The Kitten Skrevet 2. juli 2010 #21 Skrevet 2. juli 2010 Jeg synes ikke han var søt i det hele tatt, og kan ikke fatte og begripe at han har fått så mange stemmer. 1
Emelie Skrevet 2. juli 2010 #22 Skrevet 2. juli 2010 Lano selv er kjempepositive og har uttalt følgende: "Lano sier til NRK P1 og programmet Her og Nå at de synes det er fint at Mikael er påmeldt, og de lover at den med flest stemmer vinner." Det er viktig at vi har et likeverdig samfunn hvor også funksjonshemmede kan bli Lano - ungen... flott at han deltar på lik linje med andre. Det viser at Lano tar samfunnsansvar, det eneste som er litt synd er at han ikke kan bade... At ekspertene er skeptiske får vi ta for det det er... det viktigste er at Lano er positive!! Det vil gi Lano god PR!
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #23 Skrevet 2. juli 2010 Jeg syns dette blir veldig rart, for er det riktig at han skal få masse stemmer fordi han er funksjonshemmet? Dette er en reklamekampanje for såpe, det er kommersielt og har ingen ting med etiske verdier å gjøre. Det finnes da mange utrolig søte funksjonshemmede barn men for meg blir det feil å stemme på han fordi han er funksjonshemmet. Det blir en slags omvendt diskriminering.
The Kitten Skrevet 2. juli 2010 #24 Skrevet 2. juli 2010 Jeg syns dette blir veldig rart, for er det riktig at han skal få masse stemmer fordi han er funksjonshemmet? Dette er en reklamekampanje for såpe, det er kommersielt og har ingen ting med etiske verdier å gjøre. Det finnes da mange utrolig søte funksjonshemmede barn men for meg blir det feil å stemme på han fordi han er funksjonshemmet. Det blir en slags omvendt diskriminering. Signerer!
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #25 Skrevet 2. juli 2010 Lano har drete på draget. Kommer den funksjonshemma gutten på lano embalasje, så skaper ikke det mersalg. Jeg synes ikke den gutten var søt i det hele tatt, og nei, jeg ønsker ikke det ansiktet "in my face" når jeg er på badet. Må også si meg enig i forrige innlegg her. Jeg synes det er grenser på hvor politisk korrekte vi skal være.
Sweetpea25 Skrevet 2. juli 2010 #26 Skrevet 2. juli 2010 Lano har drete på draget. Kommer den funksjonshemma gutten på lano embalasje, så skaper ikke det mersalg. Jeg synes ikke den gutten var søt i det hele tatt, og nei, jeg ønsker ikke det ansiktet "in my face" når jeg er på badet. Må også si meg enig i forrige innlegg her. Jeg synes det er grenser på hvor politisk korrekte vi skal være. Men om du ikke synes at gutten er søt, da kan du tømme REFILLposen over på ei vanlig pumpesåpe/dusjsåpeflaske, så slipper du å se DET ansiktet når du er på badet.
The Kitten Skrevet 2. juli 2010 #27 Skrevet 2. juli 2010 Men om du ikke synes at gutten er søt, da kan du tømme REFILLposen over på ei vanlig pumpesåpe/dusjsåpeflaske, så slipper du å se DET ansiktet når du er på badet. Eller så kan folk begynne å stemme på unger som faktisk er søte istedenfor å være opptatt av å være politsk korrekt. 1
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #28 Skrevet 2. juli 2010 Jeg syns dette blir veldig rart, for er det riktig at han skal få masse stemmer fordi han er funksjonshemmet? Dette er en reklamekampanje for såpe, det er kommersielt og har ingen ting med etiske verdier å gjøre. Det finnes da mange utrolig søte funksjonshemmede barn men for meg blir det feil å stemme på han fordi han er funksjonshemmet. Det blir en slags omvendt diskriminering. Er det mindre diskriminerende å stemme på noen utelukkende fordi de er pene? Folk må da selv bestemme årsaken til at de stemmer. Uansett så synes jeg sånne skjønnhetskonkuranser mellom barn ikke er noe særlig.
-Alvildebrud- Skrevet 2. juli 2010 #29 Skrevet 2. juli 2010 (endret) Jeg syns dette blir veldig rart, for er det riktig at han skal få masse stemmer fordi han er funksjonshemmet? Dette er en reklamekampanje for såpe, det er kommersielt og har ingen ting med etiske verdier å gjøre. Det finnes da mange utrolig søte funksjonshemmede barn men for meg blir det feil å stemme på han fordi han er funksjonshemmet. Det blir en slags omvendt diskriminering. Helt enig! Men, etter lit ettertanke.. Synes jeg forøvrig det er godt å få understreket at alle barn er vakre. Og det er flott at en som ikke er en typisk "lanounge" kan vinne. Så, jeg ser den... Endret 2. juli 2010 av -Alvildebrud-
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #30 Skrevet 2. juli 2010 Ser ikke hvorfor dette barnet ikke skal få være lano-ungen. De som har et problem med barnets ansikt kan vel tømme såpen over på en såpepumpe.
Gjest Iah Skrevet 2. juli 2010 #31 Skrevet 2. juli 2010 Tråden er ryddet ihht reglene. Iah, moderator
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #32 Skrevet 2. juli 2010 Jeg skjønner ikke hvorfor det er en case i det hele tatt jeg. Alle barn kan jo meldes på i konkurransen, og da kan vel folk stemme og ikke stemme og så kåres vinnern på vanlig vis. Skjønner ikke at det er noe å lage sak av
Antlers Skrevet 2. juli 2010 #33 Skrevet 2. juli 2010 Synes det er skummelt å være så til de grader politisk korrekt at man stemmer på noen kun fordi folk kan reagere negativt og sette spørsmålstegn ved din evne til å føle empati om du ikke gjør det. Om man hadde sett bildet isolert så ville man antageligvis tenk "En funkjsonshemmet gutt", men når man ser bildet i Lanoramme og med historien nedenfor tenker man fort "Neimen, stakkars liten, da Selvsagt er han vakker", fordi man plutselig har informasjon om ham og føler en litt mer personlig tilknyttning. For meg er ikke Lanoungen en "hvem fortjener mest sympati" konkurranse, det er en "frisk, sunn og normal baby (barn) som er søt nok til å selge såpe" konkurranse. Funksjonshemmede barn er ikke alltid like billedskjønne Helt sant, det. Å se med kjærlighetens øyne blir noe helt annet, men for de som ikke har noe forhold til barnet er ikke "så vakker" den første tanken vi tenker. Funksjonsfriske barn er ikke alltid glansbilder de heller, men jeg tror bilder av funksjonsfriske selger bedre. Om jeg skulle kjøpt Lano med bilde av et barn som var tydelig funksjonshemmet ville jeg nok følt det litt som om jeg gned meg inn med sykdom hver gang jeg dusjet. Jeg ville heller ikke vært spesielt lysten på å kjøpe frukt med tykke mennesker tegnet på logoen, eller å handle hudpleieprodukter av den overvektige og kvisete damen i parfymeriet. Helt greit at funksjonshemmede kan delta i konkurransen, og vinne om de får flest stemmer, men da bør Lano ha siste ord i saken, siden det tross alt er dem det går utover om salget stuper.
Larsern Skrevet 2. juli 2010 #34 Skrevet 2. juli 2010 Norge er muligens det eneste landet hvor jeg kan se for meg at denne debatten oppstår, og jeg misunner ikke reklamekonsulentene som representerer Lano å ta avgjørelsen i denne saken. Dette er et nok et eksempel på hvordan et individ fra en utsatt gruppe blir en brikke i et politisk (korrekt) spill, men slik spillereglene er så vinner den ungen som får flest stemmer. Hvorvidt det burde være et kriterie at deltagerne i konkurransen faktisk kan bade, kan jo videre diskuteres.
RedFox81 Skrevet 2. juli 2010 #35 Skrevet 2. juli 2010 jeg har ikke noe imot, jeg synes heller ikke at han er søtt, men er det det som er viktigste i denne konkurranse? Trodde det var bare den som fikk flest stemmer som skulle vinne. Vanligvis betyr det at mora til den som vinner har flest venner på facebook. Men hvis Mikael vinner, så bør han bli lanoungen, det er vel det som er reglene. Jeg bruker ikke Lano, så jeg bryr meg egentlig pent lite.
Antlers Skrevet 2. juli 2010 #36 Skrevet 2. juli 2010 Ser ikke hvorfor dette barnet ikke skal få være lano-ungen. De som har et problem med barnets ansikt kan vel tømme såpen over på en såpepumpe. Men hvor mange tror du i det hele tatt kommer til å kjøpe såpen om de har problemer med barnets ansikt, for ikke å snakke om å tømme den over på en annen pumpe? Da tror jeg veien er kort til å kjøpe et annet merke.
NovaFlare Skrevet 2. juli 2010 #37 Skrevet 2. juli 2010 At alle barn er like mye verdt- ja! Men alle barn er vakre? Nei, alle barn er ikke like vakre, noen er vakre og andre er mindre pene, akkurat som hos voksne. Alle stygge voksne kan bli pene også om vi blir kjent med dem, men nå handler dette om estetikk, ikke personlighet.
Sweetpea25 Skrevet 2. juli 2010 #38 Skrevet 2. juli 2010 Men hvor mange tror du i det hele tatt kommer til å kjøpe såpen om de har problemer med barnets ansikt, for ikke å snakke om å tømme den over på en annen pumpe? Da tror jeg veien er kort til å kjøpe et annet merke. Nå er det vel uansett bare på refill-posen bildet skal være..?
Antlers Skrevet 2. juli 2010 #39 Skrevet 2. juli 2010 Nå er det vel uansett bare på refill-posen bildet skal være..? Det har du nok rett i Poenget mitt var at om bildet ikke tiltaler en i utgangspunktet (om det så bare er på ett av produktene), da er det fort gjort å velge et annet merke.
Gjest lolita___ Skrevet 2. juli 2010 #40 Skrevet 2. juli 2010 jeg håper michael vinner han fortjener det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå