Gjest undrene mor Skrevet 1. juli 2010 #1 Del Skrevet 1. juli 2010 Hei. Barnet mitt har nylig blitt diagnosert med kumelkallergi. Blodprøvene viste 4,5 og verdier over 0,35 er utslag. Er hun veldig allergisk da? I brevet står det "kumelkallergi", noen som vet om det da er melkesukker eller melkeprotein hun er allergisk for? Jeg blir supertakknemlig for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosemor Skrevet 1. juli 2010 #2 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Det er melkeproteinet hun er allergisk mot, og hvis hun skal ha melk, må du finne alternativer som soyamelk, havremelk, rismelk, geitemelk eller lignende. Husk at det er melk i veldig mange typer mat (leverpostei, servelat, halvfabrikata, sjokolade osv) så du må lese varedeklarasjonen nøye. Hun har antistoffer mot kumelk, men hvor allergisk hun er, vises av reaksjonen hennes når hun blir utsatt for allergenet, ikke prøvesvaret. Endret 1. juli 2010 av Rosemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #3 Del Skrevet 1. juli 2010 Ja, hun er allergisk, så du bør ikke gi barnet ditt noe som inneholder kumelk. Kanskje h*n kan skeie ut innimellom, da vil du se hvor dårlig h*n blir. Jeg pleier å lage f.eks risgrøt på rismelk, da trengs det litt mer melk enn beregnet, men det er iallfall veldig godt. Man kan fint leve uten kumelk, da dette ikke er noe som menneskekroppen trenger/tåler. Man kan få i seg kalsium gjennom alle typer nøtter og gjennom alle grønne grønsaker. Drikker selv ikke kumelk, og lever et veldig bra liv uten. Man blir superflink av å lese på ingrdiensene på alle varer, men det tryggeste er å lage met fra grunnen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå