Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fått flått én gang, da hadde den ikke rukket å bite seg ordetlig fast, så det var bare å feie den vekk. *føle seg heldig*

Jobbet utendørs i flere mnd i sommer, og var nøye med å sjekke ofte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og det er vel primært et kystproblem, ikke innlands-? Eller mente man østlands-?

• 7 måneder senere...
Gjest Cecilie
Skrevet

Jeg har fått noe underlige greien i navlen, AV ALLE STEDER :S

Det gjør ikke særlig vondt. Kun om jeg tar hardt på det. Også kommer det littegranne gugg ut av det. Høres ekkelt ut, men fikk plutselig en tanke om at det kunne være flått. Det er rødt og åpent med hvitt i mitten av alle ting...noen som vet hva søren det kan være? Begynner å bli bekymret..Har vært der i ca to-tre uker nå...

AnonymBruker
Skrevet

hatt borrelia i snart 20 år, ødelegger hele livet. går aldri vekk. drittsykdom, pass dere for ekle flåtten!

Gjest Applecore
Skrevet

Beware of the red ring!!

Seriøst, flått er noe av det skumleste som fins; om man får et sånt merke så er det bare å løpe tl legen med en gang!

Skrevet

Jeg er ikke redd for flått fordi jeg har aldri fått noe reaksjon av dere bitt. Men jeg er redd dem når det gjelder å ta på dem og sånn. De er så enkle, så da er det som regel andre som må ta de med pinset eller fingrene :fnise:

Blir heldigvis bitt veldig sjeldent.

http://mademoiselledianne.com/f%C3%B8rstehjel-pa-spray

Skrevet

Har fått påvist borrelia, men aner ikke når jeg har blitt bitt. Jeg har vært mye dårlig de siste årene, men vet ikke om det er pga flått bittet eller andre ting enda.

Skrevet

Sjekk denne artikkelen, og se litt nede på siden:

størrelsesforskjell på sulten, kontra mett flått...

http://www.abcnyheter.no/node/91191

...og frem med tett omsluttende burka når jeg ferdes i skog og mark... :ninja:

Skrevet

Har fått påvist borrelia, men aner ikke når jeg har blitt bitt. Jeg har vært mye dårlig de siste årene, men vet ikke om det er pga flått bittet eller andre ting enda.

hmm er litt treg i toppen i blant jeg :)....hva er borrelia?

Skrevet

det var ment å stille spørsmål ut fra et sitat da, glemte bare å legge til sitatet slik det skal :fnise: kløøøøna

Skrevet

det var ment å stille spørsmål ut fra et sitat da, glemte bare å legge til sitatet slik det skal :fnise: kløøøøna

Skrevet

Sunrose4: Borrelia er den bakterien som flåtten kan bære med seg.

Skrevet (endret)

Latterlig mye hysteri rundt flåtten. Den får uforholdsmessig stor oppmerksomhet- ikke er den noe å se til, heller ;)

Der jeg kommer fra, kryr det av flått. Hver sommer blir man bitt, såfremt man er ute i skog og mark.

Har aldri blitt syk; plukker de bare ut og sjekker bittsteder med jevne mellomrom etterpå. Blir man rød og hovner opp, ring legen og få medisin.

Ifølge en lege jeg har snakket med, så er det det å gå med rødt merke over langt tid som er skummelt. Det vil vel ringe en bjelle eller to hos de aller fleste dersom de får en reaksjon.

Endret av missLynch
Skrevet

Jeg fant nettopp en flått på gulvet i gangen :haar: Aner ikke om det er meg eller katten som er skyldig, jeg kom hjem fra en liten skogstur for en time siden, så den kan ha blitt med mine klær. Ekkelt! Heldigvis har jeg aldri hatt flåttbitt, bare en gang har jeg funnet en flått krypende på klærne mine. I fjor klødde katten av seg flått inne, men de var små og krøp nok bare rundt i pelsen før han kvittet seg med de, for jeg fant ikke en eneste som hadde festet seg på ham. Håper det blir det samme i år, når vi i tillegg har hjelp av Frontline!

• 10 måneder senere...
Skrevet

Flått er veldig farlig for dyr. På denne nettsiden er det mye informasjon om flått. Litt merkelig dette nettstedet :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått noe underlige greien i navlen, AV ALLE STEDER :S

Det gjør ikke særlig vondt. Kun om jeg tar hardt på det. Også kommer det littegranne gugg ut av det. Høres ekkelt ut, men fikk plutselig en tanke om at det kunne være flått. Det er rødt og åpent med hvitt i mitten av alle ting...noen som vet hva søren det kan være? Begynner å bli bekymret..Har vært der i ca to-tre uker nå...

Jeg fikk flått i navlen som barn. Det var familiens første møte med flått på menneske. Fikk tatt den med en gang. Ellers hadde jeg en som ble tatt på fersken da den forsøkte å sette seg fast på ryggen min. Vi ferierte langs kysten av østsiden av Oslo-fjorden da jeg var barn (forskjellige steder). Fordi vi hadde hund, som jeg alltid koste med, fant jeg mmange krypende på meg og det kom selvfølgelig flere på hunden. Men dette var lenge før media var opptatt av flått og lenge før man visste at de kunne smitte med sykdommer.

Som voksen har jeg aldri hatt flått på meg, men så er jeg ganske hysterisk (også for veps, og andre ekle insekter). Hundeslektninger av meg, får nå et middel som sprøyters på i nakken (som fås fra veterinær), for å hindre flått. Etter det jeg har forstått er det effektivt.

Men et spørsmål til dere som har fått flått i løpet av de siste årene:

Har dere ligget i gresset, gått i skog og buskas, vært i tett kontakt med 4-bente, eller har disse vemmelige krypene oppsøkt dere helt "uforklarlig"?

AnonymBruker
Skrevet

Flått er veldig farlig for dyr. På denne nettsiden er det mye informasjon om flått. Litt merkelig dette nettstedet :)

Jeg ville ignorert den nettsiden.

Den er satt opp for å selge flåttmidler, og registert på en polsk person:

ANTIFLAAT

Bogumila Glodz ([email protected])

Heweliusza

25/11

Gdansk

Pomorskie,80-861

PL

AnonymBruker
Skrevet

Latterlig mye hysteri rundt flåtten. Den får uforholdsmessig stor oppmerksomhet- ikke er den noe å se til, heller ;)

Der jeg kommer fra, kryr det av flått. Hver sommer blir man bitt, såfremt man er ute i skog og mark.

Har aldri blitt syk; plukker de bare ut og sjekker bittsteder med jevne mellomrom etterpå. Blir man rød og hovner opp, ring legen og få medisin.

Ifølge en lege jeg har snakket med, så er det det å gå med rødt merke over langt tid som er skummelt. Det vil vel ringe en bjelle eller to hos de aller fleste dersom de får en reaksjon.

Det der er en fryktelig arrogant holdning. Fordi DU har hatt flaks og ikke er blitt syk, kan ikke andre bli det heller?

Hvis du hadde ant hvor jævlig det er å ligge i en seng med bleier og sonde i over 20 år og vite at alle andre blir tenåringer, voksne, stifter familie, får en karriere etc mens livet sakte passerer utenfor soveromsvinduet, hadde du nok utvist en smule mer respekt for flåtten, selv om den ikke er "mye å se til"...

Den røde ringen er det forresten bare noen som får, og når lammelsene og alt det andre kommer, er ikke behandlinga like enkel lenger.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...