Gå til innhold

En sur dame "blåste ut" mot barnet mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meg og junior var ute og syklet isted. Vi kom forbi en ny lekeplass med mange lekestativ, det sto ingen adgang forbudt, så vi gikk inn og prøvde stativene, og mens vi var der kom det flere barn og prøvde lekestativene. (Jeg kunne se at stedet ikke var ferdig, men jeg fant ikke noe som var farlig som barn kan skade seg ved å leke der nå)

Plutselig var det som i en skikkelig action film. En stor "kassebil" kom forbi, bråbremset og en hysterisk dame kom ut av bilen så på ungen min og sa i en meget skarp tone: dette er ikke noe lekeplass ennå, det forbudt å være her.

Ungen min ble selvsagt redd og lynte bort til meg...

men var det ikke meg hun burde brukt den skarpe tunga si imot?

Videoannonse
Annonse
Gjest brutal_mann
Skrevet

Jo. Og uansett så er ikke dette en fornuftig måte å fremme et potensielt viktig budskap på.

Skrevet (endret)

Meg og junior var ute og syklet isted. Vi kom forbi en ny lekeplass med mange lekestativ, det sto ingen adgang forbudt, så vi gikk inn og prøvde stativene, og mens vi var der kom det flere barn og prøvde lekestativene. (Jeg kunne se at stedet ikke var ferdig, men jeg fant ikke noe som var farlig som barn kan skade seg ved å leke der nå)

Plutselig var det som i en skikkelig action film. En stor "kassebil" kom forbi, bråbremset og en hysterisk dame kom ut av bilen så på ungen min og sa i en meget skarp tone: dette er ikke noe lekeplass ennå, det forbudt å være her.

Ungen min ble selvsagt redd og lynte bort til meg...

men var det ikke meg hun burde brukt den skarpe tunga si imot?

Uansett så var det vel ikke din sin feil at dem ikke hadde merka opp den lekeplassen ordentlig- og satt opp et type gjerde rundt...

Her som jeg bor så er det en type netting i seksjoner som dem hekter sammen så¨det blir gjerde rundt- og ingen åpning uten å ta å løfte en tung seksjon ut av hengslene. Så da er det rimelig tydelig.

Endret av MissStiles
Skrevet

Hun burde ikke kjeftet på noen, i og med at det ikke var satt opp noe forbudt-skilt.

Gjest Dhanu
Skrevet (endret)

Jeg syns dama var ganske så saklig, jeg. Ikke noe usaklig kjefting, kan vel knapt kalles en utblåsning.

Endret av MissStiles
Skrevet

Tråden er ryddet iht KGs regler.

MissStiles, mod

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det var en dum måte av den brølende damen å gå frem på. Hadde noen oppført seg sånn overfor mitt barn, hadde jeg satt henne kraftig på plass,og sagt at "prat heller med en på din egen størresle, som meg!" ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvor nærme du så ungen din. Hvis du sto litt unna kan det hende hun ikke tenkte over at mora hans var der. Hvis du sto rett ved ungen din er det bare merkelig...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Høres mer ut som en kommando enn en utblåsning. Jeg ville ikke lagt noe vekt på det. Hun var sikkert bare stresset eller noe sånt. Hun burde vært litt mildere, men jeg synes ikke dette var noe big deal.

Gjest Dhanu
Skrevet

Det var en dum måte av den brølende damen å gå frem på. Hadde noen oppført seg sånn overfor mitt barn, hadde jeg satt henne kraftig på plass,og sagt at "prat heller med en på din egen størresle, som meg!" ;)

"Brølende dame"? Hun sa da vel bare fra at lekeplassen ikke var ferdig enda og at det ikke var lov å oppholde seg der. Det må da være lov å opplyse om slikt?

Jeg kan gjerne snakke med andres barn, også for å gi slike beskjeder, selv om jeg er større enn dem. Helt kurant å gi slike beskjeder, så lenge man gjør det på en saklig måte (og det gjorde jo denne dama).

Gjest brutal_mann
Skrevet

"Brølende dame"? Hun sa da vel bare fra at lekeplassen ikke var ferdig enda og at det ikke var lov å oppholde seg der. Det må da være lov å opplyse om slikt?

Jeg kan gjerne snakke med andres barn, også for å gi slike beskjeder, selv om jeg er større enn dem. Helt kurant å gi slike beskjeder, så lenge man gjør det på en saklig måte (og det gjorde jo denne dama).

Så "hysterisk" og "Skarp tone" er saklig hos deg?

Skrevet

Var hun kanskje en av dem som var ansvarlige for byggingen av lekeplassen? Enig i at det burde vært satt opp et skilt, eller sperret av med tau. Men det kan vel være at hun nettopp ble engstlig for at barna skulle skade seg, og at hun da ville måtte ta ansvaret. Da kan det fort skje at man høres langt skarpere og strengere ut enn man ønsker. ikke for å unnskylde henne, men man vet aldri.

Er jo typisk at foreldre kjefter på barna sine for ting, når de egentlig er redde for at dem.

Gjest Dhanu
Skrevet

Så "hysterisk" og "Skarp tone" er saklig hos deg?

Begge beskrivelsene du siterer ts på er ts sine meget subjektive opplevelser av damen. Jeg tipper, at dersom damen selv skulle beskrive situasjonen ville hun sagt at hun stoppet bilen sin (ikke bråbremset, slik ts skriver), gikk rolig bort til gutten (ikke hysterisk) og ganske enkelt ga ham beskjeden (ikke meget skarpt).

Jeg kan ikke si at damen var hysterisk, selv vil hun sikkert ikke si at hun var det, det er bare ts sin opplevelse av saken. Det eneste jeg kan ta stilling til som en rent objektiv sannhet, er det nøyaktige innholdet i det kvinnen sa (hvilket jeg forutsetter at ts siterer korrekt). Og ja, det var veldig saklig. Og helt greit i min bok.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vel, TS skrev jo at barnet hennes ble redd og lynte av gårde bort til TS.

Viss barnet ble redd, så opplevde barnet damens væremåte og fremtreden som skremmende.

Men nå skal det sies at alle mennesker opplever ting forskjellig, kanskje fordi noen tåler mer enn andre, for andre er kanskje veldig følsomme. Dette vet jeg alt om, fordi jeg er altfor følsom selv...

Viss den hysteriske damen hadde sagt ifra til alle barna på en skikkelig måte, så hadde det ikke vært så skremmende.

Men grunnen til å damen brølte seg frem på denne måten var jo fordi hun var redd, for hun hadde jo ikke sikret lekeplassen.

Alt bunner som sagt i frykt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...