Gjest Nanette Skrevet 3. juli 2010 #61 Del Skrevet 3. juli 2010 De stemmer på han av sympati/medlidenhet, ikke fordi han er den søteste ungen. Og han er fem år gammel. Lanoungen skal jo være baby eller smårolling, det er jo det som er Lanoungen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. juli 2010 #62 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) De stemmer på han av sympati/medlidenhet, ikke fordi han er den søteste ungen. Og han er fem år gammel. Lanoungen skal jo være baby eller smårolling, det er jo det som er Lanoungen! Konkurranseregler * Man kan kun laste opp eller sende inn ett bilde per barn * Innsender må ha samtykke av barnets foresatte ved innsendelse av bilde * Bilder som lastes opp må være i følgende format: jpg, gif, png max 3 mb. * Bidrag fra Svalbard legges under Troms fylke * Det er kun lov å stemme én gang per barn, per dag * Bildet behøver ikke være tatt i et bademiljø * Barnet må være under 6 år når bidraget sendes inn Stemte på han forde jeg syntes han er søt. er litt lei sånne standar barnebilder av standar smilene unger Endret 3. juli 2010 av mirandaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 3. juli 2010 #63 Del Skrevet 3. juli 2010 De stemmer på han av sympati/medlidenhet, ikke fordi han er den søteste ungen. Og han er fem år gammel. Lanoungen skal jo være baby eller smårolling, det er jo det som er Lanoungen! Hva så om han er 5 år? DE UNDER 6 ÅR KAN DELTA!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 3. juli 2010 #64 Del Skrevet 3. juli 2010 Ro ned litt da! Ok så synes du han er søt. Ja, han er det. Søt. Ja han er under 6 år, jeg vet det står i konkuransereglene. MEN - det er bare noe JEG forbinder med Lanoungen, en liten baby eller smårolling! Har jeg ikke lov til å uttale meg om det kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. juli 2010 #65 Del Skrevet 3. juli 2010 Ro ned litt da! Ok så synes du han er søt. Ja, han er det. Søt. Ja han er under 6 år, jeg vet det står i konkuransereglene. MEN - det er bare noe JEG forbinder med Lanoungen, en liten baby eller smårolling! Har jeg ikke lov til å uttale meg om det kanskje? heter lanoungen, ikke lanobabyen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Caylee Skrevet 3. juli 2010 #66 Del Skrevet 3. juli 2010 Ro ned litt da! Ok så synes du han er søt. Ja, han er det. Søt. Ja han er under 6 år, jeg vet det står i konkuransereglene. MEN - det er bare noe JEG forbinder med Lanoungen, en liten baby eller smårolling! Har jeg ikke lov til å uttale meg om det kanskje? Det er greit at du syns at lano ungen burde være mindre men jeg syns det blir feil at du tar det opp i denne diskusjonen. Det virker som du prøver å finne en "feil" ved at han kanskje kommer til å bli lano ungen. Og derfor bruker det at han ikke er liten nok for deg som argument. Hvis det hadde vært et annet barn som du hadde syns vært søt hadde du da nevt at du syns det barnet var for stor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 3. juli 2010 #67 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg er lei av at folk skal være så politisk korrekte her på KG i diverse settinger, deriblant her om lanoungen. Stemmene den funksjonshemma gutten får er sympatistemmer og ingenting annet. Er det riktig at han skal stikke av med seieren på sympatistemmer? Nei! Er det en ærlig og rederlig konkurranse? Nei! Lanoungen skal være en baby med såpeskum, det er det som er produktet vi kjøper! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. juli 2010 #68 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg er lei av at folk skal være så politisk korrekte her på KG i diverse settinger, deriblant her om lanoungen. Stemmene den funksjonshemma gutten får er sympatistemmer og ingenting annet. Er det riktig at han skal stikke av med seieren på sympatistemmer? Nei! Er det en ærlig og rederlig konkurranse? Nei! Lanoungen skal være en baby med såpeskum, det er det som er produktet vi kjøper! Lano UNGEN ikke Lano Babyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 3. juli 2010 #69 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg er lei av at folk skal være så politisk korrekte her på KG i diverse settinger, deriblant her om lanoungen. Stemmene den funksjonshemma gutten får er sympatistemmer og ingenting annet. Er det riktig at han skal stikke av med seieren på sympatistemmer? Nei! Er det en ærlig og rederlig konkurranse? Nei! Lanoungen skal være en baby med såpeskum, det er det som er produktet vi kjøper! Som om jeg skulle ha skrevet det selv!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. juli 2010 #70 Del Skrevet 3. juli 2010 En ting jeg tenker litt da. Er det virkelig noe to personer (evt en) person med en funksjonshemmet unge så er det en ferie(som er gaven)og siden jeg mildt sakt er drit lei normale unge bilder(lano,leverposteien og andre produkter) så hadde det vært spennende å få en unge som ikke er "standar unge" .Men tydeligvis mange her som ikke syntes han er søt nok.Kanskje forde ungen dems ikke har fått nok stemmer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 3. juli 2010 #71 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har ikke meldt på min unge lanoungen jeg. Så det har ikke noe med stemmer eller ikke å gjøre. Men enig i det at hun sikkert trenger ferie men man skal vel ikke delta kun pga premien heller? det er vel litt kos å kunne vise frem ungen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fluffe Skrevet 3. juli 2010 #72 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg har ikke meldt på min unge lanoungen jeg. Så det har ikke noe med stemmer eller ikke å gjøre. Men enig i det at hun sikkert trenger ferie men man skal vel ikke delta kun pga premien heller? det er vel litt kos å kunne vise frem ungen sin. Ja hun syntes sikkert det er kos å vise frem ungen sin. Jeg vil fakktisk tro som de fleste andre at hun er kjempe stolt av ungen sin og syntes han er verdens flotteste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. juli 2010 #73 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg antar at Mikael ikke kommer til å lese i dette forumet om noen år - uansett har da tråden blitt så gammel at det skal litt til å finne frem. NEI, jeg synes IKKE Mikael var søt i det hele tatt. Akkurat som mange andre unger ikke er søte de heller. Det samme går for voksne. Ikke ALLE barn er vakre, slik noen sier. Joda - de har blitt gitt omtrent samme utgangspunkt i livet, og er vakre på innsiden sikkert (det er søren ikke alle unger som er dét heller). For et molboland. Som noen her sier; det er vel eneste landet en slik debatt vil oppstå. Noen er med i skjønnhetskonkurranser. Andre har med ungene i skjønnhetskonkurranser. Forkastelig kan man kanskje si, men innenfor de rammene som er gitt så stemmer man på det mennesket som er mest estetisk vakkert. Jeg synes dessuten Mikael så veldig syk ut, og slikt appelerer vel ikke til kroppsvask? Når det gjelder å selge produkter i alle former og fasonger så vil man ha noe som ser estetisk bra ut. Parfyme f.eks. kommer i de vakreste flankonger - selv om noen av dem lukter regelrett dritt når man sprayer på. Det er kynisk, men folk skal selge - folk skal overleve. Personlig vil jeg ikke avgi én eneste stemme i en slik konkurranse. Og melder jeg på min egen unge; NEI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #74 Del Skrevet 4. juli 2010 Jeg antar at Mikael ikke kommer til å lese i dette forumet om noen år - uansett har da tråden blitt så gammel at det skal litt til å finne frem. NEI, jeg synes IKKE Mikael var søt i det hele tatt. Akkurat som mange andre unger ikke er søte de heller. Det samme går for voksne. Ikke ALLE barn er vakre, slik noen sier. Joda - de har blitt gitt omtrent samme utgangspunkt i livet, og er vakre på innsiden sikkert (det er søren ikke alle unger som er dét heller). For et molboland. Som noen her sier; det er vel eneste landet en slik debatt vil oppstå. Noen er med i skjønnhetskonkurranser. Andre har med ungene i skjønnhetskonkurranser. Forkastelig kan man kanskje si, men innenfor de rammene som er gitt så stemmer man på det mennesket som er mest estetisk vakkert. Jeg synes dessuten Mikael så veldig syk ut, og slikt appelerer vel ikke til kroppsvask? Når det gjelder å selge produkter i alle former og fasonger så vil man ha noe som ser estetisk bra ut. Parfyme f.eks. kommer i de vakreste flankonger - selv om noen av dem lukter regelrett dritt når man sprayer på. Det er kynisk, men folk skal selge - folk skal overleve. Personlig vil jeg ikke avgi én eneste stemme i en slik konkurranse. Og melder jeg på min egen unge; NEI! Tror jeg skal stemme på han hver dag jeg. Slik disse såkalte søte ungene du liker ikke vinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenFjong Skrevet 4. juli 2010 #75 Del Skrevet 4. juli 2010 Dette er en vanskelig diskusjon - men en utrolig viktig samfunnsdebatt! Jeg tror heller ikke Lano-produsentene hadde tenkt på at denne situasjonen skulle oppstå - og de må selvsagt bare gjennomføre at det barnet med flest stemmer vinner konkurransen. Om Mikael får sympatistemmer (eller om det i det hele tatt er riktig å kalle det sympatistemmer - for jeg tror kanskje ikke det er sympati det bunner i, men mer en rettferdighetstanke. Mikael representerer mange, ikke bare funsjonshemmede, men også alle de som ikke er den "søteste") vet jeg ikke. Men noen her sier at "for meg skal lanoungen være en liten søt baby med såpeskum i håret - slik har det alltid vært, og slik skal det på en måte alltid være. Det er det som er produktet". Da sier jeg bare: MÅ det alltid være slik? Kanskje det er på tide at Mikael kommer på Lanosåpen? Vi lever i 2010 nå, og det er nok beauty-hysteri rundt ungene som det er. Samfunnet forandrer seg. Det finnes mange barn der ute som ikke er A4. Ideellt sett synes jeg det burde vært loddtrekning jeg. Ethvert barn kan se sjarmerende ut i et blinkskudd. Det er jo profesjonelle fortografer som skal ta bildene! Og dette med at gutten ikke kan bade - de klarer jo glatt å lage litt såpevann, eller på annen måte lage en bade-relatert situasjon med bobler og det hele. Barnet skal jo ikke fotograferes under vann, eller med vann til halsen. Det er det MINSTE problem. Man vasker seg jo også vanlig med Lanosåpe, regner ikke med at alle hopper i badekaret og skvulper rundt hver eneste kveld? Ikke at jeg bryr med så mye om salget til produsentene, men jeg tror de kommer til å selge MER såper med Mikael på pakken, se bare hvilken (positiv) interesse det har vakt hittills... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pimp Skrevet 4. juli 2010 #76 Del Skrevet 4. juli 2010 En ting jeg tenker litt da. Er det virkelig noe to personer (evt en) person med en funksjonshemmet unge så er det en ferie(som er gaven)og siden jeg mildt sakt er drit lei normale unge bilder(lano,leverposteien og andre produkter) så hadde det vært spennende å få en unge som ikke er "standar unge" .Men tydeligvis mange her som ikke syntes han er søt nok.Kanskje forde ungen dems ikke har fått nok stemmer? yupp, det er akkurat det jeg også tror Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. juli 2010 #77 Del Skrevet 4. juli 2010 Tror jeg skal stemme på han hver dag jeg. Slik disse såkalte søte ungene du liker ikke vinner! Gjør dét du. Her bruker vi ikke Lano uansett. Får bare utslett av den Livet er hardt, du. Selv har jeg aldri vært noen Miss Universe-kandidat, og derfor er det vel ingen grunn til å stille i konkurransen heller? Det overlater jeg til noen som har de estetiske "verdiene" man leter etter i slik fesjå. Hadde jeg hatt lyst til å vinne av sympati? NEI! Alle kan ikke brukes til alt. Slik er det. Hardt og brutalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #78 Del Skrevet 4. juli 2010 Gjør dét du. Her bruker vi ikke Lano uansett. Får bare utslett av den Livet er hardt, du. Selv har jeg aldri vært noen Miss Universe-kandidat, og derfor er det vel ingen grunn til å stille i konkurransen heller? Det overlater jeg til noen som har de estetiske "verdiene" man leter etter i slik fesjå. Hadde jeg hatt lyst til å vinne av sympati? NEI! Alle kan ikke brukes til alt. Slik er det. Hardt og brutalt Når man er barn skal man ikke føle ett press på seg forde man ikke er pen nok. Er det rart mitt tantebarn har spsieforstyrrelser i en alder av NI år?? Sjønner jo når voksene sitter å tenker som deg at det går utover barn når de leser slike poster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. juli 2010 #79 Del Skrevet 4. juli 2010 Når man er barn skal man ikke føle ett press på seg forde man ikke er pen nok. Er det rart mitt tantebarn har spsieforstyrrelser i en alder av NI år?? Sjønner jo når voksene sitter å tenker som deg at det går utover barn når de leser slike poster Nei, helt enig. Derfor skal man heller ikke melde unger på slike konkurranser i utganspunktet! Du har vel sett Idol formoder jeg; hva i helvete er det foreldre gjør med ungene sine som sender dem til audition når de ikke har SNEV av talent! Går det ikke heller an å fremme de kvalitetene ungen faktisk har istedenfor å gi dem et falskt bilde av sine egne muligheter??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 4. juli 2010 #80 Del Skrevet 4. juli 2010 Alle er forskjellige og kan brukes til forskjellige "formål". Det er jo dét som er så bra. Ved å hyle opp om hvor dårlig gjort det er å ikke la Gud-og-hvermann være med i type skjønnhetskonkurranser, så understreker man samtidig hvor viktig det er å være vakker. Hvorfor heller ikke se faktisk hva hver enkelt kan brukes til og bygge opp under dét? Er det virkelig ingen som klarer å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå