Gå til innhold

HJELP - brev fra politiet!

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde i en leilighet i hjembyen min i 2008-2009. Jeg flyttet så til Oslo for å studere ifjor sommer, og meldte adresseendring til posten i august. Ringte også mobilselskap og strømleverandør og informerte om flyttingen. Hadde ingen skriftlig leieavtale med huseier, jeg bodde i første etasje i huset til en dame jeg kjenner litt, så sa opp muntlig 3 mnd før flytting.

I dag fikk jeg plutselig brev fra politiet! Der står det at strømleverandøren min i hjembyen har sendt meg regning og purringer for strøm for september-oktober-november i fjor, altså ETTER jeg har flyttet og meldt adresseendring. Jeg hadde egen postkasse i den gamle leiligheten, så kjerringa som eier huset har nok ikke visst noe om dette. Dette har så gått videre til inkasso, og ifølge brevet er det nå namsmannen i Oslo som har saken! :overrasket:

Dette kan da umulig være riktig?? Jeg bodde jo ikke i leiligheten de månedene jeg liksom skulle betale strøm for, og meldte både adresseendring gjennom posten i august OG ringte til strømselskapet og informerte?

Jeg skal selvsagt ringe namsmannen first thing på mandag når telefonlinja åpner, men har ikke lyst å bekymre meg for dette i helga! Jeg har planer om huskjøp til neste år og vil for all del unngå betalingsanmerkning.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pucifer
Skrevet

Du hadde ikke oppsigelsestid i den perioden heller?

Da får du jo ta kontakt med strömleverandören og ordne det opp med dem.

Skrevet

Meldte du flytting eller sa du opp strømmen da du ringte strømleverandøren ? Det er vel ingen umiddelbar sammenheng mellom det første og andre her. Melder du flytting er jo bare å endre hvor de sender regningen.

Så ligger du vel uansett tnt an hvis du ikke har det skriftlig at du har sagt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...