Gå til innhold

får ikke in tampong:(

Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Er verken jomfru eller ung,tvert imot jeg er 25 år og det er ubehaglig å ha i tampongen,jeg får den heller ikke helt inn.Og derfor lekker det alltid.Hvorfor skjer dette?Er ikke kjempe trang heller ingen problemer meg å ha sex osv.Noen gode tips til å få den helt inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg er 29 og jeg har også problem med å få det inn, og jeg syns det er ubehagelig, derfor bruker jeg bind, syns det er mer behagelig.

HVis det er ubehagelig å bruke tampong, så burde du holde deg til bind. Det er ikke alle som passer til å bruke tampong...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Har dere prøvd tampong med innføringshylse f.eks tampax eller ob som nå også har kommet med innføringshylse.

Jeg klarer ikke å sette inn en vanlig tampong, har for korte fingre til å få den langt nok inn og rett inn. Hvis den sitter skjevt så lekker den og det kan bli ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men hvordan skal den sitte da? Skal den helt opptil skjedetappen, eller hva det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men hvordan skal den sitte da? Skal den helt opptil skjedetappen, eller hva det heter?

du skal dytte den opp så langt du klarer, slik at den ikke merkes. Hvordan står/sitter du når du fører den inn? jeg får den aldri til å sitte godt hvis jeg tar det ene beinet opp på dolokket som det står man skal gjøre. jeg putter den inn når jeg enten står eller sitter på doen, og sprer beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ts her jeg har prøvd tampax den går helt inn,men den lekker sikkelig mye selv den største.Har ikke sett at ob har kommet med innføringshylse.Hvor kan jeg kjøpe den.Jeg orker ikke å bruke bind hele tiden,det er så mye greiere med tampong.Jeg får den såvidt inn også stopper det,føles sikkelig ubehaglig å sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg haddde problemer med å få inn tamponger, helt til jeg begynnte å bruke OB PRO COMFORT. Denne har et slags "silketrekk" på seg som gjør at den glir lett inn. Jeg klarer nesten ikke få inn de andre typene, det gjør bare vondt, men denne er utrolig bra. :)

Og det kan være lurt å sitte på toalettet eller bare på huk når man fører det inn, da er det lettere å få den langt nok opp.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lolita___

Jeg haddde problemer med å få inn tamponger, helt til jeg begynnte å bruke OB PRO COMFORT. Denne har et slags "silketrekk" på seg som gjør at den glir lett inn. Jeg klarer nesten ikke få inn de andre typene, det gjør bare vondt, men denne er utrolig bra. :)

Og det kan være lurt å sitte på toalettet eller bare på huk når man fører det inn, da er det lettere å få den langt nok opp.... :)

Sliter med det samme selv.Bra ide

Endret av lolita___
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også slitt med få tampongen langt nok inn. Men det går rett og slett på at fingrene mine ikke er lange nok...

Fungerer når jeg bruker inføringshylse, men ellers er det ikke mulig å få dem langt nok inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men om man fører tampongen så langt inn man kan, vil det ikke gjøre vondt om man sitter? Presser den ikke på livmortappen (haha, jeg skrev skjedetappen lenger opp ...) da?

Vil ikke det gjøre vondt? Vil den forsvinne inn gjennom livmortappen???

Tror jeg må kjøpe meg en pakke OB PRO COMFORT :) Hvordan vet man hva slags størrelse man skal ha? Prøvde tampong når jeg var 14, og har ikke prøvd siden ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Men om man fører tampongen så langt inn man kan, vil det ikke gjøre vondt om man sitter? Presser den ikke på livmortappen (haha, jeg skrev skjedetappen lenger opp ...) da?

Vil ikke det gjøre vondt? Vil den forsvinne inn gjennom livmortappen???

Tror jeg må kjøpe meg en pakke OB PRO COMFORT :) Hvordan vet man hva slags størrelse man skal ha? Prøvde tampong når jeg var 14, og har ikke prøvd siden ...

Jeg dytter den vel inn så den er ca 3 cm fra skjedeåpningen. En tampong kan aldri forsvinne inn i livmorhalsen, åpningen der er på millimeter.Jeg har aldri hatt vondt når jeg sitter fordi den er for langt inn, heller at den ikke er for langt inn, da er det ubehagelig og man kjenner den hele tiden.

Man bruker str avhengig av hvor mye man blør, om du blør normalt så vil jeg tippe at medium str er riktig, men du må nok prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jo lengre opp du får den, da merker du ingenting! Det gjør bare vondt hvis den er for langt nære inngangen.

Om dere har problemer, smør på litt glidekrem eller noe slikt for å få den inn!

Jeg hadde samme problemet som dere, og prøve 10 ganger samme dag før jeg fikk den inn. Til slutt gikk det.. etter å ha trodd at det var inne gang på gang, og det så ut som jeg hadde drite på meg. Det var da den satt for langt ute.

En ting til; pass på å bare dytt på. Hos meg kan det alltid gjøre litt småvondt rett ved inngangen når jeg setter den inn, men så fort jeg er forbi der så dytt den rett opp så langt du kan. Jeg bruker midt-fingeren til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jo lengre opp du får den, da merker du ingenting! Det gjør bare vondt hvis den er for langt nære inngangen.

Om dere har problemer, smør på litt glidekrem eller noe slikt for å få den inn!

Jeg hadde samme problemet som dere, og prøve 10 ganger samme dag før jeg fikk den inn. Til slutt gikk det.. etter å ha trodd at det var inne gang på gang, og det så ut som jeg hadde drite på meg. Det var da den satt for langt ute.

En ting til; pass på å bare dytt på. Hos meg kan det alltid gjøre litt småvondt rett ved inngangen når jeg setter den inn, men så fort jeg er forbi der så dytt den rett opp så langt du kan. Jeg bruker midt-fingeren til dette.

Uff jeg får vel prøve det:(Jeg synest det er litt ekkelt å dytte med fingeren også.Til og med når jeg onanerer bruker jeg aldri fingerne klarer ikke:(Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

Uff jeg får vel prøve det:(Jeg synest det er litt ekkelt å dytte med fingeren også.Til og med når jeg onanerer bruker jeg aldri fingerne klarer ikke:(Ts

Hva bruker du da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Hva bruker du da???

Stimulerer klitorisen :)ja i know veldig rart..Har ingen problemer når kjæresten fingrer meg,men jeg klarer ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ts her jeg vil bare takke deg for rådet om å sitte på do å spre beina funka som rakkern :klemmer: endelig kan jeg bruke tampong hihihi i en alder av 25 hahaha:)Jeg kjenner den ikke nå en gang utrolig lettet er jeg :)TAKK TIL DEG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her jeg vil bare takke deg for rådet om å sitte på do å spre beina funka som rakkern :klemmer: endelig kan jeg bruke tampong hihihi i en alder av 25 hahaha:)Jeg kjenner den ikke nå en gang utrolig lettet er jeg :)TAKK TIL DEG.

Hehe, bare hyggelig å kunne hjelpe. :) Jeg klarte heller ikke å begynne med tamponger før jeg var rundt 21 år (er 24 nå). Men nå sverger jeg kun tol ob pro komfort, klarer meg ikke uten den. Kommer heller aldri til å kunne gå tilbake til vanlig bind heller. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stimulerer klitorisen :)ja i know veldig rart..Har ingen problemer når kjæresten fingrer meg,men jeg klarer ikke..

Det å stimulere klitoris er ingen dum idé! Jeg for min del har ikke noe problem med å føre inn en OB, men når jeg nærmer meg slutten av perioden min er det litt "tørt", og da er det vanskeligere å føre inn en OB. Da kommer den bare litt inn, og det gjør ganske vondt. Mitt tips er da å stimulere klitoris, så du blir litt våt i sjeden. Da er det lettere å føre inn en OB :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker glidemiddel, eller i nøden bodylotion etter de første dagene. Ellers er det vondt å ta den inn/ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer i starten.

Merket fort at det var lettest å føre tampongen inn hvis jeg satt på do eller sto med spedde bein.

Det er også myye enkelere med ob pro comfort. Også er det viktig da at man har litt mens da man skal føre den inn. Hvis ikke blir det for tørt, og det vil bli vanskeligere og det kan gjøre vondt.

Legg tuppen på tampongen helt nedesrt i skjedeåpningen, ikke langt opp, men NEDERST. Da er det bare å føre den rett inn:) LETT.

Legg ob'en i åpningen, pust og slapp av i musklaturen og før den forsiktig inn. så langt inn som fingeren din rekker. Da skal du ikke kjenne den.

Og husk at øvelse gjør mester. Man må prøve å feile, og plutselig får man det til:) Det gjorde jeg.

Og dessuten er tampong mye mer behaglig enn klamme, våte og blodige bind som du kjenner når du blodet renner ut av det. Med ob er det som en helt vanlig dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...