meelissa Skrevet 3. juli 2010 #1 Skrevet 3. juli 2010 Begynner å studere til høsten, og venninna mi (den beste jeg har, kjent henne i over 13 år, gjort alt sammen) flytter til samme sted. _Alle_ reagerer på at vi ikke flytter sammen, men jeg hadde lyst til å bo alene.. Selv omd et sikkert ville vært koselig å bo sammen med henne.. men føler jeg trenger privatlivet, vi skal ikke studere det samme og ingen av oss har kjæreste, vil liksom ha muligheten til å ta med noen hjem om mulig.. Synes dere det er veldig rart at jeg ikke flytter sammen med henne? Vi har pratet om å gjøre det før, men ble ikke sånn siden jeg fant en fin leilighet..
Strenge Frk.Gerd Skrevet 3. juli 2010 #2 Skrevet 3. juli 2010 Det er nok ikke så dumt å flytte alene. Det er ikke bare bare å flytte sammen med nære venner.
MissStiles Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Jeg og bestevenninna mi så en gang etter leilighet samtidig. Husker at vi til og med dro på visninger sammen. Men det ble aldri noe av. Spesielt siden hun møtte noen. Også endte jeg opp med å flytte inn i en annen leilighet. Vet ikke om det hadde vært en god idè å flytte sammen men det finner jeg nok aldri ut nå. Å bo alene er ikke så ille. Jeg trives med det.
LukaFrost Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Det kan fort blir for intenst om man flytter samme med venninner. Lurt å bo alene, så kan man besøke hverandre ved behov og gå når man har fått nok.
Zzyzx Skrevet 3. juli 2010 #5 Skrevet 3. juli 2010 Rart, nei. Jeg vil si det er ganske fornuftig. Jeg vet om flere vennskap som er noenlunde ødelagt fordi "det er jo en super idé å flytte sammen!", blant annet ett av mine egne.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juli 2010 #6 Skrevet 3. juli 2010 Det er veldig veldig viktig at man først og fremst tar hensyn til seg selv i slike situasjoner. Om hun har lyst å bo sammen, og om du har lyst til å bo alene og dere flytter sammen, så kan det være at du mistrives med situasjonen fordi du gikk etter hennes ønsker og ikke dine egne. Det er en fantastisk lærdom å bo for seg selv. Den er veldig viktig!
Twink Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Jeg flyttet inn sammen med ei venninne som jeg mente at jeg kjente rimelig godt. Det gjorde jeg visst ikke. Hun er en super venninne, men vi egnet oss ikke som samboere overhodet. Hadde vi ikke flyttet når vi gjorde, hadde garantert vennskapet blitt ødelagt, men det har heldigvis holdt seg og er tilbake til det gamle! Så jeg anbefaler ikke å flytte inn sammen med venninner.
Cata Skrevet 3. juli 2010 #8 Skrevet 3. juli 2010 Finn dere separate boliger og behold vennskapet . Jeg har aldri prøvd venninnesamboerskap i praksis, men er temmelig sikker på at det ville blitt slitsomt å bo sammen med selv mine beste venninner over tid (og de ville trolig følt det likedan). Tror faktisk det ofte fungerer bedre å bo sammen med folk som i utgangspunktet er ukjente, eller "perifere bekjente", for da tar man automatisk litt mer hensyn enn man gjør til en man kjenner like godt som sin egen familie.
Strenge Frk.Gerd Skrevet 3. juli 2010 #9 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har bodd sammen med flere venner og fjernere familie.. en gikk det VELDIG dårlig med, en gikk det bra med, en siste gikk det både opp og ned med. Førstemann har jeg aldri helt fått samme forholdet til igjen... Så det lønner seg å være litt forsiktig med hvem man flytter sammen med.
Kosemose Skrevet 3. juli 2010 #10 Skrevet 3. juli 2010 Jeg sier som de fleste andre her; lurt å ikke flytte sammen med venninne. Du kan risikere vennskapet ved å bo sammen.
Jade Skrevet 3. juli 2010 #11 Skrevet 3. juli 2010 Stol på deg selv! Hvis du ønsker å bo alene, så er det riktig for deg å bo alene! Og det er helt normalt Jeg setter selv privatlivet mitt høyt. Og synes det er kjempekjekt å få besøk og dra på besøk, og være for meg selv når jeg ønsker det!
Gjest molte Skrevet 3. juli 2010 #12 Skrevet 3. juli 2010 Har du lyst til å bo alene, så bbo alene. Jeg vil imidlertid si, fordi mange her har så dårlige erfaringer, at jeg har bodd sammen med flere venninner, og hatt det helt supert! Alltid noen å prate, feste og spise med. Og det har aldri vært noe problem å trekke seg tilbake til sitt eget rom og være litt for seg selv. Men det er nok lurt å kjenne hverandres gode og mindre gode sider før man flytter sammen. Det er ikke alle venninner jeg kunne tenkt meg å bo sammen med.
I.am.me Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 Det mest fornuftige er å _ikke_ flytte sammen. Jeg kjenner så mange venninner som har falt i den fella, å flytte sammen uten å tenke over det. Til syvende og sist så er jenter jenter, og å bo sammen er en dårlig idè. VOPS, så er vennskapet over. Dere er jo tross alt venninner, ikke søsken.
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juli 2010 #14 Skrevet 3. juli 2010 Jeg flyttet sammen med min bestevenninne da vi flyttet til samme by for å studere. Etter et halvår fant vi oss et kollektiv med to ledige rom vi flyttet inn i, og hadde vi ikke gjort det hadde vi garantert ikke vært venner i dag.
The Kitten Skrevet 3. juli 2010 #15 Skrevet 3. juli 2010 Alle jeg kjenner som har flyttet sammen med venninner har fått vennskapene sine ødelagt av det. Jeg sier ikke at det garantert blir slik for alle, men personlig ville jeg ikke tatt sjansen på det.
skandale Skrevet 3. juli 2010 #16 Skrevet 3. juli 2010 Slenger meg på resten her. Du tror du kjenner dem, men du gjør ikke det. Bo alene, og ha heller ofte besøk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå