Gå til innhold

Farlig å spise for mange?

Anbefalte innlegg

Gjest lolita___
Skrevet (endret)

Er det noen frukt eller grønnsaker man ikke bør spise så mye av??At man kan ta overdose på vitaminer :fnise: ??

Jeg elsker Avokado og spiser mange hver dag nesten opptil 3 stk derfor lurer jeg:)

Og vil vekten min øke pga det er ganske mye fett i avokado?

Endret av lolita___
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noen frukt eller grønnsaker man ikke bør spise så mye av??At man kan ta overdose på vitaminer :fnise: ??

Jeg elsker Avokado og spiser mange hver dag nesten opptil 3 stk derfor lurer jeg:)

Og vil vekten min øke pga det er ganske mye fett i avokado?

Nei :) du kan trygt spise avokado :)

Er det noe kroppen trenger så er det de sunne fettsyrene enumette og flerumettet fett og protein, som det fins mye av i avokado, nøtter og fisk(fet fisk).

Jeg spiser nøtter og avokado hver dag, og veldig ofte fisk.

Og grønnsaker, frukt og bær kan man spise mye av, med ville ikke overspist frukt pga fruktsukker... Jeg spiste altfor mange mandariner på en gang som barn, og ble dårlig ... :(

Vekten din vil øke om du spiser matvarer med sukker og hvetemel, da dette omdannes til fett i kroppen.

Jeg elsker avokado selv, og jeg lurer, hvor kjøper du dine avokadoer?

Jeg pleier å kjøpe avokado i sånn dobbeltpakning, for de er ofte gode og modne. Kjøper det på meny, ultra, kiwi eller ica. De i løsvekt er ofte så harde og uspiselige ...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er det noe kroppen trenger så er det de sunne fettsyrene enumette og flerumettet fett og protein, som det fins mye av i avokado, nøtter og fisk(fet fisk).

Og grønnsaker, frukt og bær kan man spise mye av, med ville ikke overspist frukt pga fruktsukker... Jeg spiste altfor mange mandariner på en gang som barn, og ble dårlig ... :(

Vekten din vil øke om du spiser matvarer med sukker og hvetemel, da dette omdannes til fett i kroppen.

Jeg pleier å kjøpe avokado i sånn dobbeltpakning, for de er ofte gode og modne. Kjøper det på meny, ultra, kiwi eller ica. De i løsvekt er ofte så harde og uspiselige ...

Tusen takk for svar:)godt å høre at jeg kan forsette med min avokado spising:)

Siden jeg bor i oslo så kjøper jeg mine i utenlandske grønnsaks butikker.Da kjøper jeg en netting med flere små avokado i og de er kjempe gode og billige ikke minst koster 29 kr for 8 avokado.Jeg reiser helt til grønnland pga avokado heheh.

De 2 pak er super gode men dyre.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Tips: Jeg hurtig-modner avocado enkelt ved å legge dem i tomatkurven sammen med alle tomatene. Kurven står i romtemperatur på kjøkkenbenken og med tomatene som selskap så er en knakk-grønn avocado akkurat passe spisemyk og smakfull etter et par dagers tid.

Gjest Pucifer
Skrevet

Åååh fikk jeg lyst til å lage avokado "dip".

Pleier å lage det med litt salt og sitron og römme. Moser det godt sammen. Også har jeg en annen skål med aioli.

Har en pariserloff som jeg river i biter og dypper i :)

Namnamnam

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du vil legge på deg om du spiser for mange kalorier. Avokado er kaloririkt, er vel rundt 200kcal i èn om jeg ikke tar helt feil.

Gjest lolita___
Skrevet

Du vil legge på deg om du spiser for mange kalorier. Avokado er kaloririkt, er vel rundt 200kcal i èn om jeg ikke tar helt feil.

whatttt omg herrigud er ikke rart jeg ikke går ned i vekt 200 kcl:(nooo

Skrevet

whatttt omg herrigud er ikke rart jeg ikke går ned i vekt 200 kcl:(nooo

Det gjelder bare å planlegge advokadoene som en del av kosten din, ikke ha de som tillegg og da vil du fremdeles kunne spise disse og allikevel gå ned i vekt. Det er det totale inntaket som teller om du ønsker vektnedgang, hva du velger å spise er opp til deg, men advokado som en del av kosten er bra!

Skrevet

Det er riktig at Avokado er en fet frukt som inneholder mye enumettet fett og rikelig med vitaminer...og er godt for hjertet, men selv om det er sunt fett så legger du på på deg av å spise mye avokado.

Avokado anbefales ofte for dem som ønsker å gå opp i vekt, men er også viktig for dem som vil gå ned i vekt men da i mindre mengder da du må tenke på at du får i deg fett fra andre matvarer i løpet av dagen.

Som nevnt over her, anbefaler jeg og kjøpe i løsvekt så du selv kan avgjøre når den er moden nok for din smak. Når du kjøper ferdigpakke hender det at avokadoen allerede er overmoden når du kjøper den.

Gjest lolita___
Skrevet

Det gjelder bare å planlegge advokadoene som en del av kosten din, ikke ha de som tillegg og da vil du fremdeles kunne spise disse og allikevel gå ned i vekt. Det er det totale inntaket som teller om du ønsker vektnedgang, hva du velger å spise er opp til deg, men advokado som en del av kosten er bra!

ok tusen takk for tips,jeg får kontrolere meg heheh:)men jeg visste virkelig ikke at den innholdt så mye fett.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

ok tusen takk for tips,jeg får kontrolere meg heheh:)men jeg visste virkelig ikke at den innholdt så mye fett.

Det er bedre å spise en avokado enn å spise sjokolade, is, pizza, osv ... ;)

Skrevet

Husk at det er veldig sunt fett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...