Gjest Sarah Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Hvor stor er risikoen for å bli gravid hvis han spruter på utsiden? Da tenker jeg på å la han sprute i området rundt skjden, der det er hår? Vi synes det er best uten kondom, og jeg vil ikke bruke prevensjon/hormonpreparater pga blodpropp i familien. Jeg liker heller ikke å lå han komme i munnen siden jeg ikke klarer å svelge, og synes det er en dårlig avslutning på sexen å måtte springe på badet for å spytte. Kommer han andre steder på kroppen min blir det bare gris og sæden renner ut i sengen, uff. Lurer på om det er mulig å bli gravid hvis han spruter utenpå skjeden, i det hårete området, da holder hvertfall sæden seg der en stund, og man får tid til en liten hvil før man må "rydde opp" Er det noen som har blitt gravid ved å bli sprutet der?? Sarah
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Ja, du kan bli gravid. Smøreveæsken kan inneholde sæd og det er også fort gjort å miste noen dråper innefor under utløsning. Hvorfor ikke bruke kondom? Det går også an å investere i eggløsningstest, men det tror jeg er dyrt og man må måle nøyaktig (vet ikke så mye om det, men søk litt rundt og lær mer om det)
Gjest la være Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Hvor stor er risikoen for å bli gravid hvis han spruter på utsiden? Da tenker jeg på å la han sprute i området rundt skjden, der det er hår? Vi synes det er best uten kondom, og jeg vil ikke bruke prevensjon/hormonpreparater pga blodpropp i familien. Jeg liker heller ikke å lå han komme i munnen siden jeg ikke klarer å svelge, og synes det er en dårlig avslutning på sexen å måtte springe på badet for å spytte. Kommer han andre steder på kroppen min blir det bare gris og sæden renner ut i sengen, uff. Lurer på om det er mulig å bli gravid hvis han spruter utenpå skjeden, i det hårete området, da holder hvertfall sæden seg der en stund, og man får tid til en liten hvil før man må "rydde opp" Er det noen som har blitt gravid ved å bli sprutet der?? Sarah Problemet er bare, og dette burde både du og han vite fra før, at det ikke bare er spruten som kan gjøre deg gravid. Det kommer sædceller ut av penisen hans hele tide under samleiet, i små mengder. Det kalles for eksempel "precum" eller "gledesdråper", og er sædvæske like god som den som kommer til slutt. Så hvis dere har ubeskyttet sex, spiller det ingen rolle om han spruter i nattbordskuffen til naboen, du har fortsatt gode sjanser for å bli gravid. Regner ikke med du har fått unger, men hvis du har kan kopperspiral være en mulighet. Den er hormonfri.
Gjest Sarah Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 At det er en risiko er vi inneforstått med, men spm var, er det noen av dere som har blitt gravid av å bli sprutet der? Regner med at mange av dere har fått spruten i det området. Sarah.
ism85 Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Ja du kan bli gravid av det, sædcellene kan vist svømme inn selv.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. juli 2010 #6 Skrevet 4. juli 2010 Vi bruker heller ikke gummi, men jeg pleier attid bare å runke han på slutten. Synes egetlig dette fungerer greit. Har ikke brukt gummi det siste året og har enda tilgode å bli gravid. Selvfølgelig er det en sjanse for at det skjer og det er vi begge inneforstått med, men om det skulle komme en liten en så er ikke det så veldig farlig. =o)
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2010 #7 Skrevet 4. juli 2010 At det er en risiko er vi inneforstått med, men spm var, er det noen av dere som har blitt gravid av å bli sprutet der? Regner med at mange av dere har fått spruten i det området. Sarah. Nei, jeg har ikke blitt gravid, for jeg har bestandig brukt annen prevensjon. Jeg tørr rett og slett ikke løpe risikoen for en uønsket graviditet Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har hatt sex uten noe form for beskyttelse. Hilsen seksuell aktiv i mere enn 30 år
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2010 #8 Skrevet 4. juli 2010 På norsk heter det forsats eller prostatavæske. Nei du kan ikke bli gravid av at han spruter utenpå deg, men om dere har sex uten prevansjon er sjansen der uansett.
Ethereal Skrevet 4. juli 2010 #9 Skrevet 4. juli 2010 1. Du kan bli gravid selv om han ikke kommer inni deg. Å hoppe av i svingen er ingen garanti. 2. Hvis du syns det er slitsomt at det renner i sengen: ha et håndkle tilgjengelig som du kan tørke det vekk med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå