Gå til innhold

Hvor mye drikker du?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Drikker veldige sjelden midt i uka. Det blir som regel i helgene. Men ikke hver helg. Jeg kan kose meg alene med et glass vin til maten eller drikke på fest. Drikker ikke særlig mye på fest heller. Drikker mest vin eller sprit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet (endret)

Hender jeg tar en pils til grillinga på en onsdag, eller en kveldsøl torsdag kveld, men som regel drikker jeg bare i helgene. Og når jeg da drikker i helgene, er det som regel på fest/byen eller grilling med familie eller venner. Fester 1-2 ganger i mnd, og blir aldri full. Si at jeg drikker 20 øl i mnd da, fordelt på to fester og resten kos. Drikker hverken sprit eller vin, men innimellom galliano m/kaffe&krem eller tyrkershots. (allergi)

Endret av Huffsa
Skrevet

Drikker kanskje et glass vin eller 0,33 øl til grillmaten uansett dag, 4-5 ganger i året. Er på fest ikke stort mer enn 3 ganger i året ca, og da blir jeg alltid så full at jeg sitter med fylleangst i flere uker etterpå :gjeiper:

Skrevet

Jeg drikker mindre og mindre med årene. Det kan gå uker, for ikke og si måneder, mellom hver gang jeg inntar alkohol. De gangene jeg drikker begrenser det seg som regel til et par øl eller, aller helst, et par glass vin.

Jeg liker smaken av alkohol, men ikke følelsen av å være beruset (selv om det kan skje, bare veldig sjelden), derfor velger jeg ofte bort de alkoholholdige alternativene.

Akkurat det samme her. Det blir litt mer om sommeren, av helt naturlige årsaker, men det blir kankje gjennomsnittlig tre alkoholenheter i uka, og det er likevel ikke mye. Jeg drikker mindre og mindre, rett og slett. Jeg har kommet et godt stykke fra studentfylla (som gjerne skjedde tre dager i uka).

Skrevet (endret)

Som "ung" og student så har jeg nok drukket ganske mye opp igjennom årene, men har aldri hatt noe fast mønster. Var heldigvis en av de som allerede i 14 årsalderen hadde en ide om at jeg ikke skulle drikke FOR å bli full, men heller drikke for kosens skyld. Det betyr ikke at jeg ikke har vært drita mang en gang de siste 10-12årene, men at det heller ikke gjør meg noe å stoppe når jeg føler for det, eller bare ta en øl en kveld. Jeg har aldri kylt nedpå en halvliter heimert på en halvtime heller for å si det sånn (og jeg er trønder, det forventes jo nesten)! ;) Og jeg drakk heller ikke "hva som helst" i ungdomsårene, for smakte det forferdelig så ga jeg likesågodt f** i hele greia.

Får jeg lyst på en øl til maten så spretter jeg en, en uke kan det være mye som skjer og jeg er ute å drikker i flere dager i strekk -og så kan kan jeg plutselig gå 6 uker uten alkohol. Har nok litt samme forhold til alkohol som til f.eks. godteri -jeg drikker når jeg har lyst, men det er ingen nødvendighet for at jeg skal ha en bra kveld på byen. :regn:

Endret av Colargol
Gjest Constanze
Skrevet

Off topic, men: Store inntak av alkohol fører til at utseendet forfaller, ja, men da lider vedkommende under alkoholmisbruk/alkoholisme(overgngene er nokså flytende). Små mengder, dvs. 1-2 enheter dagli(av rødvin)forsinker faktisk aldrngsprosessen: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=554905

Hm, mon tro om rødvinen jeg drikker er en av grunnene til at jeg(om jeg så skal si det selv) holder meg så godt?

Akkurat det finnes det lite vitenskaplige bevis for, en dag sier man det ene, neste dag noe annet.

Jeg ser lett på endel mennesker at de drikker mye alkohol, man får ofte et litt "herjet" drag i ansiktet.

2 glass vin hver dag høres utrolig mye ut synes jeg ... Og selv et glass vin pr dag øker kreftfaren viser en studie fra ifjor..

Skrevet

Nå på sommeren er det vel litt dumt å stille det spørsmålet, fordi mengdene alkohol inn er betydelig mye større nå enn på vinteren. Det er noe ekstra kos med å sitte i gresset å drikke hvitvin, mens man griller flintstek og spiller kort på sommeren. Igår ble det litt mye alko, men vanligvis er jeg ganske nøktern. Drikker meg aldri full, men det smaker godt med litt hvitvin, cider eller tuborg lime i ny og ne.

Jeg er ikke typen til å drikke meg drita på byen. Jeg er heller den sosiale, omgjengelige typen som liker å prate mye og være i ca. 90% klar tilstand, hehe :gjeiper: Jeg vil gjerne huske alle de morsomme historiene og hendelsene dagen derpå.

Skrevet (endret)

Akkurat det finnes det lite vitenskaplige bevis for, en dag sier man det ene, neste dag noe annet.

Jeg ser lett på endel mennesker at de drikker mye alkohol, man får ofte et litt "herjet" drag i ansiktet.

2 glass vin hver dag høres utrolig mye ut synes jeg ... Og selv et glass vin pr dag øker kreftfaren viser en studie fra ifjor..

Ja, er man disponert for brystkreft, er det en del eksperter som mener at man bør avstå fra disse 1-2 glassene med rødvin. Andre eksperter mener at kvinner som er disponert for brystkreft likevel bør drikke litt rødvin daglig, og heller se på øvrige faktorer i livsstilen sin for å redusere brystkreftfaren, ganske enkelt fordi rødvin er såpass sunt som det er(det reduserer faren for alt fra hjerte-og karsykdommer til blodpropp og demens betraktelig, bla.).

Ja, et høyt inntak av alkohol er ødeleggende, usunt og ugunstig på alle områder, og dem som drikker mye, blir som oftest seendes ut deretter med årene. Da snakker vi imdlertid om helt andre mengder enn 1-2 glass daglig, som er en mengde som utelukkende har positive effekter.

Edit: Jeg henviser med overlegg utelukkende til brystkreft, da det er den eneste kreftformen(hos kvinner)jeg selv har lest forskningsrapporter som dokumenterer økt fare for ved et moderat alkoholinntak. De øvrige kreftformene kan kun dokumentere en minimal økning i antall tilfeller, hvilket medfører at det like gjerne kan være tilfeldigheter og/eller manglende justeringer i forhold til forsøkspersonenes livsstil(og Dagbladets artikkele lyger: Det er nemlig også kreftformer det hevdes å være en minsket forekomst av hos moderate alkoholkonsumenter).

Endret av Rachel1968
Skrevet

Tar du deg en øl eller glass vin om dagen, eller er det kun i helgene? Drikker du mye når du drikker eller drikker du ett eller to glass. Hvor ofte og hvor mye drikker du?

Litt spennende å se folks drikkemønster :)

Jeg tar meg en øl eller et glass vin om jeg har lyst på det i ukedagene, men det er ikek hver uke det skjer.

Tar gjerne vin til mat på fredager og lørdager - og av og til en fest.

Jeg blir stort sett ikke full - men gjerne brisen og fnisete.

Gjest Bloodless
Skrevet

Drikker veldig lite. Liker rett og slett ikke smaken av alkohol. Har blitt en fest i mnd. de siste tre månedene, på grunn av utdrikningslag, bursdagsfeiring og en tur på byen, men før det hadde jeg ikke smakt alkohol på sikkert et år.

Drikker nok ikke mer enn 5 ganger i året, og sjelden jeg blir drita.

Skrevet

Jeg tar meg en øl eller et glass vin om jeg har lyst på det i ukedagene, men det er ikek hver uke det skjer.

Tar gjerne vin til mat på fredager og lørdager - og av og til en fest.

Jeg blir stort sett ikke full - men gjerne brisen og fnisete.

Høres omtrent ut som mitt inntak :)

Skrevet

Jeg drikker alkohol når jeg har lyst på, eller på fest. Kan finne på å ta meg et glass vin eller en øl en helt vanlig hverdag, men det skjer veldig sjeldent. Kanskje 2-3 ganger i året. Fest er jeg på kanskje 5 ganger i året og prøver å begrense inntaket, fordi jeg blir fryktelig dårlig dagen derpå om jeg har vært full. I ferier drikker jeg gjerne vin til maten oftere enn ellers. Så langt i år har jeg vel drukket alkohol 6 ganger, så det vil vel si et snitt på ca 1 gang i måneden.

Skrevet

Jeg drikker når jeg føler for det, helg eller hverdag. Det varierer hvor mye og hvor ofte jeg drikker. Det blir helt klart mer om sommeren. Strengt tatt drikker jeg vel oftere enn før, men det er ikke altid så store mengder. Kan godt ta meg en martini på tirsdag og en øl eller to på onsdag.

Skrevet

Jeg drikker vel ca. 6 - 8 ganger i året, som da inkluderer vorspiel og ut på byen, evt. andre sosiale sammenhenger. Kan gjerne ta meg ett glass vin èn gang i blandt, men det skjer ytterst sjelden.

Gjest Emera
Skrevet

Jeg drikker sjelden og lite. Øl liker jeg ikke, så det kan bli et glass vin med måneders mellomrom. Jeg liker ikke virkningen av alkohol, og kunne aldri tenkt meg å drikke "for å slappe av," som en del jeg kjenner gjør.

Skrevet

Jeg fester/går ut på byen gjennomsnittlig 2 ganger i mnd. Som regel en helgedag og en hverdag (onsdagsfylla ftw!). Innimellom går det mnd mellom byturene og innimellom drikker jeg 3-4 ganger i mnd. På fest drikker jeg enten en sixpack 0,33l eller nesten en flaske vin.

Kan finne på å ta meg et glass en kveld iblant også, for kosens skyld, men det kan like gjerne være en alkoholfri øl som et lite glass rødvin.

Gjest Katee
Skrevet

Drikker ca. 2 ganger i mnd i tillegg til noen utepilser midt i uka på sommeren. Tåler dessverre mye for å være jente, så det kan bli en del... Heldigvis kan det gå måneder der jeg ikke drikker noe i det hele tatt (greit både for levra og lommeboken)

Gjest Sobril
Skrevet

Blir et par øl i måneden.

De 3-4 gangene i året jeg er på fest ender det ofte med at jeg må dra tidlig hjem. Tåler ikke veldig mye rett og slett og blir uvel og vil legge meg :)

Skrevet

drikker ikke, men kan ta en baileys til :kaffekopp: en skjeldent gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...