PecanPie Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Samboern og jeg har bestemt oss for at soverommet skal få et nytt uttrykk. Tapeten skal fjernes, mest sannsynlig skal vi sette opp en ny tapet som vi skal male over. Det er ett vindu på soveromet som er vendt sørover. I dag prøvde jeg å male på tapeten som henger der. Den er malt i en slagt hvitfarge som heller litt mot beige. Dette er jeg egentlig ganske usikker på, lyset spiller jo også inn i hvordan man oppfatter farge. Dagens konklusjon ble at vi må ha en lysere farge, men vil dette endre seg ettersom hvilket underlag vi får? Jeg tenker at det nye underlaget vil være hvitere enn det som allerede er der, som allerede er ganske hvitt. Vil forskjellen være veldig stor?
Gjest MissB Skrevet 7. juli 2010 #2 Skrevet 7. juli 2010 Nei, dette vil ikke ha noe å si på fargen. En maling er heldekkende og etter to strøk på denne veggen vil fargen dekke 100%. Hadde du hatt en beis eller liknende hadde det hatt noe å si, men ikke når det gjelder maling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå