Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Jeg bodde i en leilighet i hjembyen min i 2008-2009. Jeg flyttet så til Oslo for å studere ifjor sommer, og meldte adresseendring til posten i august. Ringte også mobilselskap og strømleverandør og informerte om flyttingen. Hadde ingen skriftlig leieavtale med huseier, jeg bodde i første etasje i huset til en dame jeg kjenner litt, så sa opp muntlig 3 mnd før flytting. I dag fikk jeg plutselig brev fra politiet! Der står det at strømleverandøren min i hjembyen har sendt meg regning og purringer for strøm for september-oktober-november i fjor, altså ETTER jeg har flyttet og meldt adresseendring. Jeg hadde egen postkasse i den gamle leiligheten, så kjerringa som eier huset har nok ikke visst noe om dette. Dette har så gått videre til inkasso, og ifølge brevet er det nå namsmannen i Oslo som har saken! Dette kan da umulig være riktig?? Jeg bodde jo ikke i leiligheten de månedene jeg liksom skulle betale strøm for, og meldte både adresseendring gjennom posten i august OG ringte til strømselskapet og informerte? Jeg skal selvsagt ringe namsmannen first thing på mandag når telefonlinja åpner, men har ikke lyst å bekymre meg for dette i helga! Jeg har planer om huskjøp til neste år og vil for all del unngå betalingsanmerkning.
Gjest Pucifer Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Du hadde ikke oppsigelsestid i den perioden heller? Da får du jo ta kontakt med strömleverandören og ordne det opp med dem.
punkyB Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Meldte du flytting eller sa du opp strømmen da du ringte strømleverandøren ? Det er vel ingen umiddelbar sammenheng mellom det første og andre her. Melder du flytting er jo bare å endre hvor de sender regningen. Så ligger du vel uansett tnt an hvis du ikke har det skriftlig at du har sagt opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå