Gå til innhold

Dusje med ny tatovering?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok tatovering igår (!!!) men nå husker jeg ikke hva de folka sa ang. det å dusje.

Må jeg dekke den til eller går det bra så lenge jeg husker å skylle den skikkelig etter dusjen?

Stod ikke noe på arket jeg fikk med, med bruksanvisning til rensing.. Tenkte jeg skulle høre her før jeg ringer til de, føler meg litt dum som ikke fikk med meg noe så vesentlig. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg tok tatovering fikk jeg høre at det bare var å dusje, men ikke med for varmt vann og at jeg måtte smøre den godt etterpå:)

Skrevet

Gjør ingenting om du dusjer selv om du nettopp har fått ny tatovering :) Jeg fikk bare beskjed om å vaske tatoveringen som vanlig etter å ha dusja, og smøre den selvfølgelig.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da kan jeg slappe av og ikke tenke på det mer :-) Er så redd for å ødelegge den. TAKK! :-D

Skrevet

Når det gjelder "levende kunst" så er det like greit å spørre en gang for mye :)

Skrevet

Så lenge du ikke såper den inn, gnikker og gnur så går det bra!!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen her som vet hvor lenge etter en ny tattoo en kan bade i sjøen?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Noen her som vet hvor lenge etter en ny tattoo en kan bade i sjøen?

Jeg fikk høre at jeg skulle vente med bading i klor- eller saltvann i én uke

Skrevet

Til meg sa de at jeg måtte vente i 2 uker før jeg i det heletatt badet. Håper det gjelder for klor også, for jeg skal i badeland om 3 uker! :/

Skrevet
Vask tatoveringen godt med varmt vann og mild såpe, Få den helt ren. Tørk deretter og smør på et tynt lag av salven du har fått angitt.

Dette gjør du tre ganger daglig (morgen ,ettermiddag ,kveld) i grotiden som er fra 7 til 10 dager (Ikke bruk vaselin eller pyrisept).

Unngå sterk sol, solarium ,saltvann ,klorvann , La være å klø og pelle på tatoveringen i hele grotiden.

Så da går det bra å bade om 3 uker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...