Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg har nylig funnet motivasjonen til å trene og spise sunnere. Jeg har hørt at det ikke er bra for kroppen å plutselig trene masse hvis man ikke har trent noe særlig tidligere og at det kan gi lavere utbytte. Jeg har et lite luksusproblem hvor jeg går veldig fort ned i vekt (men og veldig fort opp i vekt om jeg ikke holder aktivitetsnivået oppe). Nå er jeg i noe form for fysisk aktivitet hver dag, og jeg merker bare at motivasjonen blir høyere og høyere fordi jeg merker såpass stor forskjell. Jeg er redd for å bli sånn skikkelig muskeldame (det er ikke noe særlig pent syntes jeg), så vil jeg ikke bli syltynn heller. Vil heller ikke starte brått

Så det jeg lurer på er om noen av dere har en balansert treningsplan som dekker både kondisjon og styrke, og som man kan bygge på etter at man har kommet godt i gang?

Så lurer jeg på om noen har noen sunne oppskrifter med mye smak? Begynner å bli litt lei av å spise omtrent det samme hver dag.

Beklager hvis dette er et tema som har blitt tatt opp 1903 ganger på forumet.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du blir ikke muskeldame! Det skal mye til før at jenter får skikkelig bygget muskler, og da skal du også spise mye også. Ikke vær redd for å kjøre styrke.

Hva synes du om f.eks Jessica Biel ? hun trener mye styrke, men hun er da slank og flott, og er muskuløs uten å være for stor. Det skal mye til, ser du.

Kan du ikke sjekke matprat.no ? Der er mange oppskrifter =)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For å ende opp som "muskeldame" må man over mange måneder (om ikke år!) vært veldig korrekt og målbevisst i både trening og kosthold. Og i tillegg bør man ha et visst genetisk anlegg for det.

Så tren styrke du, og ikke bekymre deg. ;) Du kommer IKKE til å plutselig våkne opp en dag og se ut som en fitnessutøver.

Gjest Nanne70
Skrevet

Så flott at du har funnet motivasjon til en sunnere livsstil! Treningsprogram kan du f.eks. finne på personligtrening.no eller iform.no. Du kan også sjekke ut ExerciseTV for nedlasting av treningsvideoer, enkelte av disse er også gratis.

For gode oppskrifter på sunn mat, se f.eks. melk.no/sunne oppskrifter, vektklubben.no(du må registrere deg som bruker, men det er gratis) eller matoppskrift.no, for å nevne noen.

Lykke til!

Skrevet

Heisann!

Jeg har nylig funnet motivasjonen til å trene og spise sunnere. Jeg har hørt at det ikke er bra for kroppen å plutselig trene masse hvis man ikke har trent noe særlig tidligere og at det kan gi lavere utbytte.

Hvis det er år og dag siden du trente sist, så er det lett å bli overtrent hvis du begynner for hardt. På den annen side vil du formodentlig ikke orke å trene mye hvis du er helt utrent, så sant du ikke presser deg selv veldig.

Ta det pent til å begynne med, lytt til kroppens signaler. Angående utholdenhet så skal du holde på så lenge at du godt kunne ha holdt på litt til, med andre ord ikke ta deg helt ut. Sørg også for å være fullt restituert før du tar neste økt. Hvis du kjenner det i kroppen to dager etter forrige økt har du trent for hardt, og bør ta det roligere neste gang. På den måten orker du å trene mer netto, og vil få bedre fremgang enn med få og lange økter.

Skrevet

Så tren styrke du, og ikke bekymre deg. ;) Du kommer IKKE til å plutselig våkne opp en dag og se ut som en fitnessutøver.

Dette er en av verdens beste kvinnelige olympiske vektløftere:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...