Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #1 Skrevet 30. juni 2010 Jeg har daglig omsorg for barn, min kommende sambo har ingen. Jeg pleier å få et skjema en gang i året om jeg har vært samboer 12 av de 18 siste månedene. Skal jeg bare vente på dette skjemaet, eller melde fra når vi flytter sammen? Opphører ekstra barnetrygd når vi flytter sammen eller etter tolv måneder som samboere? Påvirker det bidraget fra bidragsyter at jeg får samboer?
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #2 Skrevet 30. juni 2010 Du som har meldeplikt når det skjer noe med deg og din husholdning. Var i hvertfall slik før at det ble foranding med utbetaling 12 måneder etter en meldte fra.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #3 Skrevet 30. juni 2010 Anbefaler deg å melde i fra så fort det skjer noe. Du har faktisk plikt til å si i fra. Du kan skrive et kort brev, en kort mail eller ta en telefon. Det som er fordelen med å melde i fra - er at når det kommer til stykke slipper du å tenke på rot. Ingenting av bekymring for evt. tilbakebetaling av f.eks barnetrygd. Utvidet barnetrygd varer i 12 måneder ekstra. Bidraget er jeg usikker på - tror det kun reguleres hvis en av dere ber om en ny fastsettelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå