Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 32 år, og har lagt merke til at huden min sagte men sikkert blir grovere og grovere. jeg har ikke noe vært plaget med kviser og har ikke særlig med rynker, men synes at jeg begynner å se veldig gammel ut med så grov hud.jag drikker lite alkohol og har aldri røkt. jeg bruker fuktighetskrem hver dag, bruker nesten aldi sminke på annet enn øynene og bruker peeling ca en gang i uken. Noen som har opplevd det samme eller har tips??

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du har solt deg (for) mye. Jeg er 42 og har fin myk hud. Jeg er den som alltid sitter i skyggen, og bruker alltid bruker solkrem. Aldri vært solbrent i hele mitt liv. Overdreven soling gjennom tiår etter tiår gjør huden mer grov / læraktig. Er bare å se på folk som har reist til "syden" i alle år.

Skrevet

takk for svar, men jeg tviler på at det er pga for mye soling. jeg er redd for rynker så jeg sitter lite i solen, i tillegg til at jeg har for lite tolmodighet til å sole meg, og at jeg har en hud som aldri blir brun..

Jeg føler at dette har kommet snikende de siste 2-3åra, og jeg lurer på om det kan være noe jeg spiser eller måten jeg behandler huden min på (rensing, feil fuktighetskrem, for mye peeling?)

Noen som har peilig? og hva vil hjelpe tror du? har hørt om noe kjemisk peeling..kan det være noe, eller er det mest mot rynker?

Gjest Nanne70
Skrevet

Bruker du gode hudpleieprodukter tilpasset din hudtype? Mange kremer etc. fra dagligvaren og også fra parfymerier, inneholder bl.a. mineralolje og parabener som kan gi hudreaksjoner. Selv om du bruker lite sminke, bør du rense huden morgen og kveld.

Ellers er det viktig at du drikker nok vann og får i deg essensielle fettsyrer. Enkelte mener også at huden kan bli bedre av å kutte ut melk og hvete, men det må du nesten prøve deg fram til selv. En god ide kan jo være å få en hudanalyse hos en hudpleier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...