Vitamina Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Lanoungen Tror dere lano gjennomfører hvis Mikael vinner? Jeg syns det hadde vært råbra og har gitt min stemme
Sweetpea25 Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 (endret) http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7194614 Kjenner at jeg blir litt irritert når jeg leser slikt, nå sier riktignok Lano at det barnet med mest stemmer vinner, men det skulle da også bare mangle! "Hans Mathias Tjømøe, markedsføringsekspert på BI, har selv jobbet med Lano for noen år siden. Han tror Lilleborg, som produserer Lano, ikke helt hadde tenkt på problemet med at ikke alle barn er like billedskjønne. – Lano sitter litt i saksa, for det gjelder å gjøre emballasjen innbydende og attraktiv. Pakkene må snakke til deg i butikken, sier Tjømøe til NRK.no Han sier samfunnet har vært veldig skjønnhetsorientert og at Lano tidligere har fjernet ei mor fra et bilde, fordi barnet var pent, men ikke mora. – Funksjonshemmede barn er ikke alltid like billedskjønne, det må vi kunne si." Herregud, snakk om å ha fordommer! Et barn som er funksjonshemmet, er akkurat like vakkert som et hvilket som helst annet barn. Lano lover riktignok at det barnet med mest stemmer - vinner, men det skulle da også bare mangle! Endret 2. juli 2010 av Sweetpea25
Pimp Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 jeg har bestemt meg å slutte å kjøpe Lano-produkter hvis Mikael ikke vinner enig med deg btw
Sweetpea25 Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Ja, Lilleborg skal boikottes hvis han ikke vinner!
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Her har Lano virkelig dritt seg ut. Sånn går det når man ikke tenker gjennom alle aspekter ved en kampanje. Jeg forstår hva de vil oppnå med kampanjen sin og det er skjønne unger som leker med sepe. Hva skal de da gjøre når ikke-billedskjønne barn vinner? Dette er resultatet i det perfekte samfunnet der airbrush og fotoshop rår. Jaja gitt. Den markedsgimmicken deres kommer de ikke til å bruke igjen for nå kutter også jeg Lano.
Diana Grace Skrevet 2. juli 2010 #7 Skrevet 2. juli 2010 Helt enig, håper han vinner. Kanskje verden kan få opp øynene og innse at man ikke trenger å være som alle andre for å være vakker!
Gjest Iah Skrevet 2. juli 2010 #8 Skrevet 2. juli 2010 Han er 5 år, pleier ikke lano-ungen være yngre? Uansett, selvsagt bør den med flest stemmer vinne. Noe annet er uhørt.
Gjest Alligator Skrevet 2. juli 2010 #9 Skrevet 2. juli 2010 Si meg, leste dere ikke artikkelen, eller? Han som uttaler seg, jobber ikke som markedsfører hos Lilleborg/Lano nå, men har gjort det tidligere. Han sier jo til og med at han tror de vil ta dette positit. Videre står det: "Lano sier til NRK P1 og programmet Her og Nå at de synes det er fint at Mikael er påmeldt, og de lover at den med flest stemmer vinner." De har altså aldri sagt noe om at gutten ikke er billedskjønn eller at han ikke bør være med. Kan ikke skjønne at de har gjort noe galt, med mindre noen har noen andre kilder. Hvis guttungen ikke vinner, er det fordi han ikke har fått flest stemmer. Vil dere likevel boikotte?
Gjest Huffsa Skrevet 2. juli 2010 #10 Skrevet 2. juli 2010 Stemte på guttungen jeg. Håper de lar han være på lano-flaska. Noe annet blir helt feil for meg, og vil garantert føre til boikotting
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2010 #11 Skrevet 2. juli 2010 Eneste grunnen til at jeg syntes det er litt teit viss han vinner,er fordi jeg syntes lano bilder i det minste skal være badebilder! Ellers så ser jeg ingen grunn til at han ikke skulle vunnet nei.. skjønner ikke hvorfor de skal lage så stort oppstyr av det.. Han er da en unge han også,hvorfor skulle han ikke fåt`t bilde på såpen da?
