Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes dette er helt forferdelig selv, men grunnen til at Mikael har så mange stemmer er at han ble postet på et nettsted fullt av hjerneløse mennesker fra verden over, 4chan.org. Brukerne av nettstedet ble oppfordret til å stemme ham frem som lanoungen.

Skrevet

Eller så kan folk begynne å stemme på unger som faktisk er søte istedenfor å være opptatt av å være politsk korrekt.

Det er en grunn for at han har fått så mange stemmer.

Tror du alle gjør dette for å være politisk korrekte? Eller at de syntes synd på han? Mulig du har en slik oppførsel, men de fleste klarer fint å stemme ut i fra hva de mener er "riktig" og/eller "vakkert".

Jeg tror folk evner å se at en funksjonshemmet kan bade de og. Hvorfor skal det ikke synliggjøres?

Jeg regner med at bildet ikke blir tatt når han er på sitt "verste" heller.

Syns dette er kjempe bra for Lano jeg. Tror det kan gjøre Lano bedre. De klager da ikke selv heller.

Skrevet

En ting jeg tenker litt da. Er det virkelig noe to personer (evt en) person med en funksjonshemmet unge så er det en ferie(som er gaven)og siden jeg mildt sakt er drit lei normale unge bilder(lano,leverposteien og andre produkter) så hadde det vært spennende å få en unge som ikke er "standar unge" .Men tydeligvis mange her som ikke syntes han er søt nok.Kanskje forde ungen dems ikke har fått nok stemmer?

Enig i det siste. Sure, bittre mødre som ikke får sin unge på pakken. Til og med når det gjelder noe så simpelt som såpe (og en funksjonshemmet unge), så klarer folk her inne å bli misunnelige. Lurer på om IQ'en til enkelte her inne er så mye høyere enn han med flest stemmer, jeg...?

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Enig i det siste. Sure, bittre mødre som ikke får sin unge på pakken. Til og med når det gjelder noe så simpelt som såpe (og en funksjonshemmet unge), så klarer folk her inne å bli misunnelige. Lurer på om IQ'en til enkelte her inne er så mye høyere enn han med flest stemmer, jeg...?

Så du generaliserer og mener at Mikael nødvendigvis har lav IQ fordi han er handikappet?

Når jeg bestiller klær på hm.com f.eks. så hadde det vært snodig om modellene hadde vært synlig multighandikappede.

Alle har positive og negative sider - hvorfor ikke prøve og fremme det som er positivt? Hva med å stimulere det mentale istedenfor det fysiske når man ser at man sannsynligvis ikke har noe i "moteindustrien" å gjøre?

Selv er jeg verken misunnelig eller noe som helst annet. Ungen min er, for meg, veldig søt - men ikke pokker om jeg skal la henne være med i en konkurranse hvor hun kan vinne noe pg.a. et søtt fjes eller få sympati fordi noen skulle synes hun ser "stakkarslig" ut.

Min IQ er forøvrig 129.

Endret av Sobril
Skrevet

Syns ikke det er noe i veien for at han kan bli Lano-ungen, men jeg syns kanskje det er litt søkt å ha ham som kandidat når han ikke kan bade..?

Den reagerte jeg også på. Det er tross alt snakk om reklame for "badeprodukt". Skjønt - Lano brukes jo som håndsåpe også.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den reagerte jeg også på. Det er tross alt snakk om reklame for "badeprodukt". Skjønt - Lano brukes jo som håndsåpe også.

les rettningslinjene for å delta i konkurransen.

Skrevet

Vel det var dette jeg reagerte på, og for meg spiller det null rolle om Mikael vinner eller ikke, mht boikott:

Jeg liker rett og slett ikke det denne kampanjen handler om.

Det er en skjønnhetskonkurranse og hele kampanjen er håpløs teit.

Syns ikke det er noe i veien for at han kan bli Lano-ungen, men jeg syns kanskje det er litt søkt å ha ham som kandidat når han Han kan kaikke kan bade..?

Tja. han kan kanskje bruke Lano til å vaske hendene eller noe?

Står det noe om at de MÅ bruke bildet som er sendt inn? Hvis denne funksjonshemmede gutten vinner, kan ikke Lano få en proff fotograf til å ta noen nye bilder da, som er mer flatterende?

Hvis du ser på facebooksiden hans så ligger det penere bilder der. Jeg synes det er rart at det ikke ble brukt et penere bilde i utgangspunktet når det finnes.

At han leder (og mest sannsynlig vinner) er ganske interessant. Jeg synes ikke han er spesielt søt og har ikke stemt på han, men det skaper en debatt om synet på hva skjønnhet er og ikke minst om synet på funksjonshemmede. Det blir også spennende å se hva Lano gjør. Reklame handler jo mye om skjønnhet og vellykkethet, men det handler også om å skape noe folk kjenner seg igjen i. En "vanlig" søt baby ville apellert til vordende og nyblivne mødre fordi den ville minnet dem om sin egen lille skjønnhet. Samtidig bringer kanskje bildet av Mikael fram litt sympati og omsorgsfølelser hos folk?

Skrevet

les rettningslinjene for å delta i konkurransen.

Så dem, men ikke desto mindre er såpe et produkt som brukes i forbindelse med bading/kroppsvask. At det er lov å melde på et "ikke-badebilde" er greit nok, men jeg synes i grunnen ikke det er så dumt å ha noe såpeskum med i en såpereklame.

Vi snakker tross alt produktreklame her.

Skrevet

Så dem, men ikke desto mindre er såpe et produkt som brukes i forbindelse med bading/kroppsvask. At det er lov å melde på et "ikke-badebilde" er greit nok, men jeg synes i grunnen ikke det er så dumt å ha noe såpeskum med i en såpereklame.

Vi snakker tross alt produktreklame her.

Det er jeg enig i. Det er visst flere som er fullt påkledd og ikke har noe med vask/såpe å gjøre, men jeg mener det i det minste burde vært en eller annen vask/stellesituasjon.

Skrevet

Så vidt jeg vet så bruker funksjonshemmede, kinesere, politikere, samer, statsledere, veterinærer og vestlendinger såpe de også. Så hvorfor ikke ha noe annerledes enn en gjennomsnittlig, standard unge som ingen legger merke til uansett?

Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Hvis jeg har sett Mikaels ansikt på refillposen til lano i butikken, så har jeg tenkt at så flott det er at de viser at det er rom for alle mennesker å kunne få ha sitt bilde på et produkt, ikke bare de standard søte.

Må også si at jeg er enig med noen som skrev tidligere at det har vært bedre om valget av lanoungen hadde blitt avgjort ved loddtrekning. For hva skal man svare når barnet spør om hvorfor det ikke vant? :klø: "nei vennen, du vant ikke fordi du ikke er søt nok/mamma og pappa ikke har nok venner på facebook som stemte på deg". Dette er nok satt på spissen, men barna skjønner det sikkert av seg selv at det ikke vant pga utseendet.

Gjest Emera
Skrevet

Dette er en vanskelig diskusjon - men en utrolig viktig samfunnsdebatt! Jeg tror heller ikke Lano-produsentene hadde tenkt på at denne situasjonen skulle oppstå - og de må selvsagt bare gjennomføre at det barnet med flest stemmer vinner konkurransen. Om Mikael får sympatistemmer (eller om det i det hele tatt er riktig å kalle det sympatistemmer - for jeg tror kanskje ikke det er sympati det bunner i, men mer en rettferdighetstanke. Mikael representerer mange, ikke bare funsjonshemmede, men også alle de som ikke er den "søteste") vet jeg ikke. Men noen her sier at "for meg skal lanoungen være en liten søt baby med såpeskum i håret - slik har det alltid vært, og slik skal det på en måte alltid være. Det er det som er produktet". Da sier jeg bare: MÅ det alltid være slik? Kanskje det er på tide at Mikael kommer på Lanosåpen? Vi lever i 2010 nå, og det er nok beauty-hysteri rundt ungene som det er. Samfunnet forandrer seg. Det finnes mange barn der ute som ikke er A4. Ideellt sett synes jeg det burde vært loddtrekning jeg. Ethvert barn kan se sjarmerende ut i et blinkskudd. Det er jo profesjonelle fortografer som skal ta bildene! Og dette med at gutten ikke kan bade - de klarer jo glatt å lage litt såpevann, eller på annen måte lage en bade-relatert situasjon med bobler og det hele. Barnet skal jo ikke fotograferes under vann, eller med vann til halsen. Det er det MINSTE problem. Man vasker seg jo også vanlig med Lanosåpe, regner ikke med at alle hopper i badekaret og skvulper rundt hver eneste kveld? Ikke at jeg bryr med så mye om salget til produsentene, men jeg tror de kommer til å selge MER såper med Mikael på pakken, se bare hvilken (positiv) interesse det har vakt hittills...

