Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja..?

Selv forbinder jeg Paramount med polakker, Benson & Hedges med gamle damer med kols, Rød tre med white trash og prince med voksne menn.

Hva er dine assosiasjoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hmmm...

Jeg forbinder helt klart Petterøes rødmix (ev. den blå nr.3) sammen med Winnertip, som selve ikonet på storrøykere litt oppe i årene.:)

Prince mild -ungdommens røyk nr. 1, og det første bekjentskapet de fleste stifter med sigaretter på ungdomskolen!

Skrevet

Lucky strike - ungdomsrøyken, det er den alle jeg kjenner begynte med

Camel - Musikklinjen, rett og slett fordi alle på musikklinja der jeg gikk røkte camel.

Rød 3 - Nordlendinger generelt.

Skrevet

Marlboro light: De nest softistikerte røykerne

Lucky Strike: Ungdommer/tenåringer

Rød 3: Harryer/personer som fullstendig mangler stil og klasse

Skrevet

Camel og Blue Master -de kuleste røykerene .

Teddy - kong Olav

Price- etterdiltere

Kent- wannabe røykere

Moore- danskeferga

Skrevet

Marlboro light: De nest softistikerte røykerne

Lucky Strike: Ungdommer/tenåringer

Rød 3: Harryer/personer som fullstendig mangler stil og klasse

Hvem er de mest sofistikerte?

Skrevet (endret)

Teddy - kong Olav

Price- etterdiltere

Kent- wannabe røykere

Moore- danskeferga

Så selv om jeg er idiot som i det hele tattt røyker så er jeg i det minste litt kul! ;) Blue Master har vær "min" røyk siden tenårene (vel,begynte jo på Lucky og Prince som alle andre) -men det som er så merkelig er at det var først for noen år siden at jeg fikk høre bemerkninger om at det var "kult" å røyke blue master. For meg og mine "medsammensvorne" i tenårene så handlet det om at dette var den billigste pakken på den eneste kiosken som var åpen utover natten i Trondheim -man fikk jo ikke en gang kjøpt denne på vanlig butikk før rundt 2002-2003 en gang (husker ikke helt, men seint var det).

Nå er det dagligrøyken og eneste grunn til at jeg gruer meg til å slutte! ;)

Endret av Colargol
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Camel, Blue Master og Lucky Strike (+ Teddy) - de kule (kul som i kreativ, kultivert, morsom) storrøykerne

Petterøes - de med dårlig råd, kunstnere, noen studenter og den eldre brune garde (og de som trenger den til å blande hasj med)

Prince - ungdom og harry folk, bleika hår og rosa leppestift

Marlboro - også ungdom, og "vanlige" folk? Type hjelpepleiere, funksjonærer

Level - studenter og andre med lite penger

Dette er nesten bare basert på hva folk jeg kjenner eller har kjent røyker/røkte, vet ikke om det gjelder samfunnet generelt :fnise: Noen av merkene beskrevet i de andre innleggene jeg ikke har hørt om en gang...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Teddy - kong Olav

Price- etterdiltere

Kent- wannabe røykere

Moore- danskeferga

Barclay-røykere er da ikke wannabe. De er nyyyytere! ( har slutta men røyka Kents "forgjenger". )

Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Dette er hva jeg forbinner med de forskjellige sigarettmerkene;

Prince: Middelaldrene, single menn og fjortisser som nettopp har gått opp et hakk på "nybegynner-skalaen".

Malboro: Fjortisser som er nybegynnere og mødrene de stjal fra.

Camel: De som røyker mye og er unge.

Rød3: Ræddiser.

Petterøes 3: Familiefedre og alternativet til Camelrøykere når de har dårlig råd.

Kent: Gamle menn som tipper på hest og henger på kiosken hele dagen. Han kjøper også røyk til fjortissene.

Lucky Strike: Rånere og "kule gutter" mellom 20 og 30.

Endret av Huffsa
Skrevet

Hvem er de mest sofistikerte?

Jeg tenker på det som de mest "elegante" og raffinerte.

Gjest fireflies
Skrevet (endret)

Jeg forbinder ingen spessielle merker med noe som helst, men jeg har en "regel" på hva slags type røyk som skal røykes av hvem. Den er så enkel som at:

Sigaretter er for damer

Rullings er for menn.

For ærlig talt, finnes det noe styggere enn damer som røyker rullings? Og finnes det noe mer harry enn menn som røyker sigaretter? Næh..

Endret av fireflies
Skrevet

Sigaretter er for damer

Rullings er for menn.

:jepp: Kunne ikke vært mer enig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg forbinder ikke de forskjellige sigarettmerkene med ulike personligeter, men jeg skan beskrive hvordan jeg oppfatter røykere:

Lav utdannelse, harry, svake, ikke så veldig intelligente, lite opptatt av helse ;)

Skrevet

Jeg forbinder ikke de forskjellige sigarettmerkene med ulike personligeter, men jeg skan beskrive hvordan jeg oppfatter røykere:

Lav utdannelse, harry, svake, ikke så veldig intelligente, lite opptatt av helse ;)

Helt enig:-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg røyker ikke. Men den holdningen du har, er veldig ovenfra og ned, noe jeg mener er svært lite intelligent i seg selv. Folk som har litt omløp i toppen, vet at røykere er like forskjellige som alle andre.

Du er hverken smartere eller bedre enn de som røyker, bare så du vet det. :nei: Ingenting er vel mer patetisk og usjarmerende, enn folk som er fanatisk opptatt av både sin egen og andres helse.

• Liker 1
Skrevet

Si det til alle legene som røyker, da vel ;)

Enig i at det er dumt å røyke, men det sier ingenting om en persons intelligens, utdannelse eller personlighet.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Tar utgangspunkt i folk jeg kjenner:

Camel: unge kunstnere/frikere, gjerne veggiser, røyker mye sammen med venner - røyker lite alene. Drikker mye kaffe og snakker politikk/kunst når de røyker

Malboro vanlig: røyker for å være kul på fest, har ikke helt peiling på tobakk

Lucky Strike: frikere som kjører litt mer streit stil

Rullings: punkerne med dårlig råd

L&M: punkerne med dårlig råd

Kent: damer i førtiåra som innbitt skal slutte å røyke, og trapper ned til den mildeste Kent-varianten, og allikevel røyker for mange

Gjest fireflies
Skrevet

Malboro vanlig: røyker for å være kul på fest, har ikke helt peiling på tobakk

Så hva slags merke røyker man hvis man har peiling på tobakk da?

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Så hva slags merke røyker man hvis man har peiling på tobakk da?

Da røyker man Prince Indian Summer, eller andre former for tobakk som spesifiserer hva som finnes i tobakken. Haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...