Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg meldte meg inn i en bokklubb. Der fikk jeg i velkomst premie velge 3 bøker gratis + at jeg fikk kjøpe så mange bøker jeg ville for ca 75.

Jeg fikk og kjøpte altså bøkene til en langt billigere pris.

Pakken ble sendt i posten. Da jeg hentet pakken og åpnet den så jeg at alle bøkene var vannskadet, bøkene hadde ruklete sider som om du hadde dyppet noen av bøkene i vann og tørket de. Vel ikke riktig så ille, men jeg har tenkt og gi bort bøkene i gave og det kan jeg selvsagt ikke.

Hvordan vil pakken bli erstattet det holder jo ikke at de bare betaler regningen på ca 700 kr for hver av bøkene jeg kjøpte hadde jo en verdi på mellom 250 og 300kr ca..

Sjekker de hva hver enkelt bok koster da? For jeg kan jo ikke gi bort skadde bøker ei heller kan jeg bestille bøkene til samme pris på nytt (uten og bli medlem en gang til)

Litt innviklet noen som har råd eller kommentarer?

På forhånd tusen takk :goodbye:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En annen ting er at jeg reiser snart på ferie og blir borte i ca 2 uker. Hva skjer om jeg ikke rekker og klage, ordne dette før jeg kommer hjem?

Skrevet

En annen ting er at jeg reiser snart på ferie og blir borte i ca 2 uker. Hva skjer om jeg ikke rekker og klage, ordne dette før jeg kommer hjem?

ta med alt ned til Posten så fort som mulig.Du må klage og få bekreftelse på at du har meldt skaden.

Husker ikke detaljer desverre.

Skrevet

Så du ikke at pakken var skadet før du tok den med deg på postkontoret ?

Skrevet

ta med alt ned til Posten så fort som mulig.Du må klage og få bekreftelse på at du har meldt skaden.

Husker ikke detaljer desverre.

Blir det lokale postkontoret stilt ansvarlig på noen måte?

Så du ikke at pakken var skadet før du tok den med deg på postkontoret ?

Nei pakken var tørr utenpå eller hvis en kjenner godt på pappen utenpå er den litt mindre stiv en normalt og bittelitt fuktig men da må en kjenne godt på den..

Det var bare mellom plastikken utenpå permene (innbundet) det fremdeles var vann. Pakken hadde lagt ca 10 dager på postkontoret før jeg hentet den.. En kan tydelig se på arkene på bøkene at de hadde vært våte for arkene er ruglete nå er de bare bitte litt fuktige.. En merker for eksempel at bøkene lettere lar seg åpne det kommer ingen knekke lyd som det vansligvis gjør med nye bøker. Arkene er også litt mykere på en måte.

Gjest Pucifer
Skrevet

Derfor skal man alltid åpne pakken der hvor man henter den, sjekke at alt ser greit ut før man tar den med seg hjem.

Kjempeviktig, da jeg har opplevd å komme hjem, åpne pakken og varen har vært ødelagt...fått da beskjed om at jeg ikke får gjort noe med det da jeg ikke kan bevise at det ikke er min feil.

Så heretter åpner jeg alltid pakken på stedet - drar ikke alt utover og slikt, men ser etter at det ser greit ut iallefall.

Skrevet

OK, i tilfelle ville jeg dratt på postkontoret og meldt fra om skaden med en gang.

Skrevet

Derfor skal man alltid åpne pakken der hvor man henter den, sjekke at alt ser greit ut før man tar den med seg hjem.

Kjempeviktig, da jeg har opplevd å komme hjem, åpne pakken og varen har vært ødelagt...fått da beskjed om at jeg ikke får gjort noe med det da jeg ikke kan bevise at det ikke er min feil.

Så heretter åpner jeg alltid pakken på stedet - drar ikke alt utover og slikt, men ser etter at det ser greit ut iallefall.

Kommer til å gjøre det heretter :jepp:

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg har klaget på skadde varer sendt med Posten, og fått veldig god behandling selvom jeg allerede hadde kvittert på at pakken var mottatt.

Med et annet transportselskap som leverte på døra, hadde jeg en lang diskusjon/klagerunde uten å få erstatning, for sammenliknbare skader. Dette selskapet brukte de argumentene som Pucifer nevner.

Du bør derfor klage, men heretter sjekke innholdet før pakken blir med hjem. Får du noe levert på døra, sjekk pakken nøye utvendig og helst åpne den, før budet får lov å reise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...