Gå til innhold

Dumt å droppe brudebukket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte oss i kirka, men skal prøve at bryllupet ikke blir så stivt.

Føler jo at jeg må ha brudebukett, men synes det er dumt å bruke 1500,- på noen blomster som jeg holder ned kirkegulvet og setter fra meg resten av kvelden.

Blir det veldig rart å ikke ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å plukke blomster? Da ser det også mindre stivt ut:)

Skrevet

Syns ikke det gjør noe. De 1500 kan du bruke på mye annet. Plukke noen fine blomster selv er gratis :)

Jeg hadde ikke bukett, men jeg kjøpt to langstilkede (husker ikke navnet) Kjempefine og billig.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Det kan være godt å ha noe å holde i når du går ned kirkegulvet, men det må ikke være en stiv blomsterbukett til 1500 kr, du kan jo plukke blomster selv eller gjøre som capricorn74 og ha to langstilkede ett-eller-annet. Gerbera er veldig pene, for eksempel.

Skrevet

Det kan være godt å ha noe å holde i når du går ned kirkegulvet, men det må ikke være en stiv blomsterbukett til 1500 kr, du kan jo plukke blomster selv eller gjøre som capricorn74 og ha to langstilkede ett-eller-annet. Gerbera er veldig pene, for eksempel.

Takk Pippelipp :) Det var Gerbera de het! Har grublet litt nå skjønner du.

Skrevet

Jeg har hørt at det beste man kan gjøre er å ikke nevne ordet "bryllup" i sammenheng med kjøp av blomster, og vips! Halv pris på blomstene. Kjøp bare en enkel bukett om du ikke får tak i plukkeblomster.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Takk Pippelipp :) Det var Gerbera de het! Har grublet litt nå skjønner du.

Jeg trodde kanskje det var de du tenkte på ja :)

Skrevet

En variant som er enkel å lage selv og som ikke behøver å være dyr er Calla liljer. Disse får man ofte kjøpt i bunt på f.eks. Mester Grønn. Det er en enkel sak å lage en bukett a la den jeg har lagt ved bilde av, det er bare å legge stilkene jevnt og ta et silkebånd i passende farge rundt og feste det med knappenåler.

Skrevet

Oi! den var jo kjempefin Christiane_W !!

Men så er det om jeg får til å lage en sånn da.

Skrevet

Det er enkelt å lage en enkel bukett. Søk på DIY flowers på youtube. Jeg skal lage en enkel rund rosebukett, og det eneste det koster meg er blomstene og båndet jeg skal binde dem sammen med. :) Lager buketten dagen før og lar den stå i litt vann over natten. De jeg har testlaget har stått en hel uke før de visnet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Finnes mange flotte "billige" buketter f.eks hos Mestergrønn som ikke er brudebuketter, men som holder i massevis opp kirkegulvet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...