Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #1 Skrevet 1. juli 2010 Har to katter, en langhåret hun og en korthåret han. Begge er kastrerte/sterilisterte og begge får Special fôr, kjøpt hos dyrlege. Hankatten er plaget med kronisk blærebetennelse og får innimellom vondt for å tisse og blod i urinen. I følge dyrlege er det ingenting å gjøre med dette, og det har sannsynligvis med det å gjøre at han er kastrert. Han har flasset mye, men både dyrlegen og jeg tror dette kommer av stress relatert til dyrlegebesøk og smerter i blæra. Men nå har hunkatten også begynt å flasse, og hun har tilsynelatende ingen helseproblemer. Hva kan flasset komme av? Har brukt enorme summer på dyrlege i år, så venter i det lengste før jeg tar en ny tur...
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #2 Skrevet 1. juli 2010 Har merket det på begge mine katter også. Det begynte når det ble så varmt her.
Gjest Blubberella Skrevet 1. juli 2010 #3 Skrevet 1. juli 2010 Min katt har ømtålig mage, og får flass av feil fór. Jeg prøvde flere typer før jeg landet på Royal Canin digestive comfort, og nå har hun knapt noe flass lenger Katter kan også få flass av innvollsorm, så noen ganger kan en ormekur hjelpe hvis det er lenge siden siste kur. Som du sier kan godt hannkatten få flass av stress og smerter også (virker jo inn på både fordøyelse og helsa generelt). Du kan jo prøve å bytte fór på hunnkatten og se om det hjelper. Selv det beste fór kan være feil til akkurat din katt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Takk for svar! Problemet er at hannkatten har urinveisproblemer og må gå på spesialfôr for dét. Og det er ekstremt vanskelig å ha forskjellig fôr til de to... Får bare se det litt an
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå