Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har vært med typen i snart 3 år,så dette burde hvertfall ikke kommet nå.

Jeg tenker på hvordan han hadde det med eksene og at de hadde sex osv.Dette skaper jo bare meg selv mer problemer,jeg har til og med møtt hun ene så det gjør det ikke lettere.

Hvorfor gjør jeg det?Gjorde det i starten også sammenlignet meg veldig med dem.Nå flyr bare tankene på ting de gjorde sammen osv,da blir jeg sikkelig lei meg.

Har du hatt det sånn?Hvordan bli kvitt disse tankene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen må jo tenke på x-ene hans også. Han gjør jo ikke det selv, så da er det perfekt at du løser den oppgaven.

Gjest Dainty
Skrevet

Hva med dine egne ekser/sexpartnere? Tenker du på dem når du er sammen med din nåværende, og lengter du tilbake? Mest sannsynlig ikke. Så hvorfor skulle han gjøre det?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva med dine egne ekser/sexpartnere? Tenker du på dem når du er sammen med din nåværende, og lengter du tilbake? Mest sannsynlig ikke. Så hvorfor skulle han gjøre det?

Han var min første.Nei jeg lengter ikke tilbake til de mine ekser.

Skrevet

Han var min første.Nei jeg lengter ikke tilbake til de mine ekser.

Tror du han helst vil tilbake til en x?

Sannsynligvis vil han være mannen din. Kos dere, snakk sammen godt, og samarbeid i kjærlighet. Hvis det er slik dere lever, så er det absolutt uaktuelt for han å snu.

Gjest aniana
Skrevet

Har vært med typen i snart 3 år,så dette burde hvertfall ikke kommet nå.

Jeg tenker på hvordan han hadde det med eksene og at de hadde sex osv.Dette skaper jo bare meg selv mer problemer,jeg har til og med møtt hun ene så det gjør det ikke lettere.

Hvorfor gjør jeg det?Gjorde det i starten også sammenlignet meg veldig med dem.Nå flyr bare tankene på ting de gjorde sammen osv,da blir jeg sikkelig lei meg.

Har du hatt det sånn?Hvordan bli kvitt disse tankene?

Åjada.. Jeg tror ganske mange av oss har hatt de tankene. Spesiellt de av oss hvor partneren er "den første". Jeg gikk fra å være gift med en mann til å få meg kvinnelig samboer... Jeg ble etterhvert så ille at jeg ba henne om å få se bilder av de.. sykt, men ja! Jeg roa meg noe med det. Jeg fortalte henne om usikkerhetene mine og med det kunne hun fortelle meg klart og tydelig at det var flere enn en grunn til at de ikke var i livet hennes lengre. For min del så var det godt at hun kunne både se og forstå at det var en ting jeg hang meg opp i, men som jeg måtte finne ut av selv. Med det, forståelsen og aksepten, så har jeg ikke lengre behov for å verken snakke om de eller tenke på de. Husker ikke lengre hva de alle heter... så viktig har det blitt.

Jeg opplever at når man snakker utfra egne følelser (som bare er dine) så er det ingen som kan argumentere verken for eller i mot, for det er kun Du som kjenner de og lever med de.

Har dere bra kommunikasjon så ville jeg bare fortalt hva som plaget deg, for det er sikkert ikke noe godt for han å kjenne på din usikkerhet om dere skulle treffe henne igjen.

Lykke til.. jeg håper at det kom noe fornuftig utav dette.. så tidlig på morran :)

Skrevet (endret)

Tenker du på dine egene ex`er da?

Du skjønner vel at du må hjelpe deg selv på vei her, og ikke trekke deg selv ned i søla. Ikke la deg selv fortsette å tenke. Du kan faktisk drive forholdet ditt til en slutt hvis du henger deg opp i dette.

Er han ikke sammen med deg, og har vært det i 3 år?

Endret av Mir
Skrevet

Det er bare et (kort og godt) svar: GLEM dem. De er ekser, altså historie.

Det er ingenting du kan blame ham for (med mindre han flørter ekstremt med dem NÅ), så du bør jobbe med din egen selvtillit. Husk også at det er en grunn til at det ble slutt mellom dem. Så selv om de kan virke perfekte, er det bare en illusjon.

Skrevet

Nå var det vel ikke at hun fryktet han skulle gå tilbakke til en eks, men tanken på han sammen med dem. OG slike tanker er ikke gode nei. Føler med deg på det. Men du må bare ta deg selv i nakken her. Slike tanker smerter jo bare, og hjelper ingen.

Han har en fortid, og lite du kan gjøre med det. Vær heller glad at han har en fortid.:)

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Alle kvinner er utstyrt med eiertrang (blant annet), redebyggere som dere er. Noen har mer av det enn andre, noen er flinkere til å undertrykke det enn andre.

TS, mitt råd: Vær åpen om det til kjæresten din men husk for all del å formidle det på en skvær, real og konstruktiv måte.

Menn er generelt sett svært lite medgjørlige dersom vi så vidt senser at et budskap inneholder et snev av bebreidelse eller anklagelse. Husk det :filer:

Skrevet (endret)

TS, mitt råd: Vær åpen om det til kjæresten din men husk for all del å formidle det på en skvær, real og konstruktiv måte.

Menn er generelt sett svært lite medgjørlige dersom vi så vidt senser at et budskap inneholder et snev av bebreidelse eller anklagelse. Husk det :filer:

Du er absolutt inne på noe Gorgonzola! Jeg tror det er viktig å tenke etter hva man egentlig metakommuniserer med anklager og bebreidelser: "du er ikke bra nok slik du er" eller "jeg vil at du skal forandre deg slik at du blir mer lik meg".

Alle mennesker bringer en fortid med seg inn i nye forhold - og man kan like eller ikke like ingrediensene. Men det tilhører fortiden og er jo i bunn og grunn erfaringer som gjør at man er den man er i nåtiden.

Når man begynner å gi plass til uhensiktsmessige tanker så har de en tendens til å ta større og større plass. På den annen side - når man lærer å ta kontroll over slike tanker, så vil det bli mere plass til kontruktiv og oppbyggelig tankevirksomhet.

Endret av Havbris

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...