Tar den enkle utveien i dag:

:klappe:

Gjest Nanette
Skrevet

Min iq er på 137 i tilfelle du skulle lure.

Det kommer ikke av misunnelse. Du skrev også at funksjonshemmede kan bade de og, ja det kan de men det kan ikke han. Les artikkelen om han. Uansett, er dette tatt ut av tema.

At hun har lagt ut bildet på en helt annen nettside og bedt folk om å stemme han frem, folk som ikke aner hva lanoungen er for noe engang, synes jeg viser at den lanoungen-konkurransen blir helt feil. Det er mitt syn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Min iq er på 137 i tilfelle du skulle lure.

Det kommer ikke av misunnelse. Du skrev også at funksjonshemmede kan bade de og, ja det kan de men det kan ikke han. Les artikkelen om han. Uansett, er dette tatt ut av tema.

At hun har lagt ut bildet på en helt annen nettside og bedt folk om å stemme han frem, folk som ikke aner hva lanoungen er for noe engang, synes jeg viser at den lanoungen-konkurransen blir helt feil. Det er mitt syn.

Å hvor har du sjekka iq en din`?

Gjest lurven
Skrevet

håper de gjør det og håper han vinner.

folk flest ser nok ikke bildet utenpå flaska når de kjøper såpe

Skrevet

En ting jeg tenker litt da. Er det virkelig noe to personer (evt en) person med en funksjonshemmet unge så er det en ferie(som er gaven)og siden jeg mildt sakt er drit lei normale unge bilder(lano,leverposteien og andre produkter) så hadde det vært spennende å få en unge som ikke er "standar unge" .Men tydeligvis mange her som ikke syntes han er søt nok.Kanskje forde ungen dems ikke har fått nok stemmer?

Er så enig i dette. Må legge til at vi ikke bruker Lano faktisk er det ingen såpe jeg liker mindre, er så lei av den sterke Lano parfyme lukta.. Opplever ofte og lukte en Lanounge før den kommer..

Skrevet

Om reglene er slik at den med flest stemmer vinner, er jo saken såre enkel.

Når det er sagt.. Jeg er litt enig med de som nevner "omvendt diskriminering". Bør man stemme på et barn FORDI barnet er funksjonshemmet?

Og en helt annen sak: jeg må ærlig innrømme at jeg synes denne kampanjen har blitt litt ubehagelig. Jeg har sett flere foreldre, via sosiale medier, klistre trynet til ungen sin fram og be alle de kjenner stemme på han/hun. Selvfølgelig synes man selv at man har verdens vakreste barn, men bør man dytte barnet foran seg med brask og bram for å vinne en konkurranse? Jeg liker ikke systemet med avstemming for små barn, det blir litt.. ja, ubehagelig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Dette bildet her er da mye søtere, og her smiler han.

http://www.facebook.com/photo.php?pid=6223665&op=1&o=global&view=global&subj=117580518285443&id=617636334

Jeg forstår ikke hvorfor ikke moren valgte et bedre bilde av ham. :klø:

Jeg kommer ikke til å stemme på Michael, rett og slett fordi jeg ikke synes han er den søteste ungen. Funksjonshemmede unger kan være søte de også, det er klart, men de bildene jeg har sett av denne gutten når ikke helt til topps hos meg. Og sympatistemmer er jeg ikke særlig begeistret for. Heller ikke å høste stemmer hos venner, familie og arbeidskolleger. Det blir jo da en konkurranse om hvem av foreldrene som er flinkest i markedsføring, ikke en konkurranse om hvilket av barna som egner seg best til å figurere på såpeflaska.

Gjest Spinell
Skrevet

Slik jeg har forstått det, er dette bare innledende runde i konkurransen. Etter denne avstemningen kåres det fylkesvinnere, og da blir det en ny runde med avstemming. Dessuten er avstemmingen bare delvis bestemmende for hvem som blir fylkesvinner, i følge konkurransereglene. Dermed er det ikke slik at denne gutten nødvendigvis blir Lano-ungen til slutt. Hvis han blir fylkesvinner kommer det også an på hvordan folk stemmer i neste runde. Lilleborg har nok skjønt poenget når det gjelder å få oppmerksomhet om produktene sine over lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...