Suzy Skrevet 3. juli 2010 #1 Del Skrevet 3. juli 2010 Hjemme hos meg kommer det stadig inn sånne "kjempemygg", som ikke er det, men bare ser ut som mygg i storskala. Lurer litt på hva slags insekter dette er og om de tiltrekkes av noe spesielt? De ender ofte opp døde på gulvet etter en dags dunking mot tak og vegger og setter seg sjelden på folk eller ting. Virker ikke som de er ute etter mat eller noe sånt heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 3. juli 2010 #2 Del Skrevet 3. juli 2010 Stankelbein ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 3. juli 2010 Det ser ut til å stemme bra det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 31. juli 2010 #4 Del Skrevet 31. juli 2010 Vi kaller dem bestefarmygg. Og de er ekle!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #5 Del Skrevet 31. juli 2010 Og vi kaller dem mygghanker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 31. juli 2010 #6 Del Skrevet 31. juli 2010 Vi kaller dem langbein. De er harmløse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #7 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg hater, hater, hater stankelbein - de er bare så utrolig ekle. Ugh.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 31. juli 2010 #8 Del Skrevet 31. juli 2010 Stankelbein tiltrekkes av lys - det er i alle fall erfaringen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 31. juli 2010 #9 Del Skrevet 31. juli 2010 Stankelbein tiltrekkes av lys - det er i alle fall erfaringen min. Alle insekter som navigerer etter himmellegemer, "tiltrekkes" av lys. Det er fordi navigasjonen består i å fly på en kurs som gjør at de får et gitt lyspunkt inn fra en bestemt vinkel. Alle ståler fra lys på himmelen er paralelle, så denne navigasjonsmetoden fungerer greit for å sette en strak kurs når man bruker lys fra sola eller stjernene. Men strålene fra lys på jorda, er ikke parallelle, så derfor ender insektet opp med å fly i en stadig trangere spiral, med lyskilden som sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 31. juli 2010 #10 Del Skrevet 31. juli 2010 Usj, liker ikke stankelbein selv fordi de minner meg om flygende edderkopper. Har en skrekk om å få de i håret slik at de blir sittende fast *grøsse* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 31. juli 2010 #11 Del Skrevet 31. juli 2010 (endret) Jeg våknet en morgen og kjente det var noe i håret mitt. Og det falt en dau ekkel, svart edderkopp ned. Som jeg hadde kverket mens jeg sov. Det var ekkelt det, men enda verre med levende da. :grøss: Tenk alle krypdyrene du har slukt i søvne gjennom livet ditt da. Usj, liker ikke stankelbein selv fordi de minner meg om flygende edderkopper. Har en skrekk om å få de i håret slik at de blir sittende fast *grøsse* Endret 31. juli 2010 av Beauté Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 31. juli 2010 #12 Del Skrevet 31. juli 2010 Huff ja, liker ikke den statistikken :S Har heldigvis polstret soveromsvinduet med myggnetting, men insektene finner alltid en vei inn. Hadde det falt en edderkopp ut av håret mitt på morgenen, så kan du tro hele nabolaget hadde våknet hehehehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 31. juli 2010 #13 Del Skrevet 31. juli 2010 Jeg lufter døgnet rundt så her sniker det inn alt mulig hehehe. Spesielt edderkopper liker å snike seg inn. Har terassedøren åpen hele dagen så lenge det ikke er storm ute eller minusgrader. Alle vinduene er på gløtt, så jeg har bare meg selv å takke hehehehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødtoppen86 Skrevet 31. juli 2010 #14 Del Skrevet 31. juli 2010 Lufter dagen lang her og, men vi har sprayet alle åpningene med sånn insektsspray fordi det er mye maur her. Heldigvis er denne sprayen så effektiv at at andre insekter ikke kommer inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beauté Skrevet 31. juli 2010 #15 Del Skrevet 31. juli 2010 Ja ok. Vi bor i 3 etasje så vi har ikke maur. Men jeg vasker med tetre olje overalt og det holder borte innsekter. Likevel så er ikke noe totalt "bullet froof" så litt småkryp må man regne med. Så lenge det ikke går over stokk og stein. Lufter dagen lang her og, men vi har sprayet alle åpningene med sånn insektsspray fordi det er mye maur her. Heldigvis er denne sprayen så effektiv at at andre insekter ikke kommer inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest virvelvind Skrevet 1. august 2010 #16 Del Skrevet 1. august 2010 Fysj, stankelbein er så ekle. Mest av alt fordi jeg synes de ser så gale ut, de flyr liksom formålsløst omkring, dunker borti alt mens de vifter med bena Vanligvis er jeg ingen pingle på småkryp, men store edderkopper og de der flygedyrene takler jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 1. august 2010 #17 Del Skrevet 1. august 2010 Men de er jo fullstendig harmløse. Ikke biter de, og ikke suger de blod. De lever av plantesaft og denslags. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest virvelvind Skrevet 1. august 2010 #18 Del Skrevet 1. august 2010 Jeg er klar over at de ikke kan gjør meg noe, men de ser ikke mindre skremmende ut av den grunn. Har mer til overs for veps enn den gærne flyvern der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Stardust Skrevet 1. august 2010 #19 Del Skrevet 1. august 2010 Hihi, kjæresten min er liiivredd for stankelbeina. Hva han kaller de passer seg ikke å gjengi på et åpent forum. Er like morsomt hver gang det har sneket seg inn en slik på soverommet, og jeg må for en gangs skyld være den tøffe som jager den ut. Han har ingenting imot å hive ut edderkopper og andre insekter når jeg får totalt angst, men akkurat disse får han fnatt av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 2. august 2010 #20 Del Skrevet 2. august 2010 Jeg er klar over at de ikke kan gjør meg noe, men de ser ikke mindre skremmende ut av den grunn. Har mer til overs for veps enn den gærne flyvern der. Virkelig? Men veps kan jo drepe deg, i verste fall. Hvis du er allergisk mot giften deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå