crazyforgum Skrevet 2. juli 2010 #21 Skrevet 2. juli 2010 Alle i familien har hver sine pc`er :hallo: :hallo: som bæres rund omkring der det er ønskelig. Som regel er min og mannen sine pc`er enten på eller under stuebordet. Ungene tar sine med på rommet om kvelden.
RedFox81 Skrevet 2. juli 2010 #22 Skrevet 2. juli 2010 Vi er et samboerpar, og har 2 stasjonære og 2 bærbare (altså, hver sin), stasjonære står i stua og er brukt daglig, mens bærbare blir brukt når vi reiser. Ingen barn.
Mir Skrevet 2. juli 2010 #23 Skrevet 2. juli 2010 Vi hadde 2 stasjonære gaming-pc som står på kontoret. Nå har den ene tatt kvelden :/ . Vi har også 2 laptoper som brukes til skole og jobb, og de står nede i stua, slik at vi lett kan holde oss oppdatert på nyheter f.eks, eller hvis vi ønsker å vite hva som går på tv og når.
tineline Skrevet 2. juli 2010 #24 Skrevet 2. juli 2010 Jeg bor alene og har kun laptop. Den har fast plass på skrivebordet i stua når den ikke er i bruk. Ellers tar jeg den med rundt i stua/soverommet. Må si at smartphone har endret bruksmønsteret betraktelig, og jeg er ikke så mye på nett med dataen lenger; bruker den mest til arbeid og film.
Roadrunner Skrevet 2. juli 2010 #25 Skrevet 2. juli 2010 Har 1 laptop som stort sett står på salongbordet... Bor alene, og har ikke kontor/kontorpult
slask Skrevet 2. juli 2010 #26 Skrevet 2. juli 2010 På kontoret: Min stasjonære med Linux. Dattera sin stasjonære. Printerserver (liten SFF). Div. maskiner under oppbygging eller til deleplukk. Kjøkkenet: Konas laptop. Min laptop. Gutterom1: Stasjonært beist til alt for mange kroner. Helt unyttig boks til lek og spill. Gutterom2: Bærbart mellombeist, helt unyttig, kun leking/spill. Kjelleren: Noen maskiner til salgs (det kastes mye snacks på jobb). En laptop uten wlan - reserve. Minstemann har ingen ennå.
Gjest Applecore Skrevet 2. juli 2010 #27 Skrevet 2. juli 2010 (endret) Gutterom1: Stasjonært beist til alt for mange kroner. Helt unyttig boks til lek og spill. Gutterom2: Bærbart mellombeist, helt unyttig, kun leking/spill. Unyttig? :O Jeg har også et stasjonært beist til altfor mange kroner (hovedsaklig spillpc), og jeg vil si at det er en av de nyttigste tingene jeg har! :D Endret 2. juli 2010 av Applecore
AnneBonny Skrevet 2. juli 2010 #28 Skrevet 2. juli 2010 Min ligger i sofaen, på bordet rundt om kring, av og til i sengen, vinduskarmen, på terrassen eller på gulvet - alt ettersom hvor AnneBonny brukte den sist. Har i tillegg en pitteliten en.
LukaFrost Skrevet 2. juli 2010 #29 Skrevet 2. juli 2010 Vi tok det største soverommet i leiligheta til kontor, og der regjerer vi på hver vår pult. Jeg har en stasjonær, og en laptop. Sistnevnte tar jeg av og til med på stua. Hvor mange manne her... det har jeg ikke oversikt over for tiden. Han sitter også på stua med en laptop av og til.
Gjest Huffsa Skrevet 2. juli 2010 #30 Skrevet 2. juli 2010 1. Hjemmemekka pc til nedlastning og film. 2. Stasjonær på datarom. 3. Laptop i kjellerstue 4. Jobblaptop 5. Laptop på stua 6. Reservelaptop. 7. Laptop på stua Fordelt over 5 mennesker (alle har 1 laptop hver, jeg har en + reservelaptopen. Laptopene ligger som regel på fanget til brukerne.
Elena Skrevet 4. juli 2010 #31 Skrevet 4. juli 2010 1 laptop - på magen eller i fanget. Den ligger ved siden av meg i senga når jeg sover. Jeg er redd vi tilbringer alt for mye tid sammen...
Rosalie Skrevet 4. juli 2010 #32 Skrevet 4. juli 2010 Vi er to voksne som bor sammen. Hver vår private laptop bor på stuebordet, og så har jeg jobb-laptop som bor på kontoret når jeg ikke har den med på jobb, da.
lillemy8808 Skrevet 5. juli 2010 #33 Skrevet 5. juli 2010 Vi måtte rett og slett bruke det ene soverommet til datarom vi. Ikke plass i stua, og vi trenger da bare et soverom uansett. Så to stasjonære, hver vår, på datarommet, en stasjonær til i skapet (mannfolk!), og en i stua, men den er teknisk sett død idag. Og nå låner han en laptop jeg ikke fatter hva han trenger til, så den står litt her og der.
FantasDick Skrevet 5. juli 2010 #34 Skrevet 5. juli 2010 (endret) Vi er et samboerpar og vi har to stasjonære til daglig bruk/spilling i "spillkroken" vår, en laptop på soverommet, en laptop i stua, et mediasenter (laptop) i stua, en server (stasjonær) i stua, en laptop som er bare min, en laptop som er bare hans, to laptops til gjester og tre-fire ekstra pc'er (både laptops og stasjonære - deler, ved ekstra besøk o.l). Endret 5. juli 2010 av Zaphireh
tineline Skrevet 5. juli 2010 #35 Skrevet 5. juli 2010 Alle dere som har så mange datamaskiner: Er dette pga utskiftning, og at fortsatt brukbare, men utdaterte maskiner hoper seg opp? (Og jeg blir litt skremt med tanken på at dagens barn skal ha egen datamaskin, hvor ble det av gode, gamle dager...)
FantasDick Skrevet 5. juli 2010 #36 Skrevet 5. juli 2010 Alle dere som har så mange datamaskiner: Er dette pga utskiftning, og at fortsatt brukbare, men utdaterte maskiner hoper seg opp? Jeg antar vi er blant disse som har mange? De maskinene jeg listet opp over er i daglig bruk, utenom de 3-4 ekstra maskinene. De er brukte maskiner som er byttet ut og står derfor til lagring. De som er helt utslitte kastes, mens de som er brukbare får stå siden de av og til er gode å ha (lan o.l).
Amys Skrevet 5. juli 2010 #37 Skrevet 5. juli 2010 Alle dere som har så mange datamaskiner: Er dette pga utskiftning, og at fortsatt brukbare, men utdaterte maskiner hoper seg opp? (Og jeg blir litt skremt med tanken på at dagens barn skal ha egen datamaskin, hvor ble det av gode, gamle dager...) 2 maskiner i et skap (tre hvis man teller med routeren), hver vår (meg og samboer) på skrivebord i stua, laptoper der de ble brukt sist eller i en veske og en som er koblet til TVen i stua. Hverken jeg eller samboer liker å dele maskin med noen, og resten av maskinene har en spesiell funksjon (laptopene funker dårlig til å spille på etc). Forøvrig har jeg hatt min egen PC siden jeg var "liten" (rundt 10 år gammel, for litt under 20 år siden), og jeg ser på det som en selvfølge at barna jeg får en gang skal ha sine egne maskiner (de får iallfall ikke bruke min ).
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #38 Skrevet 5. juli 2010 min bærbare ligger i sofaen eller på stuebordet og kjæresten har sin stasjonære i stua på pc pulten.
Gjest Pjuskeline Skrevet 5. juli 2010 #39 Skrevet 5. juli 2010 Laptopen har jeg som regel på stuebordet eller fanget!
einna Skrevet 6. juli 2010 #40 Skrevet 6. juli 2010 Samboere uten barn: Stasjonær på soverommet. Hver vår laptop. Gammel laptop på stua, brukes som mediasenter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå