Poppsilopp Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Tar du deg en øl eller glass vin om dagen, eller er det kun i helgene? Drikker du mye når du drikker eller drikker du ett eller to glass. Hvor ofte og hvor mye drikker du? Litt spennende å se folks drikkemønster
meelissa Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Aldri på hverdager, men i helgene kan det bli endel. Kan ofte bli hver helg, men så er jeg jo ung og dum, da.. :gjeiper:
Strenge Frk.Gerd Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Vel, jeg er fortsatt ung og dum.. Er ikke ute hver helg lengre dog, kanskje 2 helger i måneden og da blir det gjerne noen pils med venner... av og til skjer det at vi tar noen pils for hyggens skyld på en hverdag også.
sebra Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 det blir to dager i uka sånn ca, enten i helgen eller eventuelt en midtuke pils, og en dag i helgen.
Fanteria Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Litt vanskelig å si. Ca hver helg. Var på hyttetur forrige helg og da drakk jeg 4 6-packs på 3 dager jevnt fordelt. Er veldig glad i cider, men blir sjeldent drita som det så fint heter. Sjeldent jeg drikker i hverdagen, men om det skjer pleier det kun å bli med den ene for kosens skyld. Må vel nevne at jeg har en vennegjeng som er glad i ei god fyllekule..
momo Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Drikker ikke så ofte, maks en gang i måneden. Drikker vin, og tar gjerne bare ett glass eller to. Er det fest, så blir det vel nesten en flaske utover kvelden og natta.
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 3. juli 2010 #8 Skrevet 3. juli 2010 Maks 4-5 ganger i året Drikker selvfølgelig ingenting nå som jeg er gravid bare så det er sagt
Monica1968 Skrevet 3. juli 2010 #9 Skrevet 3. juli 2010 (endret) Jeg drikker 1-2 glass rødvin daglig, nærmere bestemt på kveldene. Er jeg på fest, blir det selvsagt en del mer, men jeg drikker meg ikke overstadig. Hvor ofte jeg er på fest, varierer imidlertid sterkt i henhold til årstidene. Nu som det er sommer blir det fort 1-2 ganger i uken, mot toppen 1 gang i måneden på vinteren. Edit: Skriveleif Endret 3. juli 2010 av Rachel1968
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juli 2010 #10 Skrevet 3. juli 2010 Jeg kan ikke huske sist jeg drakk alkohol, må være 4-5 år siden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juli 2010 #11 Skrevet 3. juli 2010 I ungdommen drakk jeg ofte - men de siste 25 årene så er det sjeldent jeg får lyst på alkohol .. Tipper at jeg drikker noen glass med vin 6-7 ganger i året. For det første så hater jeg "dagen-derpå-følelsen", og i jobb-sammenheng liker jeg best å holde meg edru - dessuten har alkohol en uheldig virkning på utseende til mennesker. Det er veldig lett å se hvem som drikker mye og sånn har ikke jeg lyst til å se ut. Så et intervju med Wenche Myhre en gang, hun ble spurt hvordan hun greide å se så bra ut. Hun svarte da at hun mente at det at hun hverken røykte eller drakk hadde sitt å si. Har en mann som drikker like sjeldent som meg, og i helgene reiser vi ofte ut på tur tidlig om morgenen, da må vi være kjørbare.
Kosemose Skrevet 3. juli 2010 #12 Skrevet 3. juli 2010 Jeg er ikke avholds, men drikker svært sjeldent, sjeldnere en en gang i måneden. Hvor mye jeg drikker når jeg drikker varierer. Fra et glass vin til mat, til å bli god og brisen på fest.
