Gå til innhold

mat og bleier til en 1-åring på ferie

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

skal til Gran Canaria med ettåringen min og pappaen hans. Ble tipset av en kollega å ta med både mat på glass og bleier. Hva synes dere? Noen som vil dele erfaring?

takk:)

P.S. Får vi lov å ta med ekstra bagasje pga ettåringen? Vogn m.m?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har akkurat vært en måned i spania med gutt på nå 9 mnd, dog ikke på Gran Canaria, men regner med at du får det samme i butikkene der. Vi hadde ikke med mat, får tak i masse bra mat der også. Nestlé og Hipp er jo internasjonale merker, så det har de der også, i tillegg til andre merker. Man må lese litt mer på pakkene for å finne det som er bra, men det var ikke noe stort problem (fint om det står f.eks sin azucar, altså uten sukker ;)) Er det noe spesielt gutten din liker kan det være lurt å ha med akkurat det, for oss var det f.eks viktig å ha med smoothies fra Ella's kitchen, siden det er enkelt å gi ham på flyet o.l, og han alltid spiser det selv om han er trøtt og sur.

De har et bleiemerke der som heter Dodot, det er det samme som Pampers. Det er bokstavelig talt akkurat det samme merket, bare at de kaller det Dodot i stedet. Men bleier kommer kun i stooore pakninger, f.eks 72 eller 90 bleier, og er dyrt (en sånn pakning koster kanskje 20 euro, om du ikke finner tilbud).

Så vidt jeg vet får du ha med 10 kg bagasje til barnet, og det kan jo være lite om dere skal ha med vogn. Om dere reiser med sas bryr de seg sannsynligvis ikke, om dere reiser med norwegian eller andre må dere sannsynligvis betale dyrt. Det er ofte muligheter for å leie vogn der dere skal, hvis dere skal bo på hotell kan du kanskje ringe og spørre dem?

Skrevet

Jeg tok med bleier, havregrynsgrøt og velling.

Skrevet

Grøt fikk vi også tak i der, men det var litt annerledes konsistens, og følte ikke at den var like bra (nestlé grøt i spania er ikke den samme som i norge), luktet f.eks ganske kunstig og var med kun fint mel, men ungen spiste det jo. ;) Det kommer jo an på hvor nøye man er på det for et par uker eller så. Barn overlever sikkert å få litt annerledes mat i ferien de også.

Skrevet

Grøt fikk vi også tak i der, men det var litt annerledes konsistens, og følte ikke at den var like bra (nestlé grøt i spania er ikke den samme som i norge), luktet f.eks ganske kunstig og var med kun fint mel, men ungen spiste det jo. ;) Det kommer jo an på hvor nøye man er på det for et par uker eller så. Barn overlever sikkert å få litt annerledes mat i ferien de også.

Da vi reiste første gang ble koffert vår borte. Vi måtte kjøpe bleie og grøt. Fy for en tid. Bleiene var svindyre og grøten var full av sukker, eller et eller annet søtstoff som poden nektet å spise.

Mat er viktig, så ta med deg noe som du vet de liker og som er sunt. Det er et godt tips.

Skrevet

På Gran Canaria har de mye av de norske produktene i butikkene, faktisk mer enn de spanske i enkelte butikker. Ville derfor ikke brukt plass til bleier og mat, men kjøpt det på stedet. Og finner du ikke akkurat det 1 åringen spiser hjemme, er det alltid noe mat du får kjøpt som barnet kan spise. Og spnajolene er også opptatt av sine barn, så jeg tviler på at maten der er så mye usunnere enn her hjemme, selv om enkelte kanskje tror det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

takk for svar:)

ts

Skrevet

Jeg var på Gran Canaria da gutten min var 8 mnd. Jeg tok med bleier og mat fra Norge, da jeg hadde hørt at bleiene er dyre og dessuten er sønnen min ganske kresen når det gjelder middagsglass.

Skal til syden med han i neste uke, da er han nesten 1 år. Kommer til å ta med bleier, litt grøt/ middag og noe pålegg.

Da vi reiste med Star Tour, fikk vi ta med 10 kg ekstra. Nå skal vi reise med Apollo, og da får vi ikke ta med ekstra baggasje. (Vogn får vi selvsagt ta med)

God tur!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

takk effy:)

Vi får ta med 30 kg bagasje med Ving (Thomas Cook).

Har begynt å glede meg masse, selv om det er veldig lenge til avreise

Skrevet

Bleier er ofte veldig dyrt i utlandet, så det ville jeg tatt med.. Fyller man kofferten med litt bleier på turen, så har man jo plass til alt man kjøper på ferien når man skal tilbake :)

Noe mat kan være lurt å ta med, i tilfelle dere ikke finner noe barnet deres liker på ferie..

Vi var på Gran Canaria i fjor, da hadde jeg med en boks leverpostei og en tube kaviar til mine barn på 3 og 5. Minstemann er ikke så glad i gulost, skinke som ofte serveres til hotellfrokoster, ikke likte han eggerøre/egg/bacon heller... Så da fikk han brødskive med leverpostei/ kaviar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...