Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 35 år, og har aldri brukt billig skvip. Kjøpt ordentlige kremer som har vært anbefalt hos hudpleier. Bruker solfaktor når jeg soler meg, men ellers ikke.

Men jeg synes bare jeg ser gammel ut jeg nå. Mere rynker rundt øyene, ser liksom mer sliten ut enn andre? Er det bare bortkastet tull eller? Jeg drikker vann, spiser sundt, trener. ...

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ingen kremer kan holde alderen din tilbake, eller gå inn i genene og forandre ting du har arvet. Uren hud/sliten hud kommer også av stress og hormoner. (kremer og rensing kan ikke gjøre alt mulig med hormonsonene: Fra neseparti og ned til haken, tror jeg)

Men, hva så, om du har fått litt rynker? :)

Gjest Nanne70
Skrevet

Går ut fra at du da også har brukt kremer tilpasset din hudtype og alder? Huden forandrer seg i midten av 30-årene, og begynner å kreve mer næringsrike/aktive produkter. Du sier ikke noe om hvilke produkter du bruker, men kanskje du trenger et serum og en god anti-age nattkrem? Bruker du peeling og/eller ansiktsmasker med jevne mellomrom?

Rynkene kommer uansett, de, men god hudpleie (samt et sunt kosthold og nok mosjon)hjelper huden til å holde seg frisk og spenstig lenger. Essensielle fettsyrer og nok vann er også viktig.

Ellers bør du faktisk bruke dagkrem med (høy)solfaktor hele året, ikke bare når du soler deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 år, og har aldri brukt billig skvip. Kjøpt ordentlige kremer som har vært anbefalt hos hudpleier. Bruker solfaktor når jeg soler meg, men ellers ikke.

Men jeg synes bare jeg ser gammel ut jeg nå. Mere rynker rundt øyene, ser liksom mer sliten ut enn andre? Er det bare bortkastet tull eller? Jeg drikker vann, spiser sundt, trener. ...

Legger du deg tidsnok? Får du sovet nok?

Det beste er å sovne innen 11 om kvelden, så blir man ikke så sliten dagen etter. Legg deg kl.10, og slapp av med en god bok, det gjør underverker for huden din. :)

Jeg merker selv at jeg blir mer sliten og slapp om jeg ikke har en god døgnrytme.

Så vil jeg anbefale å spise fisk, fet fisk(laks, ørret, makrell), nøtter og avokado, dette er noe jeg spiser iallfall 4 ganger i uken. Det er veldig bra for underlagsfettet i huden din, slik at det ikke skumper inn. Naturlig botox ;) Jeg pleier å dampe grønnsakene eller koke de i lite vann i stekepanne og drikker kun vann.

Vær forsiktig med hvite karbohydrater, jeg har kuttet det helt ut.

Jeg er forresten 29.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Legger du deg tidsnok? Får du sovet nok?

Det beste er å sovne innen 11 om kvelden, så blir man ikke så sliten dagen etter. Legg deg kl.10, og slapp av med en god bok, det gjør underverker for huden din. :)

Jeg merker selv at jeg blir mer sliten og slapp om jeg ikke har en god døgnrytme.

Så vil jeg anbefale å spise fisk, fet fisk(laks, ørret, makrell), nøtter og avokado, dette er noe jeg spiser iallfall 4 ganger i uken. Det er veldig bra for underlagsfettet i huden din, slik at det ikke skumper inn. Naturlig botox ;) Jeg pleier å dampe grønnsakene eller koke de i lite vann i stekepanne og drikker kun vann.

Vær forsiktig med hvite karbohydrater, jeg har kuttet det helt ut.

Jeg er forresten 29.

Glemte å skrive at det er fisk jeg spise minst 4 ganger i uken, nøtter og avokado spiser jeg nesten hver dag... :)

Skrevet

Ingen kremer kan stoppe aldringsprosessen, desverre. Noen ytterst få kan kanskje bremse den litt, men hvor dokumenterbare resultater det er på dette er vel omdiskutert :filer:

Selv er jeg 37 og var en stund fanatisk opptatt av bruke de dyre merkene (som du), men allikevel fikk/får jeg øyeblikk og dager hvor jeg syns jeg ser betydelig eldre ut. Hos meg er det ikke rynkene som er værst, men ansiktet blir bare litt slappere liksom. Ikke så tight :fnise: Men det er jo ingen krise. Bare en naturlig utvikling som vi ikke kan gjøre noe med. :) Vi er i alderen hvor dette er noe vi må takle. Det snakkes uansett veldig lite om kvinners 35-års krise. Eneste vi hører er at vi må løpe til til plastikk-kirurgene og nobel-clinikkene og pøse på med botox og restylane! :dåne: Vi er vel bra nok som vi er nå eller? :)

Men nok søvn er jo en godt tips da ;)

Selv har jeg gått over til billigmerker nå, og er i grunn godt fornøyd med det :ler: Tar heller et ekstra glass vin :vin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...