Gjest Elijah Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Hei, Jeg fantaserer om en tur til Thailand i sommer til tross for et stramt budsjett Hvor billig kan man få en tur til Thailand samtidig som man lever noenlunde greit? Shopping er ikke på budsjettet, men tenker på en ok levestandard med ok bopel samt mat og drikke. Et stalltips jeg har fått tidligere er å ikke bestille noe hotell før man kommer bort. Kanskje litt travelt, men visst nok mulig å få veldig billig og bra overnatting ifølge min kilde. Ellers er det vel enkelte deler av Thailand som er billigere enn andre? Takker for svar! Elijah
gard Skrevet 2. juli 2010 #2 Skrevet 2. juli 2010 Hei Jeg villa ha booket hotell i noen netter iallefall slik at du slipper å styre for mye ved ankomst - se f.eks. på en side som http://www.asiatravel.com/thailand.html . Du kan få hoteller ned til rundt 200 kroner per natt og det er jo ganske billig eller? Hvis ikke kan du sikkert få noe veldig billig på Khao San Road :-) Du kan spise og drikke ganske billig...du må bare gå på lokale sjapper og spise Thai mat så pleier det å bli billig. Men med en gang en skal ha seg en kaffe på Starbucks så er det nesten samme pris som i resten av verden. Lykke til med planleggingen ;-)
Gjest Elijah Skrevet 3. juli 2010 #3 Skrevet 3. juli 2010 Hei Jeg villa ha booket hotell i noen netter iallefall slik at du slipper å styre for mye ved ankomst - se f.eks. på en side som http://www.asiatravel.com/thailand.html . Du kan få hoteller ned til rundt 200 kroner per natt og det er jo ganske billig eller? Hvis ikke kan du sikkert få noe veldig billig på Khao San Road :-) Du kan spise og drikke ganske billig...du må bare gå på lokale sjapper og spise Thai mat så pleier det å bli billig. Men med en gang en skal ha seg en kaffe på Starbucks så er det nesten samme pris som i resten av verden. Lykke til med planleggingen ;-) Takker for godt svar, Gard Noen tips til konkrete plasser å reise til i Thailand? Når på året er det billigst å reise dit? Det ble ikke tur nå i sommer, men jeg kan tenke meg en tur i løpet av året så jeg kan tenke meg å planlegge litt Elijah
Gjest Feline. Skrevet 3. juli 2010 #4 Skrevet 3. juli 2010 Lurer også på hvordan man kan få billigst mulig flybilletter til slike land? Type hvilket land som er billig å reise til fra norge, og som deretter har billige fly til thailand, og hva flyselskapene heter... Har hørt folk som flyr til f.eks dubai med norwegian, bytter fly der og sparer mange tusen kroner....
gard Skrevet 4. juli 2010 #5 Skrevet 4. juli 2010 Hei Følg med på sidene til Lufthansa, KLM, SAS, Finnair etc eller meld dere på deres nyhetsbrev så vil dere få tilsendt info om flytilbud så er det bare å slå til når det er gode tilbud :-) Sist vi reiste dro vi med SAS og billetten kostet vel 5500 kr hvis jeg ikke husker helt feil og det er ikke så gal pris for en så lang flytur. Du kan også sjekke kayak.com og se om det er gode priser fra f.eks. London og så bare bruke Norwegian til å komme seg til London. Bangkok er et must i noen dager selv om byen kan være litt "skremmende" til å begynne med ;-) Sjekk et reisebrev her http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm Hvis du vil ha sol og strand er det mange plasser å dra til...Hua Hin (tog eller buss fra Bangkok), Samui, Phuket, Krabi etc. Vi var blant annet på Phuket ifjor og hovedstrendene der er ganske travle og det er fullt av skandinavere så det blir litt vel mye Syden stemning der synes jeg ;-) Når en skal dra...det er billigst når det er regntid der nede. Sesongene er omtrent som følger: høyseson fra desember til april for da er det ikke mye regn og det blir varmere og varmere. Fra mai til november er været litt mer preget av monsunen og det blir mer regn når det går mot september, oktober. Se http://www.weatherbase.com for værstatistikk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå