Gå til innhold

Hvordan reagerer menn på direkte kvinner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt nyskjerrig på dette.. altså hvordan direkte, ærlige kvinner som tar iniativ oppfattes av menn.

Er vi skumle? Eller oppfattes det positivt?

Jeg har en tendens til å automatisk si det jeg mener og ofte desverre det jeg tenker der og da (ikke på respektløse måter såklart, med takt og tone, men budskapet er ærlig).

Jeg oppfatter selv at dette kan være både positivt og negativt alt ettersom hvem man snakker direkte til.

F.eks min tidl sambo fikk jeg fordi jeg nettop fordi jeg var såpass direkte, han røpte senere at han aldri ville ha turt å forsøke seg hvis jeg ikke hadde vært såpass rett frem og sagt det i klartekst.

Men så sies det jo at menn liker å jakte, og dette er jo da ikke fullt så bra for min del.. ettersom vedkommende vet alltid hvor de har meg hen ettersom jeg gir såpass åpenlyst utrykk for hva jeg vil og aldri spiller spill.

Skal sies at jeg ikke er fryktelig bekymret for det, ettersom jeg ønsker også en mann som tåler direkte tale. :)

Men nyskjerrig hvordan det oppfattes!

Så ja, hva sier dere mannfolk? Hvordan kan det oppfattes negativt, og hvordan kan det oppfattes positivt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg mann, og jeg er også litt spent på svarene her må jeg si, selvom jeg tror flertallet her vil si at slik du er, er en positiv ting. Men er det slik i praksis, egentlig? Jeg har selv med årene blitt mer bestemt. Jeg har alltid vært en ærlig person, men jeg har kanskje tidligere pyntet litt på sannheter og er ikke av den vulgære. Det er jeg forsatt ikke. Men jeg hører i allefall av min kjære at " du er i allefall ærlig, og det er en av tingene jeg liker så godt ved deg. " Selvom det innebærer at han noen ganger virkelig " får høre det! ". :P Men jeg har også hørt at jeg kan være noget vanskelig å komme inn på, og jeg er ikke den som tar masse intiativ. Det har jeg også hørt er negativt. Noen har også sagt de liker min såkalte " mystikk".

Jeg mener kanskje personlig, at er man direkte og ærlig med en gang, så fjerner kanskje det noe av denne mystikken som jeg nevner over? Nå skal det sies at jeg ikke spiller noe form for spill av å være sånn. Jeg er nok heller bare mer den forsiktige.. Som liker å få ting bekreftet selv før jeg hiver meg uttpå. Kanskje sleipt, men slik er det nå. :P

Er som sagt spent på svar her.... :)

Skrevet

Ser du ut som en streng frk. så blir vi skeptiske.

Men hallo, ta kontakt som du ville tatt kontakt med hvem som helst, uavhengig av kjønn. Selv tenker jeg ikke en gang over at jenter som tar kontakt med meg på byen kanskje prøver seg på meg.

Generelt føler jeg kvinner og menn i dette landet ser på kontakt med nye mennesker litt vel seriøst.

Skrevet

I en sjekkesammenheng så er løsningen ganske grei tror jeg. Ta direkte initiativ først, men se så om han klarer å ta over hvis du slutter å drive det fremover. Da får han jakten sin alikevel. Det er faktisk en del kvinner som gjør akkurat dette. Jeg har i hvert fall opplevd det en del. De kan ta initiativ til å snakke med meg eller danse eller noe, men så hvis jeg ikke klarer å manne meg opp til å ta over føringen så stikker de. Disse kvinnene er nesten altid litt eldre enn meg eller mye yngre. Jeg tror det er fordi de litt eldre er mere selvsikkre og direkte, mens noen av de yngre har et litt friere forhold til kjønnsroller og har lært å ta for seg litt friere.

I et forhold eller vennskap er det deilig med damer som er direkte. Da slipper man mye av de vanlige kvinneproblemene. Synes jeg i hvert fall.

Skrevet

Er litt nyskjerrig på dette.. altså hvordan direkte, ærlige kvinner som tar iniativ oppfattes av menn.

Er vi skumle? Eller oppfattes det positivt?

Jeg har en tendens til å automatisk si det jeg mener og ofte desverre det jeg tenker der og da (ikke på respektløse måter såklart, med takt og tone, men budskapet er ærlig).

Jeg oppfatter selv at dette kan være både positivt og negativt alt ettersom hvem man snakker direkte til.

F.eks min tidl sambo fikk jeg fordi jeg nettop fordi jeg var såpass direkte, han røpte senere at han aldri ville ha turt å forsøke seg hvis jeg ikke hadde vært såpass rett frem og sagt det i klartekst.

Men så sies det jo at menn liker å jakte, og dette er jo da ikke fullt så bra for min del.. ettersom vedkommende vet alltid hvor de har meg hen ettersom jeg gir såpass åpenlyst utrykk for hva jeg vil og aldri spiller spill.

Skal sies at jeg ikke er fryktelig bekymret for det, ettersom jeg ønsker også en mann som tåler direkte tale. :)

Men nyskjerrig hvordan det oppfattes!

Så ja, hva sier dere mannfolk? Hvordan kan det oppfattes negativt, og hvordan kan det oppfattes positivt?

Det er positivt å være direkte, ærlige og ta initiativ når jeg kjenner deg godt.

Derimot hadde det sannsynligvis gitt et noe uventet inntrykk hvis jeg ikke kjente deg. Vi er tross alt norske ;) Det kunne vært positivt, men det kunne like godt vært negativt. Situasjonen i kombinasjon med personkjemi ville avgjort inntrykket.

Gjest Elijah
Skrevet

Jeg hadde likt veldig godt om du var direkte med meg, Frøken Gerd ;)

Desverre er det altfor få kvinner som faktisk er direkte og tar litt styring selv. Om kvinner ikke er 100% direkte, så er det mye hun kan gjøre for å hjelpe ting i rett retning istedenfor å være passiv og vanskelig å tolke.

Gjest Anjelika
Skrevet

Jeg er ofte temmelig direkte, og det har i hvert fall alltid fungert for meg.

Tror det opplegget med at menn alltid må jakte er betydelig overdrevet, de blir ikke akkurat mindre interesserte når ei dame de er interessert i også viser interesse for dem =)

Men det blir jo automatisk litt jakt uansett, folk flest blir jo ikke stupforelsket og bobler over av kjærlighetserklæringer på første date heller. I mitt tilfelle tar det lang tid, så det er jo vanskelig for dem å vite hvor de har meg når jeg ikke helt vet selv hvor jeg er. Selv om de får løpende oppdateringer på prosessen.

Det å være direkte og si "jeg vil ha deg" eller "jeg liker deg" eller hva man nå har på hjertet gjør deg ikke nødvendigvis til et mindre mysterium eller et lett bytte heller - tror tvert imot man kan oppfattes som at man har så mye kontroll, selvsikkerhet og erfaring i gamet at man er en hard nøtt å knekke. Evt at man er en slags player, om man som meg er litt vel nonchalant og eplekjekk når jeg slenger rundt meg med komplimenter.

Skrevet

Jeg er ofte temmelig direkte, og det har i hvert fall alltid fungert for meg.

Tror det opplegget med at menn alltid må jakte er betydelig overdrevet, de blir ikke akkurat mindre interesserte når ei dame de er interessert i også viser interesse for dem =)

Men det blir jo automatisk litt jakt uansett, folk flest blir jo ikke stupforelsket og bobler over av kjærlighetserklæringer på første date heller. I mitt tilfelle tar det lang tid, så det er jo vanskelig for dem å vite hvor de har meg når jeg ikke helt vet selv hvor jeg er. Selv om de får løpende oppdateringer på prosessen.

Det å være direkte og si "jeg vil ha deg" eller "jeg liker deg" eller hva man nå har på hjertet gjør deg ikke nødvendigvis til et mindre mysterium eller et lett bytte heller - tror tvert imot man kan oppfattes som at man har så mye kontroll, selvsikkerhet og erfaring i gamet at man er en hard nøtt å knekke. Evt at man er en slags player, om man som meg er litt vel nonchalant og eplekjekk når jeg slenger rundt meg med komplimenter.

Synes du beskriver det hele bra. :)

Jeg får også høre at jeg er "Mystisk" og at man ikke klarer å sette fingeren på meg til tross for ærligheten min rundt det hele.

Når det er sagt fikk jeg beskjed av en kompis i dag at kvinner IKKE skal ha kontroll over slike situasjoner, ettersom det gjør dem ufeminine å være "in control".

Og at man umiddelbart bør sette disse på plass og gi dem en lærepenge.

Noen som har tanker rundt dette?

Skrevet

Herlighet, hvis du virkelig gjør dette med ukjente folk så høres du rimelig ekstrem ut!

Ikke mye feminin oppførsel dette, nei. Uffa meg.

Skrevet

Når det er sagt fikk jeg beskjed av en kompis i dag at kvinner IKKE skal ha kontroll over slike situasjoner, ettersom det gjør dem ufeminine å være "in control".

Og at man umiddelbart bør sette disse på plass og gi dem en lærepenge.

Noen som har tanker rundt dette?

Ei kvinne som oppfører seg dominant (og aggressivt) må settes på plass umiddelbart, ja. Ellers blir hun ikke til å være i hus med.

Skrevet (endret)

Jeg får også høre at jeg er "Mystisk" og at man ikke klarer å sette fingeren på meg til tross for ærligheten min rundt det hele.

Har erfart at det som oppfattes som "mystisk" og "spennende" i bli-kjent-fasen ofte er det som irriterer vettet av folk etter en stund...

Det å være en direkte kvinne (eller mann) betyr ikke nødvendigvis at man er dominant, agressiv eller maskulin.

Selv om man er veldig direkte kan man være feminin og hyggelig.

Endret av Bernina
Skrevet

Ei kvinne som oppfører seg dominant (og aggressivt) må settes på plass umiddelbart, ja. Ellers blir hun ikke til å være i hus med.

Det samme gjelder menn og bikkjer!! :skratte:

Skrevet

Det samme gjelder menn og bikkjer!! :skratte:

Ja, det stemmer nok bra det :smoke: hehe

Og ikke minst stemmer det bra med barn.

Det dreier seg altså om oppdragelse.

Spørsmålet er imidlertid om det vil være verdt det å prøve å oppdra et (voksent bortskjemt) individ som burde hatt såpass oppdragelse fra før.

Skrevet

Spørsmålet er imidlertid om det vil være verdt det å prøve å oppdra et (voksent bortskjemt) individ som burde hatt såpass oppdragelse fra før.

Nei det tror jeg ikke nytter.

Og hvorfor kaste bort tiden på å oppdra en person og forandre ham/henne (og irritere seg, bli såret fordi det uansett ikke funker)?. Bedre å finne en som allerede er sånn som man vil ha.

Skrevet

Nei det tror jeg ikke nytter.

Og hvorfor kaste bort tiden på å oppdra en person og forandre ham/henne (og irritere seg, bli såret fordi det uansett ikke funker)?. Bedre å finne en som allerede er sånn som man vil ha.

Vel, problemet i dag er at veldig mange av begge kjønn er bortskjemte. Dette gjør det veldig vanskelig å finne noen som er "sånn som man vil ha".

Sett utifra ei kvinnes ståsted, så er jeg helt enig i at det med stor sannsynlighet vil være praktisk talt umulig for henne å oppdra en mann.

Derimot vil det nok ikke være umulig for en mann å "oppdra" ei kvinne. Det forutsetter imidlertid at hun ikke er et håpløst tilfelle. Og risikoen for at det ikke vil funke er selvfølgelig meget stor. Man bør ha en meget god grunn for å ta sjansen på noe sånt. Med god grunn mener jeg da at man kan hjelpe denne personen til å få et bedre liv. Visse individer har en irrasjonell oppførsel pga personlige problemer.

Gjest Anjelika
Skrevet

Herlighet, hvis du virkelig gjør dette med ukjente folk så høres du rimelig ekstrem ut!

Ikke mye feminin oppførsel dette, nei. Uffa meg.

Hvor tar du det fra at det er ukjente folk? Man liker da ikke noen (på den måten jeg mener) før man har blitt kjent med dem. Jeg kan ta initiativ med ukjente, men jeg starter da ikke med "jeg elsker deg, knull meg".

Om noe ved min oppførsel er ufeminint gir jeg faktisk en flyvende faen i. Det må være ca min minste bekymring i livet, faktisk er det vel snarere et av mine fremtrinn og den største grunnen til at jeg har draget i bøtter og spann.

Men ikke på slike som deg da, Steinar ;)

Skrevet

Hvor tar du det fra at det er ukjente folk? Man liker da ikke noen (på den måten jeg mener) før man har blitt kjent med dem. Jeg kan ta initiativ med ukjente, men jeg starter da ikke med "jeg elsker deg, knull meg".

Om noe ved min oppførsel er ufeminint gir jeg faktisk en flyvende faen i. Det må være ca min minste bekymring i livet, faktisk er det vel snarere et av mine fremtrinn og den største grunnen til at jeg har draget i bøtter og spann.

Men ikke på slike som deg da, Steinar ;)

Nei, noe mer turn-off enn ei dame som oppfører seg dominerende og maskulint skal man lete lenge etter!

Damer skal være søte, feminine, omtenksomme og snille :)

Samtidig som de klarer å tenke selv og si sin mening.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen motsetning i det å være en tilbakeholden person, og det å være ærlig. Hvor direkte eller utadvendt man er, har da ingenting med graden av ærlighet å gjøre!

Jeg er en ganske rolig og ikke en spesiellt direkte person, men jeg er likevel generellt ærlig. Men jeg har ikke behov for å si akkurat hva jeg mener til enhver tid heller.

Personlig synes veldig direkte folk kan være slitsomme noen ganger. De som har et konstant behov for å stå i sentrum, for å bli sett og hørt, ser jeg ikke på som en positiv egenskap. Det gjelder for begge kjønn. Det gjelder å finne en slags balanse, og ikke være for direkte, men heller ikke for innadvendt.

Gjest Anjelika
Skrevet

Nei, noe mer turn-off enn ei dame som oppfører seg dominerende og maskulint skal man lete lenge etter!

Damer skal være søte, feminine, omtenksomme og snille :)

Samtidig som de klarer å tenke selv og si sin mening.

Det er vel kanskje det sistnevnte jeg er veldig flink til. Men grunnen til at jeg har blitt "beskyldt" for å ha litt maskuline trekk er vel heller overfladiske ting som at jeg elsker musikk, playstation, whisky, south park, gambling, drøy humor, fyll og sex. Dette går rett hjem hos noen, men som sagt sikkert ikke deg ;) Men nok om det.

Det å være dominant og maskulin er ikke nødvendigvis det samme. Og dessuten, om man føler man har kontrollen og roen så fremstår man som mye mer avslappet. Mange menn liker det. Det kan være stressende for dem om piken skjelver som et aspeløv, og det kan være uinteressant om de føler de har hele styringen på situasjonen og bare kan knipse så er hun i deres armer.

Skrevet (endret)

Det er vel kanskje det sistnevnte jeg er veldig flink til. Men grunnen til at jeg har blitt "beskyldt" for å ha litt maskuline trekk er vel heller overfladiske ting som at jeg elsker musikk, playstation, whisky, south park, gambling, drøy humor, fyll og sex. Dette går rett hjem hos noen, men som sagt sikkert ikke deg ;) Men nok om det.

Du og jeg er 2 ulike generasjoner, og det funker (nesten) aldri i lengden vettu ;) Naturlig nok.

Det å være dominant og maskulin er ikke nødvendigvis det samme. Og dessuten, om man føler man har kontrollen og roen så fremstår man som mye mer avslappet. Mange menn liker det. Det kan være stressende for dem om piken skjelver som et aspeløv, og det kan være uinteressant om de føler de har hele styringen på situasjonen og bare kan knipse så er hun i deres armer.

Skjelve som et aspeløv gjør vel ingen når man har blitt godt kjente forhåpentligvis. Og de mennene du refererer her, er nok ikke noe du skal (bør) satse på til mann.

Endret av Bond

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...