakser rundt "uten mål og mening" (og de superkle "dunkene" når de kommer borti ting) og diiigre MØLL - av alle ting - kan gjøre meg helt hysterisk.

Edderkopper gjør meg heller ingenting, men sånne langfotinger som vi kaller det (edderkopp med kropp som en ert og lange bein) fikser jeg heller ikke...

Totalt urasjonell med andre ord! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er du sikker på at det ikke er øyenstikker du mener ?

Innlegget er endret iht KGs regler.

ninuska_, mod

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Virkelig? Men veps kan jo drepe deg, i verste fall. Hvis du er allergisk mot giften deres.

Jeg er ikke allergisk :)

Øyenstikkere er kjempepene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenstikkere er utrolig flotte. Noen ganger, på kjølige dager, kan man komme over dem der de sitter på en grein og venter på at de skal bli varme nok til å fly. Jeg pleier å sette dem forsiktig i håndflaten og studere dem. Når de får nok varme fra hånden min, tar de til vingene, men det kan ofte ta noen minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er livredd stankelbein. Det er ingen insekter jeg har større fobi mot enn dem. Jeg er redd edderkopper også, men de har ikke vinger, så de er lettere å holde på avstand. Stankelbein flyr overalt uten mål og mening, og kan like så greit fly rett i ansiktet ditt. De gir meg grøsninger. Disse ukene på sensommeren er de verste, heldigvis varer det bare en kort periode. Jeg blir helt paranoid av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg at jeg ikke kaller udyret for stankelbein, men høyhest :) Har en på besøk nå som sitter på lista i taket. Der får den være, for jeg rører den ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid kalt denne insekten for Høyhest. Lærte meg å slippe slike ut med bruk av lys (i likhet med møll).

På dagtid bruker jeg hånda eller en kopp for å få den ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her - veps finnes jeg ikke redd for, men gufne stankelbein som flakser rundt "uten mål og mening" (og de superkle "dunkene" når de kommer borti ting) og diiigre MØLL - av alle ting - kan gjøre meg helt hysterisk.

Edderkopper gjør meg heller ingenting, men sånne langfotinger som vi kaller det (edderkopp med kropp som en ert og lange bein) fikser jeg heller ikke...

Totalt urasjonell med andre ord! :)

Fobier er jo ubegrunnet.

Hadde edderkopp fobi engang, men det gikk over. Heldigvis.

Grensen er hvis jeg skal legge meg og ser en på puta, har en i håret, låret, armen. Da fryser jeg til, er noe med kontroll.

Jeg ble forresten kvitt fobien en kveld jeg ikke fikk sove. Gatelyset skinte inn gjennom vinduet mitt, hvor en edderkopp jobbet med et kjempe digert fint spindelvev. Skikkelig perfekt.

Jeg forbinder de lange bena med masse krøll og arbeid, hehe. Synes den var ganske søt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Jeg og har skikkelig forbi mot edderkopper og stankelben!

Jeg klør over hele meg og "inni blodet" om jeg ser en..

Jeg mister helt kontrollen :(

Noen som vet om sånn boks med høtfrekvent lyd (som bare mus og insekter hører) vil hjelpe?

Husker en gang jeg skulle sove hos en veninne, og vi hadde henta dynen og puten fra kjelleren..

Dda vi skulle legge oss så jeg DEN edderkoppen på hudeputa mi! Jeg fikk helt panikk, og veninna mi måtte ta den vekk.

Jeg var ikke helt trygg på senga, og ba henne om å riste dyna også..

Og ja, der datt det ut enda en SVÆR edderkopp :(

Den natta sov jeg stiv som en stokk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er totalt fobisk for stankelbein. tror det har noe med en uheldig barndomsopplevelse å gjøre. men jeg klarer ikke være i samme rommet hvis jeg ser en, og har gjerne mareritt dersom jeg har sett noen innendørs før jeg legger meg... og sånne digre husedderkopper, tegenaria atrica! de er fæle de.

Her om dagen fikk jeg inn en sommerfugl som ville overnatte på soveromsveggen min. var egentlig ganske koselig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en irrasjonell angst knyttet til disse. Men i går oppdaget jeg at katteskinnet faktisk er nyttig, for han elsker å løpe etter dem og han spiser dem også. Flinke pusen! Eneste nyttige funksjonen til den katten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...