Gjest Constanze Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 Det var jeg som skrev dette: I ungdommen drakk jeg ofte - men de siste 25 årene så er det sjeldent jeg får lyst på alkohol .. Tipper at jeg drikker noen glass med vin 6-7 ganger i året. For det første så hater jeg "dagen-derpå-følelsen", og i jobb-sammenheng liker jeg best å holde meg edru - dessuten har alkohol en uheldig virkning på utseende til mennesker. Det er veldig lett å se hvem som drikker mye og sånn har ikke jeg lyst til å se ut. Så et intervju med Wenche Myhre en gang, hun ble spurt hvordan hun greide å se så bra ut. Hun svarte da at hun mente at det at hun hverken røykte eller drakk hadde sitt å si. Har en mann som drikker like sjeldent som meg, og i helgene reiser vi ofte ut på tur tidlig om morgenen, da må vi være kjørbare.
<CupCake> Skrevet 3. juli 2010 #14 Skrevet 3. juli 2010 Jobber som bartender.. i England.. Så blir til at det blir oftere enn jeg vaneligvis gjorde.. Holder på å kutte ned nå, slik at jeg kan stoppe helt når jeg & Mr.CupCake skal begynne å prøve.. Men det blir litt rart, ettersom å drike alkohol blir like naturlig som å selge den dagelig :s
¤Pernille¤ Skrevet 3. juli 2010 #15 Skrevet 3. juli 2010 Har aldri vært spesielt glad i alkohol, men jeg og min kjære drikker kanskje sånn gjennomsnittlig 2-3 ganger i måneden, sammen med venner, eller bare oss to (hvis vi skal feire noe, eller bare kose oss).
Frk Snasen Skrevet 3. juli 2010 #16 Skrevet 3. juli 2010 Drikker sjeldent. Vil ikke se ut som en sviske, og vil heller ikke at invollene mine må betale dyrt pga alkohol. Å drikke 2-4 ganger pr måned, syns jeg er MYE. Alt for mye. Glad det ikke er meg. Drikker vel 2-6 ganger pr år.
Zzyzx Skrevet 3. juli 2010 #17 Skrevet 3. juli 2010 Drikker sjeldent. Vil ikke se ut som en sviske, og vil heller ikke at invollene mine må betale dyrt pga alkohol. Å drikke 2-4 ganger pr måned, syns jeg er MYE. Alt for mye. Glad det ikke er meg. Drikker vel 2-6 ganger pr år. Snakker du da om å drikke seg full, eller om å ta seg et glass til maten? Det er en viss forskjell.
Brunhilde Skrevet 3. juli 2010 #18 Skrevet 3. juli 2010 Jeg drikker mindre og mindre med årene. Det kan gå uker, for ikke og si måneder, mellom hver gang jeg inntar alkohol. De gangene jeg drikker begrenser det seg som regel til et par øl eller, aller helst, et par glass vin. Jeg liker smaken av alkohol, men ikke følelsen av å være beruset (selv om det kan skje, bare veldig sjelden), derfor velger jeg ofte bort de alkoholholdige alternativene.
¤Pernille¤ Skrevet 3. juli 2010 #19 Skrevet 3. juli 2010 Snakker du da om å drikke seg full, eller om å ta seg et glass til maten? Det er en viss forskjell. Absolutt. Jeg har ikke dårlig samvittighet for å drikke med måte et par ganger i måneden.
Monica1968 Skrevet 3. juli 2010 #20 Skrevet 3. juli 2010 For det første så hater jeg "dagen-derpå-følelsen", og i jobb-sammenheng liker jeg best å holde meg edru - dessuten har alkohol en uheldig virkning på utseende til mennesker. Det er veldig lett å se hvem som drikker mye og sånn har ikke jeg lyst til å se ut. Så et intervju med Wenche Myhre en gang, hun ble spurt hvordan hun greide å se så bra ut. Hun svarte da at hun mente at det at hun hverken røykte eller drakk hadde sitt å si. Off topic, men: Store inntak av alkohol fører til at utseendet forfaller, ja, men da lider vedkommende under alkoholmisbruk/alkoholisme(overgngene er nokså flytende). Små mengder, dvs. 1-2 enheter dagli(av rødvin)forsinker faktisk aldrngsprosessen: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=554905 Hm, mon tro om rødvinen jeg drikker er en av grunnene til at jeg(om jeg så skal si det selv) holder meg så godt?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå