Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må parfymer oppbevares i kjøleskap? Hvorfor? Hva skjer om jeg ikke gjør det? Hvor lang levetid har en parfyme? Kan jeg bare kassere en parfyme jeg har hatt på badet 'forever'? Og hva annet bør jeg sette i kjøleskap (solkrem, eteriske oljer, sminke etc - hvor lang levetid på disse)?

Mange spørsmål - blir takknemmlig for svar :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har "hverdagsparfymen" min på badet, og de andre i kjøleskapet...! Vet egentlig ikke helt hvorfor, men har hørt at duften holder seg bedre da!

Eller har jeg neglelakk i kjøleskapet...

Dina

Skrevet

Jeg har satt all parfymene mine på soverommet..

Der er det alltid kjølig ...

Å de pynter pent opp kommoden :wink:

Har ikke plass i kjøleskapet til alle parfymene :roll:

Skrevet
Må parfymer oppbevares i kjøleskap? Hvorfor? Hva skjer om jeg ikke gjør det? Hvor lang levetid har en parfyme? Kan jeg bare kassere en parfyme jeg har hatt på badet 'forever'? Og hva annet bør jeg sette i kjøleskap (solkrem, eteriske oljer, sminke etc - hvor lang levetid på disse)?

Mange spørsmål - blir takknemmlig for svar :D

Hvis man oppbevares parfyme i kjøleskapet, da forlenger du bruk av de. F. eks en vanlig parfyme skal ble bruktbar i et år og deretter lukten forandres eller ble sur. Etter å oppbevares i kjøleskapet, det har noe med å gjøre at det holder lukten frisk lengere. Er ikke helt sikkert hvorfor men det har lest manger ganger. Det er ikke godt (selv om jeg faktisk gjør det likevel) å oppbevares parfymer og kosmetikk på badet. Det har noe med fuktighet å gjør, og at det bygger opp gjerne inni pudder og oyenskygge osv. og bryter brukbarhet i halv. Jeg har også hørt at f. eks. kondens på pudder osv. kan gjør det lettere å få ulike reaksjoner på huden din. Etter min mening skal kosmetikk oppholdes i vanlig, stabil rom temperatur. Kosmetikk får ikke godt av a ble veldig kaldt eller veldig varmt. Det eneste som er godt å oppbevares i kjøleskapet er nailpolish (uff, jeg er engelsk, glemte ordet i norsk :oops: ) og parfyme. Oljer skal og oppbevares på stabil, vanlige romtemperatur. Solkrem har jeg ikke lest noe om, men kan tenke at det kanskje kan ble godt å sette den inne kjøleskapet.

Egentlig etter min mening er det greit å bruke parfyme så lenge som du vil hvis du synes de lukter OK. Eneste er å tar en prøvelse på huden etter det har blitt noen år, da unngår du reaksjoner og sånn.

Håper det klarte du å forstår!...ble så seint at norske min blir darlig... :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...