Gå til innhold

banklån


søtemor

Anbefalte innlegg

Heisann. Håper noen kan hjelpe meg her inne. Akkurat nå er jeg i en ganske kinkig situasjon. Samboeren min skal kjøpe leilighet, og har fått klarsignal fra banken. Problemet er at jeg må stå som delbetaler, hvordan fungerer dette? Grunnen til at dette er vanskelig for meg, er at min samboer ikke vet om min fortid som dårlig betaler. Jeg har fortsatt endel ting som er ubetalt, og har vært det i mange år. Jeg vet at dette høres helt forferdelig ut. Når banken får mine papirer, tror jeg det fort blir en stopper for husdrømmen. Dette er en ting jeg aldri har fortalt min kjære, pga det er flaut og aldri har vært et tema. Noen som evnt vet hvordan utfall denne saken kan få? hva skal jeg gjøre for å ordne opp i mitt rot. Takknemmelig for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, er da det at du er med på å betale lånet, da er du delbetaler.

Du burde kanskje fortelle samboeren din om dette... Etter min mening.

Kan jo ikke la slikt stå, da. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok kanskje at ærlighet er veien å gå her ja.

Har du tenkt å dele livet med ham men ikke fortelle dette? Hva når han før eller siden oppdager det?

Er forholdet seriøst (felles lån virker jo seriøst...) så forteller du ham dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timien, ikke logga inn-

Hørtes kjent ut, min samboer fortelte heller aldri at han hadde masse gjeld. Vi planla huskjøp og alt.. Plutselig når han reiste på sjøen kom alle regningene i poasten. Du kan tenke deg hvem som fikk sjokk.. Og ja, vi måtte gi avkall på husdrømmen..

Hadde han bare fortalt det med en gang.. Så hadde jeg sluppet og drømt..

Timien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...