Gå til innhold

Uten sminke og/eller hudpleieprodukter?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har noen her prøvd å kutte ut sminke og/eller hudpleieprodukter over en lengre periode (mer enn 14 dager)? Hvordan reagerte huden på dette? Jeg har tenkt å gå en periode uten sminke for å se om huden blir finere av det, men vet ikke helt om jeg tør å slutte med hudpleie (ansiktsrens og fuktighetskrem). Noen innspill?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg prøvd noen ganger. Har hatt perioder med mye arbeid hvor jeg rett og slett ikke gadd å sminke meg, men brukte alikevel hudpleieprodukter. I de periodene ble huden min mye finere. Ble mindre rød (er ikke veldig rød til vanlig) og fikk mer glød. Huden har nok veldig godt av å få fred og få "puste" uten et lag med sminke.

Jeg ble operert nå for en stund siden, og var da sykemeldt i noen uker. I den perioden droppet jeg alt av hudpleie og sminke. Har aldri, uten sminke, hatt så fin hud som jeg hadde da.

Skal du droppe sminke burde du sikkert fortsette med rens alikevel. Det er mye smuss og skitt som setter seg på huden gjennom en dag.

Gjest Heidie
Skrevet

Jeg har hatt et par superslappe uker i sommer, der jeg hverken har sminket meg eller renset huden eller smørt meg. Det gikk overraskende fint å la være å rense huden i et par uker, men begynte å få bittesmå hvite prikker og "nupper" i panna etter ca en uke. Ble helt fin igjen da jeg begynte å rense huden igjen da, så ingen skade skjedd :) Kan nok være bra å gi huden en pause innimellom! :)

Skrevet

Jeg gjorde dette i forbindelse med en laser-operasjon, og måtte ta tran kapsler så jeg ikke tørket ut.

Jeg har akne/kviser, så det ble ikke noe penere hud, men den var ikke like rød som den pleier.

Jeg fikk ikke lov å vaske meg fra halsen og opp 1 uke før og en uke etter operasjonen, for det skulle være sterilt.

Jeg farget på forhånd vipper og bryn litt så jeg ikke var helt fargeløs, jeg har jo blondt hår, og er avhengi av maskara og å fylle på med penn på bryna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...