Lipstick Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Vel, vel. Tenkte Romaturen var sikker, men nå er jeg usikker igjen. Får med meg 2 venninner en uke i månedsskifte juli august som vil være med på jentetur, men vi har ikke bestemt hvor. Vil kanskje mest av alt til Roma, men finner det bare sykt dyrt både flytur, opphold, shopping og matpenger, så begynner å vurdere andre steder nå. Har selv vært i London 2 ganger, og blir aldri mett av byen, dette er også billigste alternativet, derfor er byen under vurdering også i år. De to venninnene mine har aldri vært i London. Ingen av oss har vært i Roma.. Amsterdam er fryktelig fristende, det er også hakket billigere enn Roma. Dere som har vært der, hvor er det kjekkest for 3 single jenter mellom 26 og 29, på tur? Tenk, shopping, uteliv, kultur og nyte livet. Jeg vet at London er fantastisk, så for all del, overbevis meg gjerne om at Roma eller Amsterdam er morsommere, slik at jeg kan velge noe annet i år, hehe. Hva finner man på i Amsterdam? Eller i Roma? ER Roma så dyrt som ryktene tilsier? Takker for alle svar!!
I.am.me Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Jeg vet du håper at jeg skal overbevise deg om Amsterdam eller Roma, men jeg holder en knapp med London desverre. Jeg er nemlig også forelsket i London. Har vært der på jentetur fire ganger allerede, og planlegger den femte. Shopping, utestedene, menneskene, hotellene, servicen - ja alt stemmer for meg. Jeg har også vært i Roma, ikke Amsterdam. Men Roma likte jeg bare sånn halvveis. Litt mye kirker, religiøse momenter og folkene syns jeg var hyggelige, men svært sære. Mer sære enn i London f.eks. Jeg hadde ikke dratt tilbake til Roma med det første, men for all del, det er en vakker by og mye å se på/oppleve.
Lipstick Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2010 Hmm, og det er vel noe av det jeg frykter med Roma, for mye kirker og litt for lite ''sprell''. Aner ingenting om utelivet i Roma heller. Men ser på det som en vakker by som bør sees da, så hadde ikke nølt om flyturen var billigere.. Og igjen, jaa, London er bare helt utrolig artig. Ingen kan kjede seg der!
Gjest Spinell Skrevet 1. juli 2010 #4 Skrevet 1. juli 2010 Jeg har ikke vært i Roma selv, men alle jeg kjenner som har vært der på den tiden du vil reise sier at det er ulidelig varmt. London er og blir herlig, uansett hva en er interessert i. Dessuten er det som regel rimelige flybilletter å få tak i. Jeg har også vært i Amsterdam, og syntes det var en veldig hyggelig by å være i. Fint å rusle rundt, obligatorisk å ta en kanalbåttur, gode shoppingmuligheter, lett å styre hvor mye/lite kultur og historie en vil oppleve osv. Siden jeg ikke går på partysteder og nattklubber, men trives best på spisesteder, kafeer og "pub-liknende" steder uten høy musikk har jeg dessverre ikke allverdens innspill når det gjelder uteliv.
Suru83 Skrevet 1. juli 2010 #5 Skrevet 1. juli 2010 Roma kan ikke slås når det gjelder attraksjoner, men shoppingtilbudet i sentrum er ikke akkurat det beste (man må dra ut av sentrum for å finne et bedre utvalg). Hva gjelder uteliv, er det nok av tilbud, men de største diskotekene ligger litt utenfor sentrum, og mange diskoteker holder stengt i august. På plassene i sentrum (som bl.a. Campo de' Fiori) er det imidlertid alltid liv (og åpne puber/barer). Sommeren er imidlertid tiden for diskoteker på stranden, og hvis du drar ut til Ostia (ca. 40 min. med toget fra Roma Ostiense), kan du danse på stranden (veldig forfriskende med en liten bris fra havet når varmen er på sitt verste i Roma!). Problemet er bare å komme seg tilbake inn til Roma midt på natten (togene slutter å gå i halv tolv-tiden) ... Jeg har ikke testet nattklubbene og diskotekene i Amsterdam, men shoppingtilbudet i sentrum av Amsterdam er det i hvert fall ikke noe å si på!
MissStiles Skrevet 1. juli 2010 #6 Skrevet 1. juli 2010 Jeg elsker LONDON. Kommer alltid til å gjøre det. For en jentetur så er denne byen perfekt. Ikke vært i Roma eller Amsterdam. Men for meg så er Roma en av de mest romantiske byer og dit ville jeg nok reist sammen med en kjæreste enn venner. Amsterdam kan jeg ikke si mye om.
Lipstick Skrevet 1. juli 2010 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2010 Huff, blir visst ikke sikrere på hva vi vil her. Hehe! Jeg også elsker London, men har reist veldig lite, kun vært i England, Spania, Tsjekkia og Frankrike i Europa (utenom Skandinavia), så hadde vel vært kjekt å se andre steder og. London er det billigste alternativet, Amsterdam nest billigst og Roma dyrest. Vi har også sett på Barcelona, Munchen og Nice, men er litt dyrt der også. Vil mest av alt bare ha en morsom venninnetur, og så hadde det ikke vært dumt med en strand i nærheten, tilfelle vi koker en dag. Takk for info, Suru83! Den stranden høres jo fin ut! Beachparty liker vi!! =) Kunne tenke oss litt shopping også, ikke bare museumer. Blir vel ellemelle til slutt, tenker jeg meg!! Setter fortsatt STOOOR pris på ideer på hvilke sprell vi kan gjøre i de ulike byene!
Lipstick Skrevet 3. juli 2010 Forfatter #8 Skrevet 3. juli 2010 Da ble det 4 dager i Barcelona - og fly derfra til London, 3 dager der - så hjem!!! Kombinert sol, strand og bylykke! Rett og slett utrolig digg! Gleeeeeder meg!!!
I.am.me Skrevet 3. juli 2010 #9 Skrevet 3. juli 2010 Barcelona er jo perfekt for en jentetur, og i kombinasjon med London - kan det bli bedre? Grattis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå