Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i avisen at nå er skillsmisseoppgjøret til tiger og eks kona i orden. Det betyr at nok en sterk flott dame ikke tilgir utroskap, men avslutter med sin partner. Jeg må si det står respekt av både den svenske prinsessen og eksen til tiger at de ikke tilgir.

Personlig synes jeg disse går foran som et godt eksempel på at sterke flotte damer ikke tar til takke med hva som helst bare for å bli værende i et forhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelte mennesker som klarer å tilgi en gang, står det også stor respekt av, om forholdet blir bra igjen. Alle mennesker er forskjellig, og man er ikke sterkere eller svakere bare fordi man velger forskjellgie løsninger.

men det står ikke respekt av en person som gang på gang tilgir, for da vil jeg si at man er lettlurt og er helt sikkert en person som ikke tåler å være alene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mennesker som klarer å tilgi en gang, står det også stor respekt av, om forholdet blir bra igjen. Alle mennesker er forskjellig, og man er ikke sterkere eller svakere bare fordi man velger forskjellgie løsninger.

men det står ikke respekt av en person som gang på gang tilgir, for da vil jeg si at man er lettlurt og er helt sikkert en person som ikke tåler å være alene.

Så sant, så sant...

Iallfall vise prinsesse Madeleine og kona til Tiger, at selv vellykkede kvinner klarer seg alene, slik at andre kvinner som ikke tør å gå ut av et forhold kanskje tar det steget de burde ta ...

Gjest Dainty
Skrevet

Madeleine hadde vel kanskje ikke så mye valg? Som kongelig har man jo en viss fasade å ta vare på, og en kommende ektemann som er offentlig avslørt som vill i trusa passer vel ikke helt inn. Kan tenke meg at Knugen har bedt henne om å bryte også, for å verne om kongehusets ry. For alt vi vet kan det jo hende hun hadde beholdt Jonas om utroskapet hadde forblitt ukjent for allmennheten.

Skrevet

Jeg synes man skal være forsiktig med å si at det står så mye respekt av å gå. Da høres det ut som om det ikke står respekt av å bli.

Ingen situasjoner er like, og det viktigste er at man tar det valget som passer den enkelte.

Det er nok vel så utfordrende, tøft og vanskelig å bestemme seg for å jobbe med forholdet for å få det på beina igjen, som å pakke sakene og dra.

Velger man gang på gang å tilgi utroskap, lukker øynene og fortsetter, da kan man heller snakke om at det er på tide å ta et oppgjør med seg selv og komme seg videre på egenhånd.

Jeg tror heller ikke Madeleine hadde noe valg, katta var ute av sekken, og forholdet tok ikke slutt før mediene fikk kloa i saken...Jeg leste noe om at Madeleine hadde visst om utroskapen i lengre tid.

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Det er bad morals å være utro, og ved at vi tilgir disse utro drittsekkene ødelegger vi vår selvrespekt! Så ja, det står mer respekt av de som kicker ut typen etter utroskap. Syns utroskap skulle vært straffbart.

Gjest Marisa
Skrevet

Hilary Rodham Clinton, dengang førstedame, nå senator og utenriksminister, valgte å bli. Synes det står massiv respekt av henne jeg. Tøffere dame skal man se lenge etter.

Kan ikke se hvordan ett personlig valg i forhold til ett annet menneske skal definere hele deg og ditt omdømme på andre områder enn privaten. Som jeg egentlig ikke har noe med allikevel.

Gjest Constanze
Skrevet

Leste i avisen at nå er skillsmisseoppgjøret til tiger og eks kona i orden. Det betyr at nok en sterk flott dame ikke tilgir utroskap, men avslutter med sin partner. Jeg må si det står respekt av både den svenske prinsessen og eksen til tiger at de ikke tilgir.

Personlig synes jeg disse går foran som et godt eksempel på at sterke flotte damer ikke tar til takke med hva som helst bare for å bli værende i et forhold.

Helt ærlig så synes jeg ikke det står så mye respekt av henne, jeg. Karrer til seg 5 milliarder etter litt over 5 års ekteskap. Tiger Woods har ligget som nr 1 siden 1999 og var søkkrik lenge før han traff barnepiken fra Sverige.

At barna tilgodeses er en ting, at en kvinne skal ha 1 milliard for hvert år hun var gift med mannen er en helt annen ting.

Jeg sier ikke at hun burde blitt i ekteskapet - men når man skiller lag på sånne premisser så setter hun seg selv i et dårlig lys. Hun har brukt advokater som har lett fram verdier overalt.

Ellers vil jeg bare si at jeg i all hovedsak ser langt mer opp til de som er istand til å tilgi og klarer å la kjærligheten seire. Man må slutte å stakkarsliggjøre kvinner som blir i ekteskapet etter utroskap - i mange tilfeller så er det disse kvinnene som er de sterkeste.

Skrevet

Jeg lurer på-- er det noen av dere over som er voksne,har stiftet familie med en,for så å bli bedratt? Ikke misforstå altså :)

Jeg var også helt svart/hvitt på det der før.Ble bedratt,kastet han på dør.Men nå,etter jeg fant mannen min og ar stiftet familie,er ikke ting like svart/hvitt. Det er mange ting å ta med i betraktningen. Jeg sier ikke at jeg 100 % sikkert IKKE hadde kastet ut mannen om han var utro,men har kanskje skjønt litt mer..

Jeg synes ikke det står respekt av at en kaster ut mannen sin nødvendigvis. Jeg synes det står respekt av en person som tar et valg som hun/han kan leve med i ettertid.Å bli bedratt er veldig vondt. Det står MINST like mye respekt av en som velger å fortsette forholdet og jobbe seg gjennom det.

I tilfelle noen "vil" misforstå;nei,jeg sier ikke at en skal bli uansett...

Skrevet (endret)

Helt ærlig så synes jeg ikke det står så mye respekt av henne, jeg. Karrer til seg 5 milliarder etter litt over 5 års ekteskap. Tiger Woods har ligget som nr 1 siden 1999 og var søkkrik lenge før han traff barnepiken fra Sverige.

.....

Ellers vil jeg bare si at jeg i all hovedsak ser langt mer opp til de som er istand til å tilgi og klarer å la kjærligheten seire. Man må slutte å stakkarsliggjøre kvinner som blir i ekteskapet etter utroskap - i mange tilfeller så er det disse kvinnene som er de sterkeste.

I USA setter jo rike folk opp avtaler (Prenuptial Agreements) hvor det fremgår hva man evnt. får/beholder ved en skillsmisse. Loven i California gir ekskona 50% av mannens formue....

Hvis Tiger og Elin hadde en ektepakt hvor de var blitt enige om at hun skulle få så og så mye ved et brudd så tolker ikke jeg det nå dithen at hun "karrer seg til" mange millarder.

Jeg tror man kan være i stand til å tilgi ganske mye. Og det står det respekt av. Men det er ikke ensbetydende med at man orker å bli hos manen.

Jeg lurer på-- er det noen av dere over som er voksne,har stiftet familie med en,for så å bli bedratt? Ikke misforstå altså :)

Jeg var også helt svart/hvitt på det der før.Ble bedratt,kastet han på dør.Men nå,etter jeg fant mannen min og ar stiftet familie,er ikke ting like svart/hvitt. Det er mange ting å ta med i betraktningen. Jeg sier ikke at jeg 100 % sikkert IKKE hadde kastet ut mannen om han var utro,men har kanskje skjønt litt mer..

Jeg synes ikke det står respekt av at en kaster ut mannen sin nødvendigvis. Jeg synes det står respekt av en person som tar et valg som hun/han kan leve med i ettertid.Å bli bedratt er veldig vondt. Det står MINST like mye respekt av en som velger å fortsette forholdet og jobbe seg gjennom det.

I tilfelle noen "vil" misforstå;nei,jeg sier ikke at en skal bli uansett...

Det er jo forskjell på både folk, forhold og type utroskap.

Tiger som tydfeligvis har hatt seg med ganske mange damer over lang tid er det nok vanskelig å tilgi og ihvertfall vanskelig å skulle fortsette er forhold meg og ikke mist ha tillit til!!

Jeg hadde hatt ekstremt stor problemer med å stole på ham!!

Men man kan tilgi utroskap og fortsette sammen.

For Madde sin del så tror jeg at henne kongelige status gjorde mye for at det måtte bli brudd. Stakkars jente... Det må jo også være rimelig jævlig å få alt dette brettet ut i media. Det gjelder jo også for kona til Tiger. Og i USA er jo disse elskerinnene helt syke. De MÅ fortelle sannheten på diverse talkshows osv. NEI DE MÅ IKKE DET, tenker jeg. De MÅ IKKE detaljert fortelle om hvordan de hadde sex, fordi sannheten MÅ frem. Når norske tv-stasjoner også viste klipp fra disse "intervjuene" så tenkte jeg stakkars stakkars Elin. Ikke bare opplevde hun et brudd og en krise personlig. Hun måtte oppleve at disse direkte "trashy" jentene på død og liv skulle ha sine 15 minutes of fame også. Det er vanskelig å gå tilbake til en mann og fortsette samlivet da. Det er måte på hvor sterk man skal være.

Endret av Bernina
Gjest Constanze
Skrevet

I USA setter jo rike folk opp avtaler (Prenuptial Agreements) hvor det fremgår hva man evnt. får/beholder ved en skillsmisse. Loven i California gir ekskona 50% av mannens formue....

Hvis Tiger og Elin hadde en ektepakt hvor de var blitt enige om at hun skulle få så og så mye ved et brudd så tolker ikke jeg det nå dithen at hun "karrer seg til" mange millarder.

Jeg tror man kan være i stand til å tilgi ganske mye. Og det står det respekt av. Men det er ikke ensbetydende med at man orker å bli hos manen.

Paret hadde et hus i California så Elin ble anbefalt å søke skilsmisse der for å få mest mulig penger utav skilsmissen. De bodde imidlertid største delen av tiden i Florida.

Jeg forstår godt at hun ville ha skilsmisse, men jeg forstår ikke tilfredstillelsen ved å sette et kobbel av jurister på saken for å tyne eksmannen for mest mulig penger. Det er han som har tjent pengene ved å være det unike golftalentet han er - hun har vært gift med ham i fem år og er mor til hans barn. For meg blir sånt alldeles kvalmt. Fem milliarder er så mye penger at vi knapt kan forestille oss det.

Skrevet

Paret hadde et hus i California så Elin ble anbefalt å søke skilsmisse der for å få mest mulig penger utav skilsmissen. De bodde imidlertid største delen av tiden i Florida.

Jeg forstår godt at hun ville ha skilsmisse, men jeg forstår ikke tilfredstillelsen ved å sette et kobbel av jurister på saken for å tyne eksmannen for mest mulig penger. Det er han som har tjent pengene ved å være det unike golftalentet han er - hun har vært gift med ham i fem år og er mor til hans barn. For meg blir sånt alldeles kvalmt. Fem milliarder er så mye penger at vi knapt kan forestille oss det.

Hun har gjort det mulig for ham å leve det livet han ønsket. Gitt ham de barna han ville ha for å "fremstå" som en flott familiemann, stått ved hans side og antakelig ikke forlangt mye deltakelse på hjemmebane, men stått på desto mer selv. Om det hadde vært så viktig for han å beholde disse pengene, kunne han latt vær å gifte seg og skape liv som var avhengig av han. Det passet ham imidlertid bedre å få i pose, sekk, koffert, bag osv, og da får han ta konsekvensen av det.

Synes barna som må vokse opp og oppdage hva for slags karaktersvak og patetisk far de har, og Elin som er blitt rundlurt for hele verdens øyne, fortjener hver krone.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er vanskelig for oss å forstå en amerikansk skilsmisseprosess med alimony og forskjellige delstatsregler. Jeg kan ikke se hvorfor hun ikke skulle sikre seg det beste oppgjør mulig etter deres avtale.

At hun ble rådet til skilsmisse i California er jo bare spekulasjoner, ei heller ble dette gjort da man så må bevise at man har bodd der permanent i minst 6 måneder før skilsmissen, så denne spekulasjonen ble avvist som legal mulighet.

Tror du har overestimert Woods formue dog og hennes del i skilsmisseoppgjøret:

Tiger Woods and Elin Nordegren's Divorce Will Soon Become Official

Gjest Constanze
Skrevet

Hun har gjort det mulig for ham å leve det livet han ønsket. Gitt ham de barna han ville ha for å "fremstå" som en flott familiemann, stått ved hans side og antakelig ikke forlangt mye deltakelse på hjemmebane, men stått på desto mer selv. Om det hadde vært så viktig for han å beholde disse pengene, kunne han latt vær å gifte seg og skape liv som var avhengig av han. Det passet ham imidlertid bedre å få i pose, sekk, koffert, bag osv, og da får han ta konsekvensen av det.

Synes barna som må vokse opp og oppdage hva for slags karaktersvak og patetisk far de har, og Elin som er blitt rundlurt for hele verdens øyne, fortjener hver krone.

Tiger har ligget øverst på rankingen siden 1999 - han falt faktisk ned fra toppen da han giftet seg med Elin. Og du sier at Elin har gitt ham barna? Jeg tror ærlig talt ikke at de fikk barn fordi han skulle ha et vellykket ytre - de fikk barn sammen fordi de elsket hverandre og fordi de ønsket barn slik som de fleste andre par gjør.

Skrevet (endret)

Jeg sier ikke at hun burde blitt i ekteskapet - men når man skiller lag på sånne premisser så setter hun seg selv i et dårlig lys. Hun har brukt advokater som har lett fram verdier overalt.

Hadde jeg kunnet vri en kronisk utro eks for nok penger til å leve godt av det resten av livet hadde jeg også gitt faen i hva slags lys det stilte meg i. Hun trenger ikke akkurat ut og søke jobb med det første, så det er jo ingen grunn til å opparbeide seg moralsk goodwill hos folk flest heller.

Dessuten visste jo Tiger selv at han har pult alle disse damene, og at det medfører en ganske høy risiko for skilsmisse, så da burde han eventuelt sikret verdiene sine bedre, dersom dette var viktig for han. Han har bedrevet seksuell og ekteskapelig risikosport, slik andre driver med basehopping og lignende, så må jo han vurdere om tapet var verdt innsatsen.

Endret av Auraya
Gjest Constanze
Skrevet

Det er vanskelig for oss å forstå en amerikansk skilsmisseprosess med alimony og forskjellige delstatsregler. Jeg kan ikke se hvorfor hun ikke skulle sikre seg det beste oppgjør mulig etter deres avtale.

At hun ble rådet til skilsmisse i California er jo bare spekulasjoner, ei heller ble dette gjort da man så må bevise at man har bodd der permanent i minst 6 måneder før skilsmissen, så denne spekulasjonen ble avvist som legal mulighet.

Tror du har overestimert Woods formue dog og hennes del i skilsmisseoppgjøret:

Tiger Woods and Elin Nordegren's Divorce Will Soon Become Official

Men i tillegg kommer luksushuset deres som er under bygging i Florida. Dette huset har Elin gjort krav på og det huset har beregnet verdi på minst 500 mill.

Skrevet

Hvis kona til Tiger hadde blitt så hadde det vært litt pinlig å 'se på'..

Kona til John Terry har jo blitt hos han ennå det har kommet frem at han har vært utro en 6-9 ganger som de vet om, blandt annet hatt seg med en 16 år gammel fan og gjorde kjærsten til langkamerat gravid.. Når hun ble hos han atter en gang og istedenfor å gå farget håret i lik farge som elskerinnen osv.. ja da ble det vondt å se på.. synes synd på henne men det må jo også være pinelig når hele verden ser at mannen går 'all over' henne.

Cheryl Cole derimot pakket sakene og stakk, selv om hun var sammen med rik fotball spiller så dreit hun i det og lok han sitte der å angre..

Skrevet

Men i tillegg kommer luksushuset deres som er under bygging i Florida. Dette huset har Elin gjort krav på og det huset har beregnet verdi på minst 500 mill.

Og så?

Hva det er verdt spiller vel ingen rolle.

Om de var vanlig mann i gata og hun fikk beholde huset verdt 2 mill hadde det vært noe anderledes?

Tiger eier mange eiendommer han, Elin har visstnok gjort krav på et hus.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, ekko på So What?

De planla å bo der, han, hun og deres barn. Han gjorde en epic fail og nå må han bo et anna sted. Jeg ser virkelig ikke problemet ditt.

Skilsmisseoppgjøret til John Cleese er vel ett mer riktig eksempel å riste på hodet av.

Dog, igjen, voksne menn, de bør vite å ta på finansiell kondom før de hiver seg i ekteskapsbingen.

Gjest Constanze
Skrevet

Ja, ekko på So What?

De planla å bo der, han, hun og deres barn. Han gjorde en epic fail og nå må han bo et anna sted. Jeg ser virkelig ikke problemet ditt.

Skilsmisseoppgjøret til John Cleese er vel ett mer riktig eksempel å riste på hodet av.

Dog, igjen, voksne menn, de bør vite å ta på finansiell kondom før de hiver seg i ekteskapsbingen.

Jeg bryr meg egentlig fint lite om både Elin og Tiger, og jeg fatter ikke at folk med så mye penger ikke sikrer seg bedre økonomisk i tilfelle skilsmisse. Grunnen til skilsmissen er av underordnet betydning synes jeg.

Men som sagt - jeg mister ganske mye respekt for kvinner som engasjerer jurister som er spesialister på området - for å finne mer verdier og noen smutthull for å tyne eksmannen mest mulig. En ting er å sikre barna økonomisk - det sørger sikkert faren for uten hennes hjelp - en helt annen ting er at hun skal ha betalt milliarder for å ha vært gift med ham.

Vel, smak og behag, men jeg synes det er ganske usmakelig. DCet gjelder ikke bare Elin og Tiger, men mange lignende skilsmisser.

En ting er jo greit da, vi slipper å se henne i Svenske Hollywoodfruer for hun har skrevet under på at hun må gi fra seg pengene dersom hun snakker om sitt liv med Tiger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...