Diva Skrevet 25. september 2003 #1 Del Skrevet 25. september 2003 Noen tips for å lære pus dette ? Hun gjorde det i begynnelsen, før hun endag bare ikke gad mer..... Vi har innelukket kattetoalett med "ventilasjon", så vi slipper å lukte / se noe særlig, men det er likevel greit om hun hadde gravet over...... Hun liker også å grave helt til bunnen av kassa og så urinere der. Det ødelegger kassa på sikt og kattesanden blir jo nesten "ødelagt" fordi den "ikke brukes ordentlig". Det er type klumpesand. Vi prøvde vanlig sand da hun var mindre, men den funker ikke noe bedre og den blir også dyr i bruk da vi må skifte den hele tiden. En annen ting : noen som har prøvd slike "krystaller" i stedet for kattesand ? Takknemlig for hjelp..... D. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 25. september 2003 #2 Del Skrevet 25. september 2003 Hei Diva! Vet ikke hvordan du skal få katten til å grave over.. Vi prøvde de kulene hvis det er de du mener, men først skjønte ikke katten at det var kassen hans, så han tisset på teppet på soverommet. Etterhvert skjønte han det, men det ble jo kuler overalt etter at han var ferdig på do. Han syns det var fryktelig gøy å dra de ut på parketten og leke med de. Syns ikke det var SÅ gøy vi da Beklager at jeg ikke hadde mer å komme med, men lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. september 2003 #3 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg ville ha prøvd ulike typer kattesand (hvis du da ikke allerede har gjort det), det kan jo være noe med sanden hun ikke liker.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 25. september 2003 #4 Del Skrevet 25. september 2003 Har du nok sand i kassen? Slik at ikke pus kommer til bunnen så lett? Jeg har prøvd de der "krystallene" - hvis det er de hvite du mener. Var ikke så fornøyd og gikk tilbake til å bruke vanlig kattesand. Har prøvd mange forskjellige, og har nå funnet den vi og pus liker best. (det er sånn klumpesand som kjøpes i dyrebutikken) Mie :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. september 2003 #5 Del Skrevet 26. september 2003 Kanskje du kan "lære" pus opp igjen? Sette pusen i kassen og dra potene gjennom sanden? Forøvrig anbefaler jeg at du bruker kattedo-poser i kattedoet. MYE enklere å rengjøre.. og det sparer nok kassen for en hel del! VÅR katt.. har funnet ut at det er KJEMPEtøft å grave. Så hun sitter og graver i 1-3min før og etter hun går på do. Hun graver også over ilderbæsjen som ligger på gulvet (graver på gulvet) OG maten! Den skal iaffal graves ned når katten er mett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 26. september 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 26. september 2003 VÅR katt.. har funnet ut at det er KJEMPEtøft å grave. Så hun sitter og graver i 1-3min før og etter hun går på do. Hun graver også over ilderbæsjen som ligger på gulvet (graver på gulvet) OG maten! Den skal iaffal graves ned når katten er mett.. Hehe, katter er rare dyr.Snilt at den prøver å grave over ilder-droppingsen og da Tusen takk for svar Vi har prøvd to typer kattesand, og det er klumpesanden vi har nå som virker best. Var slike "krystall" kuler jeg tenkte på ja:) Kanskje litt forvirrende for puser ? Synes bare det er så rart, for hun graver en del før hun går på do, men gidder ikke etterpå,- dvs. hun prøver litt, men løper så ut og herjer i stedet :evil: Kanskje jeg skal prøve å sette henne i sanden og se om hun vil prøve ? Jordbær : kattedo-poser ? Får du kjøpt de i vanlige dyrebutikker ? Hørtes kjempebra ut :D Mie : Vi har oppi en god del sand av gangen, men kanskje vi skulle prøve litt mer ? Skal se hva jeg får gjort Igjen tusen tusen takk, jenter :D Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 26. september 2003 #7 Del Skrevet 26. september 2003 Katteperler er kjekt. De varer en hel mnd! mao. Du slipper å bytte sand.. bare plukker ut æsjet.. Det SER derimot ikke så fint ut etter en mnd.. :o Dessuten er de dyre.. og hvis du skal kjøpe, anbefaler jeg www.zooper.no som er den billigste dyreprodukt-forhandleren jeg vet om! Kattedoposer kan du kjøpe i dyrebutikken, ja. Anbefaler deg vitakraft sine poser. De er ganske tykke.. katteklør river ofte sund de andre. Vitakraft sin er en liten eske.. den er rosa med vitakraftlogoen på. Du får andre poser også. Tror det er ferplast som har dem, men de er veldig tynne.. og går lett i stykker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 27. september 2003 #8 Del Skrevet 27. september 2003 VÅR katt.. har funnet ut at det er KJEMPEtøft å grave. Så hun sitter og graver i 1-3min før og etter hun går på do. Hun graver også over ilderbæsjen som ligger på gulvet (graver på gulvet) OG maten! Den skal iaffal graves ned når katten er mett.. Dette gjør lillepusen her og. Vel og merke ikke ilderbæsj, siden vi ikke har ilder..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 27. september 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 27. september 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isiselin Skrevet 9. oktober 2003 #10 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jeg har to katter (mor og datter) og av disse er det mor som er slurven med å grave over når hun har gjort sitt. Da kommer hennes datter straks til unnsetning og graver over sølet! Her er det ikke tvil om hvem som bestemmer og hvem som er slaven, nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 9. oktober 2003 #11 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har ikke noe svar til deg egentlig, Diva, bare et lite tankesprang: Katter bruker også avføringen sin som en luktmarkering. Gravingen på forhånd er med på å gjøre "jorden" fersk og spre lukten bedre, og så droppes gravingen etterpå for at lukten skal spre seg. Isiselin sin kattemor "sjefer" med å legge sin avføring og lukt åpen, og kattebarnet "opponerer" med å grave over. Kan det være noe i dette? Noen eksperter på kattpsyke som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå