Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Hei! Hva bør en baby på 9 måneder spise. Lurer litt på om dette blir for ensidig? Han får ikke morsmelk lengre. Frokost: (06-07 tiden) 150 Ml morsmelkerstatning 2 halve brødskiver med litt forskjellig, som leverpostei, kokt skinke, makrell i tomat,Prim osv. Brunsj: (10-11 tiden) Vann 1-2 brødskiver med pålegg som til frokost Lunsj:(12-13 Tiden) Vann 1-2 brødskiver med pålegg som over Middag1: (13-14 tiden) Vann 1 glass ferdig middag, type småfolk, Nestle osv Middag2 / kvelds (17-19 Tiden) Vann Enten most middag som vi voksne spiser, eller brødskive med pålegg. Samt 150 ml Morsmelkerstatning før han legger seg.
Lillemams Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Hva med å bytte ut/legge til frukt i brunsjen? Og gi grøt til kvelds? Vil ikke tro han blir underernært på noen måte slik han spiser nå, så sålenge han vokser, er blid og fornøyd, får han nok det han trenger
Gjest Gjest Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Hei! Ja han fikk grøt innimellom. Men er ikke så glad i det lengre. Noe frukt har han også fått. Får gi litt mer av det. Og tenkte å legge til litt syrnet melkeprodukt, som jogurt osv. Han er ivertfall en blid gutt, så det er et godt tegn. Men feit er han ikke!
Gjest molte Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Ser ut som han spiser godt Det er vel ikke ensidig, så lenge han får forskjellig (sunt) pålegg. Blir det ikke litt lite melk, siden han heller ikke spiser grøt? Også frukt da, det er de jo ofte glad i og.
Bing Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Ser ut som han spiser godt Det er vel ikke ensidig, så lenge han får forskjellig (sunt) pålegg. Blir det ikke litt lite melk, siden han heller ikke spiser grøt? Også frukt da, det er de jo ofte glad i og. Jeg ville også gitt litt mer mme. Hva med å legge inn 150 ml til kvelden også? Og yoghurt ja, han trenger kalsium. Ellers synes jeg han spiser godt jeg :-)
Honesty Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Jeg synes også det ble veldig mye brødmat, og lite variert. Du kan jo gi mer frukt og også grønnsaker, og ved fylte 10 måneder kan du også så smått introdusere syrnede melkeprodukter og melk i matlaging. Mengdene er store i forhold til hva min 11 måneder gamle jente får i seg, men hun ammes fortsatt ganske mye, og spiser for det meste selv, unntatt mat som spises med skje.
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2010 #7 Skrevet 3. juli 2010 Hei! Ja jeg synes han spiser veldig mye jeg også, til å kun være 9 måneder. Grunnen til at det blir såpass mye brødmat, er at han er veldig glad i det og grøt er vanskelig å få i han. Men skal bli flinkere med frukt, grønt og syrnede melkeprodukter. Nå sitter vi forøvrig og spiser brødskive igjen til frokost Og MME flasken er ikke så interessant heller i dag he he. Han har også begynt å spise brødskivene selv nå. Gir en kvart om gangen og det går ned, men blir jo en del gris av det også da ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå