Gjest Badbarbie Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har farget håret mitt utallige ganger siden jeg var 14, bleket det engang men da ble det gult, har farget det brunt selv utallige ganger, og har hatt svart hår 2 ganger før og det er svart nå, eller det VAR svart, nå er det veldig mørkebrunt med MASSE røde pigmenter i, det skinner igjennom når solen lyser på det, og det liker jeg ikke. Nå vil jeg ha tilbake min naturlige hårfarge, eller så nærmt som mulig, altså lysebrunt. Før jeg begynte med fargingen så var det lysebrunt og uten et rødt skjær. Hvordan får jeg bort dette ? Jeg vil fjerne alt som heter rødt ut av håret mitt Vil ha noe sånn som dette:
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Er ikke det bare å gå til en frisør å gjøre det? Har selv farget håret hos frisør i sikkert over 10 år nå og har aldri fått noen annen farge enn jeg vil ha. Eneste negative er jo at det koster en del.
Gjest Badbarbie Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Er ikke det bare å gå til en frisør å gjøre det? Har selv farget håret hos frisør i sikkert over 10 år nå og har aldri fått noen annen farge enn jeg vil ha. Eneste negative er jo at det koster en del. Jo, men det gjøres ikke over en dag hos frisøren. Blir jo nesten 1000 kroner hver gang om jeg skal gjøre det hos frisøren til jeg har fått den fargen jeg vil ha. Jeg har en GOD del røde pigmenter i håret, så jeg vil tro det tar tid, vil jo ikke gå rundt med misfarget hår heller =/ Er ikke store utvalget av frisører her jeg bor heller så.. Sist gang jeg gjorde dette hos en frisør så satt jeg igjen med like rødt hår som før, bare en jevnere farge.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Men ... har du naturlig røde pigmenter i håret?
Pinkyh Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 (endret) Du må jo betale litt om du vil ha tilbake hårfargen din uten å vente til det vokser ut. Regn med å betale mellom 1200-2000 per gang for å få det ordentlig. Første gangen avfarger du. Så venter du litt, slik at hodebunnen får hvile, også farger du håret til du får det tilnærmet din egen farge. Er jo ikke big deal om du drar til en frisør som har peiling. Og om du ikke har frisører der du bor som er flinke nok, må det vel gå ann å dra til en by i nærheten som har flere frisører? Hjemmefarge er forresten det dummeste du kan gjøre mot håret ditt. Det er veldig vanskelig å bli kvitt fargen. Derfor kan det ta litt tid å få tilbake naturlig farge. Hadde selv svart hår som jeg hadde hjemmefarget som jeg til slutt fikk helt blondt gjennom 3 behandlinger. Hos frisøren.. Endret 1. juli 2010 av Pinkyh
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har farget og bleket og stripet håret mitt siden jeg var 14, og når jeg ble 25 ville jeg ha helt naturlig hårfarge. Så jeg sluttet helt å gjøre noe med håret, jeg farget håret mitt i en tilnærmet naturlig hårfarge hos frisøren, og bare lot det vokse. Kan tro det var kjedelig å vente på at hårfargen skulle vokse ut, og jeg klippet det imellom, og det var nesten gøy når jeg så den naturlige hårfargen min ble lenger og lenger, og til slutt var bare 10 cm av tuppene mine farget og resten naturlig, og nå sitter jeg med mitt halvelange hår med min naturlige hårfarge. Holder på å spare langt hår nå da Du må bare være tålmodig. Det tar minst et år eller to!
Gjest Badbarbie Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 Men ... har du naturlig røde pigmenter i håret? Nei det har jeg ikke
Gjest Badbarbie Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har farget og bleket og stripet håret mitt siden jeg var 14, og når jeg ble 25 ville jeg ha helt naturlig hårfarge. Så jeg sluttet helt å gjøre noe med håret, jeg farget håret mitt i en tilnærmet naturlig hårfarge hos frisøren, og bare lot det vokse. Kan tro det var kjedelig å vente på at hårfargen skulle vokse ut, og jeg klippet det imellom, og det var nesten gøy når jeg så den naturlige hårfargen min ble lenger og lenger, og til slutt var bare 10 cm av tuppene mine farget og resten naturlig, og nå sitter jeg med mitt halvelange hår med min naturlige hårfarge. Holder på å spare langt hår nå da Du må bare være tålmodig. Det tar minst et år eller to! Det er jo fint, men for min del trenger ikke det være min helt naturlige hårfarge, vil bare ha lysebrunt hår uten røde pigmenter. 2 år blir for lenge for meg. Vil helst ha det ferdig til jeg begynner på skolen igjen den 18 august så.. Også bruker jeg exensions hver eneste dag, og det å gå uten i 2 år uten kommer til å gå dårlig for meg, da håret mitt er verdens tregeste i og vokse -.-
Gjest Badbarbie Skrevet 1. juli 2010 #9 Skrevet 1. juli 2010 Du må jo betale litt om du vil ha tilbake hårfargen din uten å vente til det vokser ut. Regn med å betale mellom 1200-2000 per gang for å få det ordentlig. Første gangen avfarger du. Så venter du litt, slik at hodebunnen får hvile, også farger du håret til du får det tilnærmet din egen farge. Er jo ikke big deal om du drar til en frisør som har peiling. Og om du ikke har frisører der du bor som er flinke nok, må det vel gå ann å dra til en by i nærheten som har flere frisører? Hjemmefarge er forresten det dummeste du kan gjøre mot håret ditt. Det er veldig vanskelig å bli kvitt fargen. Derfor kan det ta litt tid å få tilbake naturlig farge. Hadde selv svart hår som jeg hadde hjemmefarget som jeg til slutt fikk helt blondt gjennom 3 behandlinger. Hos frisøren.. Vet at det kommer til å koste, men penger er noe jeg ikke har mye av, og vil nødig få foreldrene mine til å betale for meg. Jeg er klar over at hjemmefarging er noe av det dummeste man kan gjøre med håret. Men så var jeg ganske sikker på å ha det svart lenge da jeg farget det sist Jeg har lest en god del om sølv shampoo, og det virker som folk sverger til den, lurer på om det går ann å bruke den tiden før jeg går til frisør.
skandale Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 Min frisør sa det var veldig vanskelig å få røde pigmenter ut av håret. Jeg hadde riktignok rødt hår og ville ha det brunt, men det ble selvfølgelig rødskjær og -toner i det, fordi det var så vanskelig å få ut. Tror du må ta det i flere omganger hvis du vil ha et tilnærma naturlig resultat, og la det nye som vokser ut slippe røde pigmenter.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #11 Skrevet 1. juli 2010 Det er jo fint, men for min del trenger ikke det være min helt naturlige hårfarge, vil bare ha lysebrunt hår uten røde pigmenter. 2 år blir for lenge for meg. Vil helst ha det ferdig til jeg begynner på skolen igjen den 18 august så.. Også bruker jeg exensions hver eneste dag, og det å gå uten i 2 år uten kommer til å gå dårlig for meg, da håret mitt er verdens tregeste i og vokse -.- Da må du nesten gå til frisøren å få hjelp. Koster kanskje litt, men det er verdt det viss du vil være fornøyd til skolestart? Du kan jo f.eks spise masse avokado, det er veldig bra for hud, hår og negler. Da vil håret vokse fortere. Og å få i seg B-vitamin er bra
Gjest Skrevet 2. juli 2010 #12 Skrevet 2. juli 2010 (endret) For noen år siden hadde jeg samme farge som deg og gikk til lysebrunt. Resultatet ble riktignok lysbrunt med grønnskjær i hele håret, og håret var på det tidspunktet så slitt av all behandlingen med å fjerne rødfargen at jeg måtte klippe MYE av det! Grønnskjær pleier man etter det jeg har forstått å fjerne ved å legge i litt røde pigmenter(?),men det gikk ikke for min del siden håret var så slitt at det ikke ville ta til seg farge. Så jeg endte opp med temmelig kort hår med grønnskjær...ikke vakkert! Tenk deg GODT om før du prøver å fjerne all rødfargen er mitt råd Edit: Dette ble gjort hos frisør,ikke hjemme Endret 4. juli 2010 av Iza'bella
einna Skrevet 3. juli 2010 #13 Skrevet 3. juli 2010 Jeg hadde rødbrunt hår en periode, er opprinnelig mørkeblondt mot lysebrunt. Umulig å få ut rødskjæret da jeg ville ha min naturlige farge. Heldigvis blendet fargen greit med det som vokste ut, ser bare forskjell når jeg holder tuppene opp mot hodebunnen. Dessuten var ikke fargen den verste til huden min. Har brukt over et år nå på å la det naturlige håret vokse ut. Angrer litt på at jeg ikke gikk til frisør og avfarget med en gang, men etterhvert så ville jeg ikke tulle mer med håret. Sølv/lillashampo fungerte litt på mitt hår, fjernet det aller verste og lysnet tuppene litt, men det er laangt fra nok. Det sliter nok også litt på håret, så husk å kure det. Ditt hår er også tydelig farget mange ganger, og mettet på farge, så det krever nok litt å få det brunt uten rødskjær. Anbefaler frisør. Har du lite penger så kan du jo skaffe deg noen småjobber, er garantert noen som trenger litt hagearbeid gjort for eksempel, evt barnepass. Tror nok det er verdt innsatsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå