Gå til innhold

Invitert på middag og vil ta med noe til barna, men hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt invitert til middag der jeg ikke har møtt barna (5 og 7 år) før. Jeg vil gjerne ta med en bitteliten ting til barna, men hva?

Er et kinderegg til hver ok? Er jo ikke alle foreldre som ønsker at barna skal få snop i ukedagene...

Har dere andre/ bedre/ sunnere tips? Føler det blir litt for mye å komme med en bok eller en "ordentlig" leke, kjenner jo som sagt ikke barna og skal bare på en hverdagsmiddag. Samtidig husker jeg hvor stas det var hvis vi fikk besøk da jeg var liten og de hadde noe med til meg ;)På tide å gjengjelde den følelsen til dagens barn :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet (endret)

Synes brukernavnet ditt er en god gaveide i seg selv, jeg :)

Såpebobler finnes vel fremdeles i handelen?

Endret av Spinell
Skrevet

Jag hade inte uppskattat om mina barn fick Kinderegg (varken chokladen eller smådelarna är kul).

Såpbubblor är kul men sjuåringen är kanske för stor för det?

En serietidning/tegneblad?

Något pysselhäfte/ritbok, det brukar finnas små enkla på några få sidor.

Någon skämtartikel som "flugsocker", "vattenpistolpenna/kamera", lösskägg eller liknande?

Skrevet

Jeg synes alle forslagene var gode! Et kinder-egg i ferietiden synes ikke jeg gjør så mye selv om det er ukedag, og smådelene er jo ikke farlige når barna er 5 og 7 år. Og de er ikke for store til såpebobler (min 9-åring elsker det!) Ellers er jeg prinsipiellt enige i at gavene skal være "fornuftige", men av og til må det da være lov til å gi en tulle-gave! Eller små sprettballer i gummi, det er i hvert fall populrt hos oss akkurat nå.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Spør foreldre om det gjør noe om du tar med litt godteri til barna. Da er kinderegg genialt. Man blir forresten aldri for gammel for verken kinderegg eller såpebobler :)

Gjest jomfrua
Skrevet

Det er sommer - det er sol..........IS :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tenkte akkurat det samme som dere over - såpebobler er en vinner for store og små. Man får slike småflasker på rema til en tier, de varer akkurat en ettermiddag.

Skrevet

Modelerkitt er alltid populært,- du kan kjøpe en pakke med flere farger, eller en og en boks. Play doo. Det kan man jo gjøre sammen med barna også, så er det lettere å få kontakt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jenta mi på 7 fikk såpebobler i bursdagsgave. Hun er veldig glad i det. Kinderegg er hun også glad i.

Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Jeg stod mellom såpebobler og tullesaker (falsk bæsj e.l. ) men de hadde ikke tullesaker på den lekebutikken jeg var på, så da ble det såpebobler.

Men et nytt problem meldte seg nettopp-

Det kommer en voksen og et barn til på middag. Jeg har aldri møtt hverken "den voksne" eller barnet hennes.

Blir det dumt hvis jeg ikke har noe med til barnet hennes?? Jeg vet ikke hvor gammel dette barnet er eller noe og kommer ikke til å ha noe kontakt med disse flere ganger. Samtidig tenker jeg at barnet vil bli sjalu (?) hvis de to andre får noe og ikke det?

Har noen tanker rundt dette?

Skrevet

Ja jeg ville ha tatt med såpebobler til det tredje barnet også. Såpebobler er jo artig om man er 1 år (med hjelp) eller voksen;) , så alderen på barnet spiller jo ingen rolle. :)

Skrevet

Tenker du ikke selv?

Jo, men av og til er det godt å få høre andres meninger også. Spesielt når man ikke er så "vant til" å forholde seg til folk med barn :)

Ja jeg ville ha tatt med såpebobler til det tredje barnet også. Såpebobler er jo artig om man er 1 år (med hjelp) eller voksen;) , så alderen på barnet spiller jo ingen rolle. :)

Takk for innspill :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du må bare huske på at noen barn tåler ikke melk eller sukker, vet ikke om disse barna har allergier, men jeg kjenner mange barn som ikke kan spise noe med melk eller hvete eller sukker, så da er det mye bedre å gi en ting. tegneblokk, farger, hoppestrikk, kortstokk eller såpebobler :) søsteren min er 11 år og hun og vennene pleier å leke seg med såpebobler, og de pleier å tegne og lese blader.

Gå innom en lekebutikk og kjøp noen billig, men gøy der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...