Gå til innhold

reker til middag, mengde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mest normalt (for en dame) å spise 2,3 eller 4 skiver til middag med reker og majones?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt an på hvor sulten hun er, hvor tjukke skivene er, og hvor mye reker man har oppå.. Vil man være sunnest mulig bør loffskivene være tynnest mulig, med mest mulig reker på toppen. Ha gjerne litt salat ved siden av også, det syns jeg er godt. :) Gjør jeg det på denne måten klarer jeg meg med 2 skiver hvis jeg er passe sulten, 3 hvis jeg er kjempesulten.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mest reker, bruker ikke majones og tar kanskje en eller av og til to loffskiver. Tror du kan beregne ca 400-500 gram reker per person.

Skrevet

Det er vanlig å beregne 500 gram reker med skall pr person.

Skrevet

Vi har alltid 1 kg per hode og det blir alltid borte. Nå er vi kjent for å være ganske storspiste, så det kan godt være den mengden ikke er normalen...

Skrevet

Jeg tror ikke 1 kg pr hode er normalen, men hva gjør det når dere koser dere? :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Haha, 2 til 3 skiver med reker, til middag?? Litt vel småspist kanskje? Eller ikke spesielt glad i reker?

Mer som 5-6 her i gården gitt, og aldri sett noen spise spesielt mindre...Kjøper alltid 1 kg pr pers vi også, og sjeldent det blir noe igjen.

Skrevet

Jeg spiser sjelden mer enn to skiver, men jeg har til gjengjeld mye reker på hver skive. 500 gram med skall er allikevel mer enn nok. ;)

Skrevet

Jeg synes 1 kg er mer mot normalen enn 1/2 kg. Da har man iallefall nok. 1/2 kg blir i knappeste laget, og det er litt pinlig å servere for lite mat.

Gjest Constanze
Skrevet

1/2 kg reker er det som er normalen å beregne pr pers.

Jeg elsker reker og her jeg bor får vi de nydeligste ferske reker - allikevel så klarer jeg ikke spise mer enn 1/2 kg - maks. Man har jo brød og majones til rekene og det metter jo også.

Skrevet

Jeg regner 1/2 kg pr. pers hvis vi er mange, og 3/4-1 kg hvis vi er få - og rekeelskende. Nå spiser vi stort sett lite brød til - så da går det jo mer reker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...