Trønderveitja Skrevet 25. september 2003 #1 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg har ikke funnet et livssyn som passer for meg, og jeg er nysjerrig på buddhisme...Noen som vet mer om denne religionen? Har lyst til å lære mer om denne troen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 25. september 2003 #2 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg er selv ikke Buddhist, men kjenner flere som er det. Her er litt norsk informasjon: Generelt og Buddhistforbundet Buddhisme blir oftere referert til som et livssyn enn som en religion. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderveitja Skrevet 26. september 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 26. september 2003 Takk,Litago!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ling Skrevet 29. september 2003 #4 Del Skrevet 29. september 2003 Det samme kan også sies om Taoisme... Anbefales! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trønderveitja Skrevet 29. september 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 29. september 2003 Taoisme også,ja...Skal skjekke ut det,Ling.Takk skal du ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adina Madeleine Skrevet 29. september 2003 #6 Del Skrevet 29. september 2003 Ja, Taoisme er interessant. Det er en livsfilosofi og ikke en religion. Man kan si at tao er "alt'et" (sterk forenklet). Leser du engelsk er Daniel Reids bøker glimrende. Taoismen er prakstisk og jordnær. Den har imidlertid samme kilde/utspring som buddhismen og lenger bak, hinduismen. Disse kan tendere til å være mer livsfjerne, bortsett fra tidlig hinduisme (tiden rundt yoga sutras) og zen-buddhisme som er lettere tilgjengelig. Adina M. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå