Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #1 Skrevet 2. juli 2010 Som overskriften sier så kommer kattematen (friskis tørrfor) hel ut av katten min. Den siste uken har jeg funnet avføring (ren kattemat "i kabel") og oppkast (vått kattefor) inne flere steder. Jeg lurer på om noen vet hva det kan være? Kan ikke si at katten virker syk ellers, men jeg blir litt bekymret. Den har spist det samme foret mange ganger før, så det er det heller ikke ... Noen som vet?
Green Lady Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Ville tatt den med til veterinæren for en sjekk. At maten ikke fordøyes vil jeg anse som urovekkende. Katter skal normalt heller ikke kaste opp, dersom de er friske.
Gjest Lille-pus Skrevet 2. juli 2010 #3 Skrevet 2. juli 2010 Ville tatt den med til veterinæren for en sjekk. At maten ikke fordøyes vil jeg anse som urovekkende. Katter skal normalt heller ikke kaste opp, dersom de er friske. Ja. Enig i at en tur til vet'en kan være lurt Ufordøyd mat er ikke et spesielt godt tegn. Nå i helgen kan det kanskje være lurt å gi noe som stabiliserer magen litt.... kokt ris mener jeg å ha hørt er gunstig... men det vet andre mer om, så her ber jeg pent om assistanse fra dem som har greie på det. Men..... de fleste kattene jeg har kjent har faktisk kastet opp, både tiitt og ofte. Hårballer kastes opp, og det hender faktisk de spiser så mye (seifilet) at dersom de skulle få fri tilgang på seien (som første-pusen min fikk) så spiser de til de kaster opp. Så slik jeg kjenner katter så kaster de opp både titt og ofte, - uten at det betyr at noe er galt. Jeg ville faktisk blitt mer bekymret om de ikke kastet opp en hårball (skjønt.... ball og ball.... mer en lang "hår-pølse" ) innimellom.
Gjest Pucifer Skrevet 2. juli 2010 #4 Skrevet 2. juli 2010 Kokt ris og fisk/kylling kan väre bra, men det kan slå helt ut andre veien også. Kommer helt ann på hva det er som er galt. Er dyret bare litt dårlig i magen, så er det kjempefint å gi dem dette, men i denne saken så ville jeg nok hört med en veterinär först siden kattematen kommer ufordöyd ut bakveien... slik skal det jo ikke väre.
Gjest Lille-pus Skrevet 2. juli 2010 #5 Skrevet 2. juli 2010 Kokt ris og fisk/kylling kan väre bra, men det kan slå helt ut andre veien også. Kommer helt ann på hva det er som er galt. Er dyret bare litt dårlig i magen, så er det kjempefint å gi dem dette, men i denne saken så ville jeg nok hört med en veterinär först siden kattematen kommer ufordöyd ut bakveien... slik skal det jo ikke väre. Tusen takk for assistansen, Pucifer Vi kan vel enes om at en telefon til vet'en bør være pkt. 1 her. De fleste kommuner hvor det er flere smådyrvetrinærer enn en har gjerne en vakttelefon (sånn i tilfellet. Min erfaring er at katter er veldig flinke til å skjule at de har ubehag, inntil det nærmest står om livet).
Gjest Pucifer Skrevet 2. juli 2010 #6 Skrevet 2. juli 2010 Ja absolutt, veterinär er förste prioritet I min kommune så kan man ringe sin faste veterinär - dersom det er utenfor åpningstiden så har de telefonsvarer med nummeret til den som har vakt den kvelden/helligdagen.
MissMas Skrevet 2. juli 2010 #7 Skrevet 2. juli 2010 Det er ikke bra, nei.. Ta en tur til veterinæren så fort som mulig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå