Gå til innhold

Avocado...hva bruker du den til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er glad i avocado, men den ender som oftest rett i munnen min, eller i salat. Synes også det er godt med avocado og reker evt skinkestrimler. Vil gjerne bruke den til noe mer spennende - så hva bruker du avocado til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker stort sett kun avocado i guacamloe(?) vi, er ikke så glad i det "bart"

Gjest sunshine-t
Skrevet

feks lage et smørbrød?

ferskt brød, leverpostei, skiver av rødløk, avokado og salt op pepper. høres helt forferdelig ut, men sååå utrolig godt det er!!!!

Skrevet

Jeg er også veldig glad i avocado! Bruker det til:

Guacamole

Salat

Sandwicher til ulike grønnsaker/pålegg

Forrett: Fyll en halv avocado med litt rømme, lodderogn, rå løk og evnt litt reke NAM!

Skrevet

Jeg bruker avocado til parmaskinke og ost, guacamole, spekeskinke-fat og av og til som ren snacks. Fett, men sunt og godt.

Skrevet

Er fryktelig glad i tubeost og tjukke skiver av avokado på govt knekkebrød... Namme, nam... :D

Suz

Skrevet

:o En egen avocado tråd :D Jeg som har så lyst på avocado i dag!!

Jeg liker gratinert avocado med rekefyll og rosa saus (javel, thousand island da, for søren :oops: ), Guacemole, også er jeg veldig, veldig glad i å spise avocado rett fra skallet med masse salt og pepper. Akkurat det siste der drømmer jeg om nå. Har så lyst på :P

Skrevet

Men Embla s ingen grunn til å skamme seg over thousand island da, så lenge du lager den selv. Jeg gjør det ikke, men jeg skryter på meg :ler: .

Takker ellers for tipsene. Ingen som bruker den i varm mat?

Skrevet

miss lalique har samme matsmak som meg! jeg bruker den som - vel som henne - og som snacks med masse maldomsalt på...

Skrevet

Bruker det mest til guakomole, men også i salater, til spekemat og som forrett. Fyller da med rømme, reker, røkelaks og svart rogn... NAM

Skrevet

bruker det mest i tortillas sammen med: enten kyllingbiter eller kjøttdeig med tacokryddermix, sammen med salat med mais og cherrytomater + lettrømme.. det er nam-nam det :P

smaker godt rett fra skallet også - eller på lyst ferskt brød

Skrevet

Bruker avocado til Guacamole eller i salater (namnam med kylling).

Synes forresten det kan være litt vanskelig å finne fine avocadoer i butikken. Enten har de ikke - eller så er det helt harde, eller overmodne.

Skrevet
Synes forresten det kan være litt vanskelig å finne fine avocadoer i butikken. Enten har de ikke - eller så er det helt harde' date=' eller overmodne.[/quote']

Med de som er harde pleier jeg å legge sammen med epler og da modner de fortere, det er verre med de overmodne ja.

Skrevet

Jeg pleier å lage pannestekt sandwich som på reklamen, med skinke og avocado. Dødsgodt!

Skrevet

Jeg har aldri brukt avocado så mye, men jeg må bare spørre om noen har oppskrift på en spesiell avocadodip? (Ikke guacamole)

Fikk den servert til et brød på Kreta da jeg var der, og det var sinnsykt godt!! Men jeg finner ingen oppskrift noen steder.... :-?

Lillian

Skrevet

Avakado er rik på næringstoffer og essensielle fettsyrer som er ideelle for å tilføre moden hud fuktighet. I sør- afrika er det vanlig at man gnir avokadomos inn i ansiktet for å motvirke den aldrende virkningen solstrålingen har på huden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...