Pimp Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 Han er 5 år, pleier ikke lano-ungen være yngre? Uansett, selvsagt bør den med flest stemmer vinne. Noe annet er uhørt. barna kan være fra 0 til 6 år
Gjest Blondie65 Skrevet 2. juli 2010 #13 Skrevet 2. juli 2010 Vel det var dette jeg reagerte på, og for meg spiller det null rolle om Mikael vinner eller ikke, mht boikott: – Lano sitter litt i saksa, for det gjelder å gjøre emballasjen innbydende og attraktiv. Pakkene må snakke til deg i butikken, sier Tjømøe til NRK.no Han sier samfunnet har vært veldig skjønnhetsorientert og at Lano tidligere har fjernet ei mor fra et bilde, fordi barnet var pent, men ikke mora. Jeg liker rett og slett ikke det denne kampanjen handler om.
Sweetpea25 Skrevet 2. juli 2010 #14 Skrevet 2. juli 2010 (endret) Enig der! Nå er det vel riktignok bilder av barn Lano vil ha i konkurransen, og hadde de fjernet henne av den grunn, hadde det forsovidt vært greit, men ikke pga. at hun ikke var pen nok!! Endret 2. juli 2010 av Sweetpea25
Sweetpea25 Skrevet 2. juli 2010 #15 Skrevet 2. juli 2010 Si meg, leste dere ikke artikkelen, eller? Han som uttaler seg, jobber ikke som markedsfører hos Lilleborg/Lano nå, men har gjort det tidligere. Han sier jo til og med at han tror de vil ta dette positit. Videre står det: "Lano sier til NRK P1 og programmet Her og Nå at de synes det er fint at Mikael er påmeldt, og de lover at den med flest stemmer vinner." De har altså aldri sagt noe om at gutten ikke er billedskjønn eller at han ikke bør være med. Kan ikke skjønne at de har gjort noe galt, med mindre noen har noen andre kilder. Hvis guttungen ikke vinner, er det fordi han ikke har fått flest stemmer. Vil dere likevel boikotte? Jepp, hele artikkelen er lest. Men nå har jo Lano faktisk fjernet moren til et barn, med begrunnelsen av at hun ikke var pen!
Minttu Skrevet 2. juli 2010 #16 Skrevet 2. juli 2010 (endret) Herregud Funksjonshemmede barn er ikke alltid like billedskjønne, det må vi kunne si. Men nå er stilen mer glimt i øyet. Samtidig er det inn i tiden å vise sosialt ansvar. Lilleborg er en av Norges beste markedsførere, og jeg tror de er i stand til å snu dette til noe positivt. Ærlig talt... At Lano tidligere har fjernet ei mor fra et bilde, fordi barnet var pent, men ikke mora. Det er jo ikke fint sagt! Men samtidig, så er det vel ungen og ikke moren som skal være på såpa. Endret 2. juli 2010 av Minttu
virw Skrevet 2. juli 2010 #17 Skrevet 2. juli 2010 Jepp, hele artikkelen er lest. Men nå har jo Lano faktisk fjernet moren til et barn, med begrunnelsen av at hun ikke var pen! Det heiter LanoUNGEN. Det skal vel strengt tatt ikkje vere foreldre på bildet?
Gjest Alligator Skrevet 2. juli 2010 #18 Skrevet 2. juli 2010 Ja, at konkurransen i seg selv er forkastelig, er vi skjønt enige om. Jeg ville bare presisere at Lano ikke har sagt at funksjonshemmede ikke får delta.
Sweetpea25 Skrevet 2. juli 2010 #19 Skrevet 2. juli 2010 Det heiter LanoUNGEN. Det skal vel strengt tatt ikkje vere foreldre på bildet? Nei, enig der. Og hadde de fjernet henne pga. at det heter LanoUNGEN, men de fjernet henne med begrunnelsen at hun ikke var pen...
Suzy Skrevet 2. juli 2010 #20 Skrevet 2. juli 2010 Syns ikke det er noe i veien for at han kan bli Lano-ungen, men jeg syns kanskje det er litt søkt å ha ham som kandidat når han ikke kan bade..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå