Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har hvert gift i 15 år, hatt et lykkelig og godt eksteskap. For 5 år siden fikk han kreft, er nå frisk men må ta gjevnnlige sprøyter med testosteron. Disse fungerer godt når han har testosteron i kroppen, men de ukene han er fri på slutten av perioden er det et sant helvete her hjemme. han er sur, mutt, furten, kjeftete og kranglete. Han mener selv dette ikke har noe som helst med mangelen av testosteron og gjøre, men med års erfaring er jeg ikke i tvil! jeg prøver å få han til å ta neste spørøyte tidligere, men da blir han bare sur. Og skal straffe meg med å vente enda lengre på å ta neste spøryte.

jeg er sliten og jeg er lei. hver tredje månde er det uholdbart her, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for noe mer. jeg prøver å være tålmodig, og ikke gjøre ting som kan irritere han, men det fins grenser for hvor mye på tå jeg klarer å gå når jeg vet at ting hdde blitt bedre bare han hadde kommet seg å tatt de der sprøytene.

Er det noen andre som har erfaring med menn som må bruke testosteron, og eventuelt hva gjørjeg?

FORTVILT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Gjest BalansertMann
Skrevet

Uff da, dette hørtes ikke bra ut!

Når han blir sånn så er det fordi hormonlageret hans er tomt og kroppen kommer i ubalanse. Og det er IKKE bra. Det påvirker både hjertet og hjernen, så han burde ta dette alvorlig.

Du sier hver 3.mnd. Jeg tror det er lurere å telle uker, siden 3 mnd ikke er så møyaktig. Hvis han tar sprøyte f.eks hver 12. uke så burde han bli roligere :)

Du kan jo prøve å si at det er tydelig at han ikke har mye testosteron fordi han oppfører seg som en tilbakestående kjerring :sjenert:

Lykke til :)

Gjest Anonym
Skrevet

Nebido han bruker? Har ingen erfaring med TU selv, men har brukt TE en stund, som egentlig skal injiseres hver 2. eller 3. uke, avhengig av resultatet på blodprøvene. Jeg kan ikke gå lenger enn 10 dager på 225 mg TE uten at kroppen havner under det nivået som den trenger for å fungere, selv om testosteronverdien er innenfor det som oppfattes som normalt. Det går ut over både det fysiske og det psykiske, så du har nok rett i din antagelse. Oppfordre han til å ta en blodprøve når han er på topp, og en blodprøve når du mener at han forandrer seg. Repeter en gang, og resultatet vil sannsynligvis tale for seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet

Han har "mansen" bokstavelig han da... Få ham med til legen og forklar til legen mens han sitter der hvordan det er. Og gjør det mens han er i en "god" periode. Så kanskje han tar det inn når det kommer støtte fra en som kan sånne ting.

Mannen min er slik, alt er fint bare det ikke kommer fra meg...*himle*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...